|
|||
|
|||
Radio aan/uit/aan/uit
Hallo allemaal,
Ik had al tijden problemen met mijn radio. Af en toe deed hij het wel, af en toe niet. UIteindelijk ging hij aan, hoorde ik een tikje uit de boxen en vervolgens weer uit. Dit herhaalde zich steeds. Dus ik heb een nieuwe radio gekocht. Wat blijkt, precies hetzelfde aan de hand. Kennelijk ligt het dus niet aan de radio. Hebben jullie enig idee? Hij doet dit op contact, maar ook als de motor draait. Aan accu spanning kan het volgens mij dus niet liggen. Ook een zekering lijkt me niet. Die is heel of stuk, niet dan weer wel en dan weer niet. Hoop op de gouden tip! |
|
|||
|
|||
De gouden tip is je radio demonteren en de bedrading controleren. En met controleren bedoel ik niet ernaar kijken, maar uit elkaar halen, doormeten, contacten schoon maken, etc etc. Elektronica tovert niet, dus er zit gewoon ergens een los contact, inwendig kapotte / doorgebrande draad/kabel, nu nog even uitzoeken waar en welke...
Succes! |
|
||||
|
||||
klinkt als een los contactje of een massapunt dat slecht contact maakt. Doet de rest van je dash ook mee? Dan is het zeker een massapunt.
|
|||
|
|||
Thanks mannen, Ik ga dr eens een electronica expert bijtoveren
|