#1
|
|||
|
|||
Rammelende/Ratelende vering
Hallo forummers,
Sinds ik de Golf1 heb, nu ongeveer 3 jaar, rammeld de vering al. Het zit alleen linksvoor. ik heb dit nu al met verscheidene veringssetjes en toplagers en het gaat maar niet weg. In het begin op de ori veren met de "oude" toplagers Later op schroefset met in het begin de "oude" lagers en later de nieuwe. Nu op de veren van mijn Gti met de lagers die daar al op zaten. In het begin dacht ik toch echt aan de toplagers maar aangezien het nu al bij 3 setjes is met 3 verschillende lagersetjes kan ik me haast niet voorstellen dat het toeval is. Het heeft ook altijd linksvoor gezeten . Rechts nooit geen problemen gehad. Iemand een idee wat dit kan zijn? |
#2
|
|||
|
|||
Rubberbus van de stabistang versleten?
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik was vergeten te vermelden dat het om een 1500LS (automaat) uit "79 gaat. En deze heeft volgens mij geen stabistang. Veren kwamen van mijn andere auto een "81 gti |
#4
|
||||
|
||||
weet je zeker dat het aan de vering ligt?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Het probleem zit in iedergeval linksvoor in de ophanging. Als ik bijvoorbeeld met de rechterwielen door een stuk met klinkers rij is er niks aan de hand en is alles mooi stil. Als ik met alle wielen over klinkers rij hoor je het duidelijk en alleen met links dan uiteraard ook. Verder hoor je het ook duidelijk als je een drempel op of afrijd, je hoord dan echt een duidelijke "rammel" die een beetje klinkt als metaal op metaal. |
#6
|
||||
|
||||
Draagarm rubbers?
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
||||
|
||||
Heb ik ook last van!
Ben benieuwd wat het probleem is. Ik dacht al aan iets van fusee kogels ofzo. of idd draagarmrubbers
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zal de rubbers en kogels binnenkort op speling en slijtage gaan controleren. Ik zou het verder ook niet weten. Het geluid is bij mij behoorlijk hard, voetgangers kunnen het in iedergeval goed horen ratelen |
#9
|
||||
|
||||
Volgens mij heb ik dit probleem ook... Omschrijvingen komen ongeveer overeen.
Ik heb het idee alsof er een bestekbak voor in de auto staat als ik over een kinderkopjes-weg rij... allemaal gerammel. Het kan bij mij eigenlijk niet aan de vering liggen want ik heb er een schroefset onder zitten die nog vrij nieuw is en hij deed het vanaf het begin van de schroefset... Voorheen is het me niet opgevallen (was toen gin goed weer om met de ramen open te rijden ) Meerdere mensen hadden hier last van waaronder Erik met zijn Golf mk2. Hij heeft geloof ik de draagarmrubbers en stabi-rubbers vervangen en het probleem was over.... Ik ga dit zelf ook nog vervangen, wanneer mijn project ooit nog klaar komt
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT |
#10
|
||||
|
||||
Ik denk toch dat het je veerpootlagers zijn....ik heb dagelijks met dergelijke rammels te maken en 99% zit dat in versleten veerpootlagers.
Ik zou er dus een nieuw setje aan wagen.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Alle symptomen wijzen idd naar versleten veerpootlagers. Maar ik heb dit nu al met 3 verschillende verensets en 3 verschillende toplagers. Waarvan een set toplagers nieuw was en van begin af aan waren de rammels (bestekbak is een goed omschrijving) er al. Hoe moet een veerpootlager er gemonteerd eigenlijk uitzien? Bij mij zien ze er uit alsof de veerpoot het lager helemaal omhoog heeft gedrukt. Dit was na 100km ook het geval bij de nieuwe lagers. Maar waarom het probleem dan alleen linksvoor zit is dan nog de vraag. Lagers waren wel iets van 20,-ps ten opzichte van de febi's van 50,- |
#12
|
|||
|
|||
even een oud topic omhoog schoppen.
ik heb hetzelfde probleem, maar schokbrekers en veren nieuw.(KW) draagarm rubbers nieuw.(febi) toplager nieuw ( monroe) ik heb geen stabi stang. wat kan t nog meer zijn? |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb het zelfde probleem gehad, 3 setjes verschillende vering er onder gehad, nieuwe toplagers etc. en het probleem bleef. Toen de fusee's vervangen en wat was de auto heerlijk stil op klinkertjes zeg.
Dus ik zet in op de fusee.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#14
|
|||
|
|||
Hoe kan het in je fussees zitten dan? Het fussee is immers uit 1 stuk gegoten. Denk toch dat je het ergens in bewegende delen moet zoeken
|
#15
|
|||
|
|||
Hehe, goed punt! ik doel op de fusee kogels hier kwam bij mij het hierboven zoveel beschreven geluid vandaan.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#16
|
|||
|
|||
Haha dat lijkt me inderdaad goed mogelijk Even voelen of daar speling op zit desnoods even met een bandenlepel of koevoet tussen fussee en draagarm voelen of er speling op zit
|
#17
|
||||
|
||||
Anders misschien losliggende remblokjes? Als de veertjes ontbreken tussen de klauw en het remblok kan dit een rammel veroorzaken...
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html |
#18
|
|||
|
|||
ik moet er ook bij vertellen dat de fuseekogels ook nieuw zijn.
remblokjes zouden los kunnen zitten, maar t klinkt "groter" dan de remblokjes |
#19
|
||||
|
||||
Wanneer bij het remmen het geluid weg is dan zijn t de remblokjes, mijn golf 2 doet dit ook al een hele tijd...
|
#20
|
||||
|
||||
Heb ik ook gehad.
Lag idd aan de remblokken destijds. Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |