#1
|
||||
|
||||
Golf 1 1.1 R6 start niet bij koude
Hej iedereen,
Ik wou vandaag ff toerke doen met de oldie maar kreeg hem niet gestart. Ik rij met een Golf 1 1100cc op R6 carbs. Ik krijg benzine en bougie's vonken. Zit een nieuwe batterij in. Nx dicht gevroren. Starter gaat gewoon rond, alleen hij pakt niet op. Auto staat in de garage. Temperatuur is daar momenteel 1°C. Ik rijd ik op de orginele ontsteking met vacuum vervroeger maar die is niet aangesloten. Zou het kunnen dat het te koud is en dat ik daardoor de auto nu niet weg krijg? Zoja, wat is hier aan te doen? Ander soort ontsteking, vacuumvervroeger op de 1 of andere manier toch aansluiten. Ik heb deze auto in orde gezet met het gedacht als ik wil rijden dat ik ook gewoon kan vertrekken. Heb er vorige week ook gewoon mee gereden. Starte toe ook niet super met het koude weer maar was wel weg te krijgen. Hier ff de link naar men topic. => link
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#2
|
||||
|
||||
Als hij binnen staat zou ik het eerlijk gezegd niet gaan zoeken in problemen door de kou.
En anders maar even de garage warm stoken ofzo. Welke kleur hadden de bougies? en waren ze droog?
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#4
|
||||
|
||||
dat zit al goed dan.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ik snap het niet goed, khad eerst het gedacht dat men benzine pomp vast gevroren zat maar da was het ook ni. Vind het raar. Bougie's en kabels zijn vervangen ontsteking en rotor ook. Vroeger las ik wel eens dat je je webers opnieuw moet laten afstellen bij koud weer. Is dit bij motorcarbs ook? Want mijn motor start/rijd ook wat minder met deze koude maar hij start wel. Ik zal vande week de kachel eens aanmaken en kijken of hij dan wel start Iemand nog suggesties ivm de ontsteking?? Hoe word dit normaal opgelost met de vacuumvervroeger. Ik lees dat er elektronische ontstekingen bestaan die je kan instellen. Hoe werkt dit en welke type's zijn dit,??
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#6
|
||||
|
||||
Werkt de choke wel?
|
#7
|
|||
|
|||
Zonder choke krijg je em echt niet gestart met motorcarbs.
Zelf rij ik met cbr 600 carbs geloof ik, maar dat is het zelfde idee. Ik moet zeggen dat de mijne ook minder goed start, en vooral steeds een beetje minder goed start. Zonder choke lukt t bijna niet, met choke een stuk beter. Ik heb elektronische ontsteking maar ook zonder vacuüm vervroeging, dus zou opzich toch moeten kunnen. Hoop dat je een goeie oplossing vind, ik ben namelijk ook wel benieuwd
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb begrepen dat de meesten die met motorcarbs rijden zonder vacuüm vervroeging de ontsteking standaard 14 graden vroeger zetten, zodat hij bij hoge toerentallen klopt en bij stationair draaien een beetje rauw loopt.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Choke werkt goed Quote:
Wat voor ontsteking heb jij er dan opzitten?? Quote:
Staat ongeveer 14°. Zal het nog eens nakijken met de lamp binnekort. Heb daarnet nog eens gaan proberen en hij slaat heel ff aan en dan direct terug af. Ik denk toch meer en meer dat het aan de koude ligt. Zal vande week eens ff de kachel aanmaken, kijken of het verschil maakt. Batterrij hangt nu ook terug aan de druppellader. Zodat deze zeker vol blijft. Morge om half 5 beginnen werken dus vandaag doe ik nx meer
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 07-02-2012 at 19:05. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb er een ontsteking van een golf 2 opzitten, komt van een MH af. Ik heb t blokje gekocht met de ontsteking er al op, maar dat is zeker geen hindernis voor jou geloof ik zo. Ik weet bij mij auto'tje dat mijn laadspanning van de dynamo maar 12,4 is, dit begint ook parten te spelen bij het starten met kou.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#11
|
||||
|
||||
Ik merk het met mijn golfje 1.1 met 31 pict 5 carb.
Als ik zonder slang van spruitstuk naar carb rijdt dan is het een en al ellende en met slang is er niks aan de hand. Dus ja ik denk dat het aan de kou ligt en dat je zonder voorverwarming rijdt.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#12
|
||||
|
||||
Na een paar dagen in de garage te hebben gestaan lukt het nog steeds niet, Hij slaat ff aan en dan direct terug af. Ik ga ook eens sokken over mijn kelken trekken want mss is de koude lucht iets te vochtig en gaat het daardoor niet goed.
Ik heb gistere de kachel ff aangehad en toen leek hij iets beter op te pakken dus ik ga er nog steeds van uit dat het aan de koude lucht ligt. Hopelijk worden volgende week de temperaturen iets positiever en dan kan ik nog eens proberen.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#13
|
||||
|
||||
Tussen alle drukte door vorige week nog eens ff tijd gehad om te kijken.
Na vele malen proberen te starten gaf mijn starter de geest, eerst dacht ik dat de koolborstels op waren maar dat bleek niet het probleem. Na wat uitzoeken, bleek mijn spanningsregelaar kapot te zijn (die op de dynamo zit). Ook was de condensator van men ontsteking hiervan kapot gegaan. (16.5V ipv 14.1 is niet zo goed blijkbaar) Hier op verder zoekend bleken ook de windingen van men starter doorgebrand. Vandaag starter , spanningsregelaar en condensator op de ontsteking vervangen. 2sec starten en hij draait weer. Het had dus wss niets met de koude te maken maar met de kapotte spanningsregelaar.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#14
|
||||
|
||||
en om hier nog ff op terug te komen, na 30 km gereden te hebben starte hij weer niet, na nog wat zoeken bleek uiteindelijk dat mijn contactpuntjes van men ontsteking helemaal op waren. Nieuw mechanisme geplaatst en hij draait weer als nieuw.
Wat ook wel mag na alles vervangen te hebben op de bobine na
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#15
|
||||
|
||||
pfffff wat een domper ergens!
Dat zijn toch 1 van de eerste dingen om na te kijken! och ja in ieder geval heb je de oorzaak gevonden.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ja eigenlijk wel maar alles wat ik heb vervangen was ook aan vervanging toe dus dat maakte het probleem niet, ik had er alleen niet aan gedacht dat het de contactpuntjes konden zijn aangezien ik vroeger altijd electronische ontstekingen had en er nu ook helemaal niet bij stil had gestaan dat hier contactpuntjes in zaten
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |