#1
|
|||
|
|||
Overdruk koelsysteem
Mijn golf mk2 met 1.3 mh motor, bouwt nogal wat druk op in het koelsysteem. Auto komt gewoon op tempratuur, en verder geen gekke kwalen.
wat al nagekeken/vervangen is: - nieuwe waterpomp - nieuw thermostaat huis + thermostaat - nieuwe koelvloeistof - slangetje van bovenkant radiateur naar expansievat is open, en stroomt netjes door. - koppaking gecheckt d.m.v. zo'n snuffelaar die co detecteerd in het koelwater. Was ook prima in orde De slangen zijn aan de dikke kant, en als je de dop van het expansievat draait komt er aardig wat overdruk vrij ( meer dan normaal ) Dit heeft echter ook een blijvende lekkage bij de thermostaatflens tot gevolg ( teveel druk, krijg het niet dicht ) Iemand hier ervaring mee/suggesties?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#2
|
||||
|
||||
Snuffelaar goed gereinigd alvorens te hebben gebruikt? en verder helpt verhoogd toerental van motor bij "snuffelen " even met 2 man doen,heb je een betere diagnose wat betreft lekkage,zoals ik het lees denk ik ook dat er een kleine lekkage uit de verbrandingruimte is.
|
#3
|
|||
|
|||
Zou als nog de koppakking verdenken, soms is het met een snuffelaar niet te vinden doordat het te minimaal is.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
|||
|
|||
We hebben inderdaad ook gesnuffeld met verhoogd toerental, en snuffelaar van te voren gereinigd. De jongens die dit gedaan hebben doen dit wel vaker, dus daar al het niet aan liggen.
Maar ik was er zelf ook al bang voor. Maar Dan los ik het wel profesorisch op voor voorlopig. ( klein gaatje in de dop van het reservoir boren ) Auto heeft mij afgelopen tijd al genoeg gekost, de koppakkig + kop revisie komt dan wel een andere keer.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#5
|
||||
|
||||
Als de motor goed warm is staat er altijd wel druk op het systeem en dat is normaal..Je moet dan ook niet de dop eraf draaien..
Maar als de motor koud is, het s'morgens, mag er geen druk meer op de slangen staan, als dat wel het geval is, is de koppakking kapot.. Anders nog eens een lektest doen dmv druk op de cilinders te zetten, misschien word je dan nog wat wijzer. |
#6
|
|||
|
|||
Er zit zeker meer druk op dan normaal, vandaar ook die lekkage.
Ik los het voorlopig wel zo op. Plan is toch om er een keer een bewerkte kop met snelle nokkenas op te zetten. Dan pak ik dan meteen alles aan
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |