Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-02-2012, 10:27
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default Caddy mk1 1.6gtd

Mijn caddy wil met dit koude weer niet meer starten.

Toen de temperatuur onder de 5 graden kwam wou hij na een lange dag stilstaan niet meer starten.

Wat gebeurd er:
De auto gloeit voor seconden of 10/15. Ook op de rails komt ruim 11 volt te staan. Vervolgens draai ik door en gaat de startmotor rond alsof de accu leeg is.

Wat heb ik nagelopen:
Accu is nieuw en vol.
Auto heeft geen last van lekstroom.
Extra massa kabel gelegd van Min naar blok.

Inmiddels heb ik via ebay setje nieuwe gloeibougies besteld, maar in deze kutsneeuw ga ik niet sleutelen


Overigens deed de auto het prima, maar toen het kouder werd begonnen de kuren.



Last edited by wooter : 05-02-2012 at 17:51.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-02-2012, 12:09
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Nou, ik zou met "deze kutsneeuw" toch maar gaan sleutelen want de kans is heel erg groot dat het in de gloeibougies zit !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #3  
Old 03-02-2012, 12:19
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default

Ja gloeibougies komen vandaag of morgen binnen. Maar die krengen zitten goed vast en het blokje warm draaien word hem niet....

morgen maar is wat proberen met busje wd40 en dan rustig wat beweging erin proberen te krijgen.
Ik ga ook de startmotor eraf halen en ff laten testen of een slopertje hale
Reply With Quote
  #4  
Old 03-02-2012, 12:34
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default

en de nieuwe gloeiers zijn binnen.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-02-2012, 12:45
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Als je stekker van koelvloeistoftemperatuurvoeler loshaald gloeien je gloeipitten langerdoor en kan die sneller aanslaan. Zo kan je nog controleren of gloeipitten kapot zijn
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #6  
Old 03-02-2012, 18:11
Pinda's Avatar
Pinda Pinda is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 240
Default

En wil de caddy al starten?

Ik zit met het zelfde probleem namelijk.....
__________________
"88 Caddy 1.6D
Reply With Quote
  #7  
Old 03-02-2012, 22:05
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default

kom net uit mijn werk. Ga morgenochtend die gloeipitten ff goed insoppen met wd40 e.d. daarna ga ik ff een nieuw brandstoffiltertje halen en dan ga ik eind v/d ochten ze proberen te wisselen. Schijnt priegel werk te zijn dus hopen dat het lukt in deze kou :S
Reply With Quote
  #8  
Old 03-02-2012, 23:48
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

valt mee toch, alleen die achter de pomp kun je iets minder bij..
probleem al opgelost?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 04-02-2012, 00:18
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default

Morgen heren, morgen

Hoop gewoon heel erg dat ik ze niet afbreek. Ik ga ze echt ernstig inspuiten dus daar zal 't niet aan liggen.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-02-2012, 13:52
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default

Inmiddels startmotor losgemaakt en ff goed schoongemaakt en weer ingevet.

De meest linkse en meest rechtse gloeibougie is nu vervangen. Wat een kutwerk was die linker zeg...
Nu ff broodje eten en dan 2e en 3e vervangen.
Reply With Quote
  #11  
Old 04-02-2012, 17:10
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default

Nou hele dag in de sneeuw met -8 lopen sleutelen.


4 gloeibougies vervangen en startmotor schoongemaakt.

Still no go....

Kwam er nu achter dat ik geen 12v op mijn brandstofpomp heb.Kan dat de boosdoener zijn?
Reply With Quote
  #12  
Old 04-02-2012, 17:46
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Hoeveel staat er dan op? Misschien dat die met 6v aangestuurd wordt? Haal je kvs tempvoeler stekker er eens af rechterkant van het blok boven je bak als ik het goed heb en gloei dan eens voor en start NADAT het gloeilampje uit is. Je motor wordt dan langer voorgegloeid waardoor je warmere cilinderruimte heb en misschien wel aanslaat
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #13  
Old 04-02-2012, 17:50
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Hoeveel staat er dan op? Misschien dat die met 6v aangestuurd wordt? Haal je kvs tempvoeler stekker er eens af rechterkant van het blok boven je bak als ik het goed heb en gloei dan eens voor en start NADAT het gloeilampje uit is. Je motor wordt dan langer voorgegloeid waardoor je warmere cilinderruimte heb en misschien wel aanslaat

Er zit helemaal geen spanning op de pomp...

voorgloeien doet ie prima, maar kan de pomp geblokkeerd zijn doordat hij geen spanning heeft?
Reply With Quote
  #14  
Old 04-02-2012, 18:28
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Je bedoelt je opvoerpomp in de tank? Daar móet 12v op staan als je contact aandoet móet de pomp zoemen dan weet je of deze het nog doet
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #15  
Old 04-02-2012, 19:17
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Je bedoelt je opvoerpomp in de tank? Daar móet 12v op staan als je contact aandoet móet de pomp zoemen dan weet je of deze het nog doet



diesel heeft toch geen opvoerpomp
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #16  
Old 04-02-2012, 19:48
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Je brandstofpomp heeft zelf ook geen spanning draad. Maar heb net in me boekje gekeken en daarbij zie ik alleen een vlotter dus je brandstofpomp zuigt ook je diesel uit de tank (sorry voor de verkeerde info.) Weet niet wat voor draad je heb doorgemeten.

Je kan ook wartels losdraaien van verstuivers en ff doorstarten kijken of er diesel uitkomt.
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #17  
Old 04-02-2012, 22:03
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default

Op dieselpomp zit zeker wel een spanningsdraad op...
Reply With Quote
  #18  
Old 05-02-2012, 08:24
servowire servowire is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 174
Default

Je schrijft:
Quote:
Vervolgens draai ik door en gaat de startmotor rond alsof de accu leeg is.


De startmotor gaat prima rond, zelfs als niets anders klopt, zolang er maar genoeg prik in de accu zit. Hij kan wel nieuw zijn, maar is hij wel vol? Misschien laadt je dynamo niet goed bij? Hang em es aan de druppellader, of zet er eens een andere auto voor.

Ik heb ervaren dat een 1.6D echt een reelijk startmotorsnelheidsgang nodig heeft, anders gaat ie rond maar slaat hij niet aan.
Reply With Quote
  #19  
Old 05-02-2012, 14:22
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

te dikke olie ?
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 05-02-2012, 14:46
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default

Niet te geloven...

Ik deed vanmiddag even de tankdop los en weer vast, starten bam aan!...
Trekt ie vacuum ofzo waardoor hij geen brandstof kan aanzuigen? Dit gezeur is begonnen toen de temperatuur omlaag ging.

Ik heb inmiddels nieuwe gloeibougies erin, nieuwe accu, dynamo laad 13,7v bij op stationair.

Morgenvroeg nog maar eens testen of hij wil starten.

Last edited by wooter : 05-02-2012 at 14:58.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum