#1
|
||||
|
||||
Olie lekkage
Beste mensen,
Ik ben op het moment echt ten einde raad dus daarom vraag ik het hier even. Mijn auto lekt al een tijdje olie en dat is de laatste tijd enorm geworden. Als hij op temperatuur is en ik zet hem ergens neer ligt er een behoorlijke plas olie. Het is verse olie, en de man die de auto heeft gekeurd zei ook al dat het motorolie is. Nu heb ik eerst de carterpan pakking verwisseld, vandaag de koppakking en nog lekt hij als een malle. De olie komt ergens vanuit de voorkant gezien van links boven. Het gaat om een Golf 2 1.3 met carburateur uit 1988. Waar zou die nog kunnen lekken? want ik word hier een beetje moe van
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL Last edited by Thijs. : 05-03-2012 at 20:22. |
#2
|
||||
|
||||
nokkenas keering!€ 25 voor een nieuwe bij de dealert.
Maak anders een fototje. En volgens mij heb je de klepdeksel pakking vervangen en niet de koppakking.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor je snelle reactie. Probleem ook al een keer tegen gekomen of is dit een bekende kwaal? Kleppendeksel pakking is ook vervangen, is het dus ook niet. Heb wel degelijk de koppakking vervangen, kijk maar De olie kwam zover ik toen kon zien vandaan bij Cilinder 1 / 2. Er liep een olie spoor vanaf de startmotor naar beneden. Zou het niet de oliedruk sensor kunnen zijn? Op het inlaat spruitstuk lag ook wat olie, maar niet dramatisch veel.
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#4
|
||||
|
||||
Heb je ook de kop gecontroleerd of deze recht is? Meestal lekken ze op de koppakking, waarna het via de dynamo omlaag loopt.
Nieuwe nokkenaskeering plaatsen, en niet te vergeten het lagerschaaltje loshalen en deels insmeren met de originele blauwe kit.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Kop heb ik gecontroleerd of die recht is. Deze was uiteraard recht, anders had ik hem laten vlakken. Dynamo zit aan de voorkant, hij lekt echt aan de achterkant bij het inlaat spruitstuk.
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#6
|
||||
|
||||
Daar zit eigenlijk alleen de oliedruksensor. Dat moet toch te zien zijn als het daar lekt.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#7
|
||||
|
||||
Dan nog maar eens proberen. Lastige is dat hij alleen olie lekt als je een stuk hebt gereden (wat ook logisch is omdat er dan druk op komt, de olie dunner wordt omdat hij warm wordt). Maar hij gooit dan alles op de aandrijfas waardoor alles onder de olie zit :X Maar het kan alleen de oliedruksensor zijn dan? Als die lekt bij de Nokkenaskeering zou die aan de zijkant moeten lekken.
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#8
|
||||
|
||||
Olie druksensor zit boven, dan moet ook het inlaatspruitstuk vies zijn.
Olie via de nokkenaskeering loopt meestal naar voren. Maar heb je die niet vervangen tijdens koppakkingwissel? Op de achterzijde zit alleen nog de carterontluchting. Motor goed reinigen en op een brug of put controleren. Motor laten lopen uiteraard. Succes
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#9
|
||||
|
||||
Soms wordt vergeten het boutje bij de distributiekap te monteren of aan te draaien.
Met dit boutje wordt tevens de oliepomp vastgezet,. Dan lekt hij dus in de buurt van de krukaspoelie. |
#10
|
||||
|
||||
Probleem zat hem dus toch in de oliedrukschakelaar. Waar je de stekker opduwt druppelde de olie er gewoon uit.
Zit nu alleen met het volgende probleem, ik had de auto gestart voor te controleren of hij nog olie lekte en de motor liep echt héél rustig, zo rustig heeft die nog nooit gelopen. Nu gaf ik echter een keer gas en viel die uit, als je een stuk gaat rijden dan valt de motor ook constant weg. Ik heb het idee dat hij dan geen benzine meer krijg, omdat als die koud is en stationair loopt de choke erop staat, en als je gaat rijden de choke eraf gaat. Ik heb al geprobeerd met carburateur cleaner om deze schoon te krijgen, maar mocht niet baten. Wat zou dit kunnen zijn? Ook blijf het olielampje nu constant branden, eerst had ik een kabelbreuk in het kabeltje en deze is vervangen, beetje vaag dus dat hij nu steeds blijft branden.
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |