|
|||
|
|||
Golf 1.1 Motorprobleempjes
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum en ook met golfjes... Heb eergister mijn aller eerste Golf 1 Cabrio gekocht, De golf komt uit 83 en heeft 220.000km gelopen... er een paar dingetjes mis mee. Zo heeft het blok een onregelmatige temperatuur en loopt hij zonder shoke nauwelijks stationair... Het verbruik is ook wat aan de hoge kant... Ik heb op een volle tank nog net geen 150 km kunnen rijden.... Op de snelweg gaat hij ook niet harder dan 120... in sommige gevallen zelfs niet harder dan 100... Waar kan dit aan liggen? En hoe kan ik het verhelpen? Last edited by Aprilius : 02-04-2012 at 22:52. |
|
||||
|
||||
Hoe is het onderhoud? Dus goede bougies, kabels, rotor+verdeelkap, contactpuntjes? En verder kijken of je de carb niet af kan(laten) stellen. Misschien ook even kijken of hij geen lekke pakkingen heeft met betrekking tot de inlaat?
maar 150km is wel erg weinig. is je tank niet doorgeroest? |
|
||||
|
||||
Denk dat je een benzine probleem hebt en een timing probleem van de ontsteking. Als het lekker weer is en je bent vrij zou ik beginnen met decarburateur, even open maken en kijken of alles een beetje open is, anders schoonmaken. Even controleren of de goede sproeier erin zit. Daarna nieuwe pakking maken en weer terugmonteren.
Let wel op dat de vlotterkamer vol benzine zit, dus niet de carburateur omdraaien Om dit te doen zou ik wel eerst een vraagbaak regelen! Niet zomaar beginnen, weet wat je doet inlezen dus. Heb het ook allemaal gedaan met mijn 1.5, die had ongeveer dezelfde klachten toen ik hem kocht... Groetjes Joris |
|
||||
|
||||
Oja, voor het afstellen van de ontsteking moet je even naar jouw buurman die bij een garage werkt, of ieder ander persoon die een flitslamp heeft en jou daar even mee kan helpen
|
|
||||
|
||||
een 1.1 in een cabrio? zal wel een 1.5 of 1.6 zijn denk ik?
|
|
||||
|
||||
Misschien cabrio ombouw
|
|
|||
|
|||
Voor een goed uitgangspunt voor de ontsteking kun je ook de merktekens op de starterkrans gebruiken
|
|
|||
|
|||
Hij is er al mee opgehouden.
Na een dagje lekker rijden niets aan de hand zet ik hem bij een vriend neer waar ie 2 uur stond, Helemaal afgekoeld het was namelijk vrij koud... En ik wil hem starten en het leek net alsof 1 cilinder was uitgevallen hij stotterde enorm en bleef met moeite aan. Rijden was geen optie daar had ie namelijk geen kracht meer voor... Hij staat nu bij de garage... Het is btw inderdaad een cabrio ombouw. Last edited by Aprilius : 06-04-2012 at 12:41. |