Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-03-2013, 19:53
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default Overdruk koelsysteem

Mijn golf mk2 met 1.3 mh motor, bouwt nogal wat druk op in het koelsysteem. Auto komt gewoon op tempratuur, en verder geen gekke kwalen.

wat al nagekeken/vervangen is:

- nieuwe waterpomp
- nieuw thermostaat huis + thermostaat
- nieuwe koelvloeistof
- slangetje van bovenkant radiateur naar expansievat is open,
en stroomt netjes door.
- koppaking gecheckt d.m.v. zo'n snuffelaar die co detecteerd in het koelwater.
Was ook prima in orde

De slangen zijn aan de dikke kant, en als je de dop van het expansievat draait komt er aardig wat overdruk vrij ( meer dan normaal )

Dit heeft echter ook een blijvende lekkage bij de thermostaatflens tot gevolg ( teveel druk, krijg het niet dicht )

Iemand hier ervaring mee/suggesties?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #2  
Old 01-03-2013, 22:47
Ranchdude's Avatar
Ranchdude Ranchdude is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 80
Default

Snuffelaar goed gereinigd alvorens te hebben gebruikt? en verder helpt verhoogd toerental van motor bij "snuffelen " even met 2 man doen,heb je een betere diagnose wat betreft lekkage,zoals ik het lees denk ik ook dat er een kleine lekkage uit de verbrandingruimte is.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-03-2013, 23:26
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Zou als nog de koppakking verdenken, soms is het met een snuffelaar niet te vinden doordat het te minimaal is.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #4  
Old 02-03-2013, 09:00
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

We hebben inderdaad ook gesnuffeld met verhoogd toerental, en snuffelaar van te voren gereinigd. De jongens die dit gedaan hebben doen dit wel vaker, dus daar al het niet aan liggen.

Maar ik was er zelf ook al bang voor. Maar Dan los ik het wel profesorisch op voor voorlopig. ( klein gaatje in de dop van het reservoir boren )

Auto heeft mij afgelopen tijd al genoeg gekost, de koppakkig + kop revisie komt dan wel een andere keer.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #5  
Old 02-03-2013, 12:32
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Als de motor goed warm is staat er altijd wel druk op het systeem en dat is normaal..Je moet dan ook niet de dop eraf draaien..

Maar als de motor koud is, het s'morgens, mag er geen druk meer op de slangen staan, als dat wel het geval is, is de koppakking kapot..

Anders nog eens een lektest doen dmv druk op de cilinders te zetten, misschien word je dan nog wat wijzer.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-03-2013, 12:51
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Er zit zeker meer druk op dan normaal, vandaar ook die lekkage.

Ik los het voorlopig wel zo op.

Plan is toch om er een keer een bewerkte kop met snelle nokkenas op te zetten. Dan pak ik dan meteen alles aan
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum