Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-03-2012, 18:31
Albu Albu is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 86
Default Golf 2 stottert enorm! maar niet constant

Beste forum leden,

Ik heb al een tijdje mijn golf MK2 in mijn bezit en ben nog steeds erg trots op mijn beestje. De laatste tijd loopt hij niet helemaal lekker meer.
het lijkt wel als of er een cilinder weg valt en daarna weer opgepakt word. ik rij bijvoorbeeld 80 en dan stottert hij ineens voor 10 seconden terug naar 60 en kan ik ook geen gas geven of iets dergelijks. ik heb vandaag de verdeel kap en rotator vervangen maar dit heeft niet geholpen. wat zou het nog meer kunnen zijn? het gaat om een golf mk2 1300 katt.
tevens doet bij mij de ventilator het ook niet op standje 1 en 2 maar wel op 3..
denk niet dat dit ermee te maken heeft, maar gebeurde ongeveer tegelijkertijd dat dit niet meer werkte.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bedankt alvast
Reply With Quote
  #2  
Old 15-03-2012, 18:33
Albu Albu is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 86
Default

als de golf stil staat en ik laat hem stationair lopen. schomelt het vermogen ook de hele tijd. de ene keer brullt die en daarna hoor je de motor ineens amper...
Reply With Quote
  #3  
Old 15-03-2012, 18:51
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Ventilatorproblemen komen door een kapotte kachelweerstand.

Stotteren is een beetje moeilijk te beoordelen vanachter een computer....brandstoffilter al een keer vervangen?
Reply With Quote
  #4  
Old 15-03-2012, 19:55
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

opvoerpomp in de tank misschien? dat zou wel het stationair inhouden en schommelen in de toeren kunnen verklaren, maar volgens mij heeft het niets te maken met het toerental/inhouden tijdens het rijden.

vrij makkelijk te controleren trouwens, als je in de auto zit, en je zet m op het contact moet je even 2 tellen de opvoerpomp in je tank horen zoemen, dit hoort een vrij zacht geluid te zijn, als het eg rauw klinkt of je hoort hem veel langer of korter dan zou dat kunnen zijn, de opvoerpomp kan je ook vrij makkelijk bereiken, als je de mat in je kofferbak optilt zie je een zwarte klep zitten die met 3 schroeven vast zit, daaronder zit een draaidop als je die losdraait ( pas op met zand en stof dat in je tank kan vallen ) zie je de vlotter zitten deze kan je er zo uitpakken, daar zit een klein servomotortje in gemonteerd ( zilverenhuls met een witte rand ) deze zou dat probleem dan kunnen geven.

ikhoop dat je er iets aan hebt, zoniet zijn er veel meer mensen hier die jou en je golfje op gang kunnen helpen, je kan ook altijd de search button even gebruiken die staat boven in de taakbalk van het forum
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #5  
Old 15-03-2012, 21:44
Albu Albu is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 86
Default

Bedankt voor jullie snelle reacties,
ik ga er morgen even naar kijken en dan horen jullie het!
Reply With Quote
  #6  
Old 15-03-2012, 21:56
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Heb je een toerenteller? Zo ja, slaat die bij het stotteren ook terug? Slaat hij ook weleens helemaal af? Dan denk ik als eerste aan de hallgever.

En wat bij slecht lopen van dit type (NZ blokje) bijna altijd handig/nodig is om te doen, is alle massapunten controleren en alle vacuumslangetjes nakijken op valse lucht.


Die kachel komt door een kapotte thermozekering in de kachelweerstand, je kan de kachelweerstand zelf vervangen of die thermozekering er zelf in knutselen. Zie: blower stand 1+2 defect

Gr, Johan.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-03-2012, 22:37
Albu Albu is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 86
Default

top dan ga ik morgen meteen de ventilator maken!

ik heb idd geen toerenteller helaas
toen mijn auto op apk ging deed die het goed en is hij er goed door heen gekomen, wel hingen er nog lossen draadjes. ik maak morgen even een foto van mijn motor dan kunnen jullie mee kijken.

Bedankt allemaal, ik krijg weer een vertrouwen in een goede toekomst voor mijn golf.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-03-2012, 23:16
Albu Albu is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 86
Default

Net nog even de auto gestart, maar volgens mij zit dat zoemend geluidje wel in orde..
wat kan het dan nog zijn? Bougie kabels vervangen? de bobine?

En nog een vraagje, ik heb nu een katt. als ik er een anderen eind demper op wil zetten. kan dit wel met een katt? of moet ik dan aanpassingen doen?

Groetjes,
Reply With Quote
  #9  
Old 16-03-2012, 12:32
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

ik verdenk je bougiekabels inderdaad.
heb hetzelfde gehad. Haast geen vonken te zien die weglekken, maar 100 x beter met nieuwe kabels.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-03-2012, 15:28
Albu Albu is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 86
Default

mooi ik ga dat idd proberen dan! is dit makkelijk zelf te doen?
en onderdelen gewoon bij de Brezan halen of ergens bestellen?
wat raden jullie aan?
MVG,
Reply With Quote
  #11  
Old 18-03-2012, 12:17
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Wanneer heb je voor het laatst je brandstoffilter vervangen?
Reply With Quote
  #12  
Old 18-03-2012, 19:04
Albu Albu is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 86
Default

die vraag moet je aan de vorige eigenaar stellen ik heb deze in een half jaar tijd niet vervangen!
Is het handig dat morgen ook te doen? gewoon een nieuwe stoffen filter erin zeg maar? of moet er nog meer mee gebeuren?
Reply With Quote
  #13  
Old 18-03-2012, 22:39
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Sowieso vervangen...en de auto een grote beurt geven, dus nieuwe bougies, rotor, verdeelkap, filters en olie.....dan weet je dat dat iig goed is.

Jij hebt toch een 1.3i? Dan zit het filter onder de auto.
Reply With Quote
  #14  
Old 19-03-2012, 23:55
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

past ook op de jouwe


__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #15  
Old 20-03-2012, 00:00
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Blauwe tempsensor? Als je indd een NZ hebt zijn die ook nogal gevoelig voor valse lucht
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum