|
||||
|
||||
dashboard '78 in '83 golf 1
Hallo,
Ik heb een donorwagen aangeschaft van 1978 (accidente) en nu is mijn vraag of dit dashboard in mijn 83er past zonder alteveel aanpassingen Kabelboom zal aangepast moeten worden maar dat is geen probleem... Grtz Sam
|
||||
|
||||
Dat moet geen groot probleem zijn, hooguit een paar bevestiging steunen.
De koets is nagenoeg het zelfde. Succes, en wel even een foto posten als je het gefixt hebt
|
|||
|
|||
dit vind ik super vroeger zag ik ze van oud type een nieuwe mk1 maken nu gaat het anders om
Suc6 en idd zet even wat pics neer als het je is gelukt
|
||||
|
||||
En zou de kabelboom voor de achterlichten, van mijn '83 passen in die zekeringkast ?
want deze is nu helemaal ingetaped en proper gelegd en het zou spijtig zijn van deze niet te moeten gebruiken
|
|||
|
|||
Ik denk dat er verschil in de bomen zitten voor aan bij de zekeringenkast
|
||||
|
||||
wel, vandaag wat bezig geweest en ik ga de stekkers verwisselen
de '78er zekeringkast is idd een heel stuk anders maar de draden blijven hetzelfde. dus een beetje solderen en dat komt in orde alleen zit ik nog zo'n beetje in met de bevestiging van het dashboard zelf.
|
|||
|
|||
over de Bevestiging had Branko het ook al over dus dat kan wel kloppen maar dat moet denk ik geen probleem zijn.... ben benieuwd als het er in zit zou mooi zijn als je Voorderings foto`s plaatst
|
||||
|
||||
enigste wat verschild zijn de bevestigingen links en rechts onder (bij de deuren)
verder verschilt erniks!
|
||||
|
||||
Ok na schooltijd een beetje gaan solderen en het dashboard er even insteken (en kijken voor bevestigingen aan te passen)
foto’s zullen vanavond volgen…
|
||||
|
||||
Een 83-er heeft voor de onderbakken een steun ter hoogte van de middenconsole, waarin een parker gedraaid moet worden, dat een 78-er niet heeft.
Bovendien op dezelfde hoogte heeft een 83-er ter hoogte van de onderbakken, en links en rechts nabij de A-stijl een extra steun waarin een parker gedraaid moet worden, dat een 78-er geloof ik niet heeft. Voor de rest moet het hetzelfde zijn.
|
|||
|
|||
Mooi zo we gaan het volgen .....
|
||||
|
||||
Vandaag dus het dashboard er ingestoken en heb die steunen ter hoogte van de middenconsole zoals Golfr32 zei heb ik moeten doorzagen, dashboard geraakte daar niet voorbij.
bedrading van dashboard zit er ook allemaal al in maar de draden voor de achterlichten heb ik nog niet gesoldeerd, kga wachten tot ik ze eens kan testen en dan pas solderen Sorry voor de slecht GSM kwaliteit
|
||||
|
||||
Ik wil geen mierenneuker zijn maar zou voor het mooie op zoek gaan naar een dubbele tieten teller.
Maar als jij dit mooier vind dan heb ik niets gezegd
|
||||
|
||||
voorlopig vind ik deze ok
later van tijd ga ik eventueel kijken voor een dubbel nu kan ik het geld beter gebruiken voor nuttige dingen voor de restauratie ...
|
|||
|
|||
Kan je mij daarover eens contacteren? Mijn email vind je op mn fb. Kzit nu tot en met vrijdag in Duitsland, fb is bijv. geblokeerd op de firma, dus kan ik u nie mailen.
Mijn oud dash moet er ook nog in, maar kweet begod niet hoe er aan te beginnen.. |
|
|||
|
|||
Hoi gaan in deze 83er ook kleine achterlichten ??
|
||||
|
||||
nee spijtig genoeg niet
moest ik in het begin weten dat ik er een "ouder type" van ging maken was dit wss wel het geval geweest maar nu is hij al gespoten en nu ga ik ook niet meer aan slijpen en lassen enz. zou ook maar een beetje zot zijn hé
|
|||
|
|||
idd dat is niet nodig leuk projectje zo