#1
|
|||
|
|||
Zoekertje: start probleem
Ik zit al jaren met een sluimerend toenemend probleem. Meestal in de zomer heeft de auto wat inconsequente startproblemen. Ik zal het proberen uit te leggen.
Als ik de contactsleutel omdraai, gaan de lampjes in de cockpit branden en verder gebeurd er helemaal niets. Ik hoor geen klik (van een relais ) of ik hoor ook de brandstofpomp niet. Het probleem hersteld zich meestal in een 10 minuten vanzelf. En dan opeens doet alles het weer... Waar kan ik dit probleem vinden? In de zekeringkast? Een specifiek relais wat plakt? Welk nummer? Contactslot lijkt niet waarschijnlijk, ook met de sleutel in het contactslot 'jutteren' helpt niet. Wie kan me helpen, dit op te lossen?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#2
|
||||
|
||||
Ik had destijds een slecht contact in de zekeringkast, was vocht ingekomen.
Start relais kreeg geen geschakelde plus. Relais 67 (blauw) (Foto geleend van google)
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#3
|
|||
|
|||
Je kunt eens een ander contactslot aansluiten op de stekker van de kabelboom. Die laat je dan gewoon even loshangen. Ik heb t ooit gehad met een passat, die soms wel startte en soms niet. Bij mij was het toen het contactblokje in het contactslot.
|
#4
|
||||
|
||||
Stekker van contactslot aftrekken en contact 30 en 15 doorverbinden en het contact gaat aan, hou je nr 50 even tegen 15/30 aan, dan draait de startmotor en slaat hij aan.
Contactblokje is wel degelijk een mogelijkheid.. Of je massa blok naast de zekeringkast maakt slecht contact. |
#5
|
|||
|
|||
Tot dusver bedankt voor de tips! Ik ga ze allemaal uitproberen!
Waar haal ik het makkelijkst een ander (goed) contactslot vandaan? Kan ik daar mijn sleutel in overzetten?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#6
|
||||
|
||||
contact slot is het blokje wat achter de stuurkolom zit. Nr 5
heeft niets te maken met je slot/sleutel Betere automaterialen winkel heeft ze, of de dealer uiteraard Volgens mijn versie van ETKA een kleine €25,=
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
Last edited by Djinn_4fun : 16-08-2013 at 12:37. Reason: spelfouten... :p |
#7
|
||||
|
||||
Hier zie je m achter op het contactslot huis zitten. Stekker er af, 1 schroefje en je pakt m zo los. |
#8
|
|||
|
|||
Massa van de zekeringkkast en blok even goed controleren. Kan allerlei problemen geven als deze niet goed zijn. Spreek uit ervaring
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#9
|
|||
|
|||
Werk aan de winkel! Bedankt voor de duidelijke adviezen. Ik hou jullie op de hoogte!
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#10
|
|||
|
|||
Blokje is besteld onder nummer 111 905 865 L. € 37 ex. Volgende week kan ik het uitproberen..
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Hmm.. Jaa, dat ene schroefje is pas bereikbaar als je het contactslothuis los hebt... Maar goed, het is vervangen door een nieuwe! Die kan dus geen problemen meer veroorzaken! Nu het relais van de brandstofpomp nog ( nr 80 ). Dat is ook besteld en wordt morgen geleverd.
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Hopelijk heb je wel het goede relais besteld want er zijn er een stuk of 6 en daar doet er maar 1 het van bij jou specifieke golf |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb met het relais bij de volkswagendealer gestaan. Dus ik heb meteen de goede, overigens een heel ander nummer 167. De komende tijd ff testen of de problemen over zijn..
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |