![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mijn caddy wil met dit koude weer niet meer starten.
Toen de temperatuur onder de 5 graden kwam wou hij na een lange dag stilstaan niet meer starten. Wat gebeurd er: De auto gloeit voor seconden of 10/15. Ook op de rails komt ruim 11 volt te staan. Vervolgens draai ik door en gaat de startmotor rond alsof de accu leeg is. Wat heb ik nagelopen: Accu is nieuw en vol. Auto heeft geen last van lekstroom. Extra massa kabel gelegd van Min naar blok. Inmiddels heb ik via ebay setje nieuwe gloeibougies besteld, maar in deze kutsneeuw ga ik niet sleutelen ![]() Overigens deed de auto het prima, maar toen het kouder werd begonnen de kuren. ![]() Last edited by wooter : 05-02-2012 at 17:51. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Nou, ik zou met "deze kutsneeuw" toch maar gaan sleutelen want de kans is heel erg groot dat het in de gloeibougies zit !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ja gloeibougies komen vandaag of morgen binnen. Maar die krengen zitten goed vast en het blokje warm draaien word hem niet....
morgen maar is wat proberen met busje wd40 en dan rustig wat beweging erin proberen te krijgen. Ik ga ook de startmotor eraf halen en ff laten testen of een slopertje hale |
#4
|
|||
|
|||
![]() en de nieuwe gloeiers zijn binnen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Als je stekker van koelvloeistoftemperatuurvoeler loshaald gloeien je gloeipitten langerdoor en kan die sneller aanslaan. Zo kan je nog controleren of gloeipitten kapot zijn
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#6
|
||||
|
||||
![]() En wil de caddy al starten?
Ik zit met het zelfde probleem namelijk.....
__________________
"88 Caddy 1.6D |
#7
|
|||
|
|||
![]() kom net uit mijn werk. Ga morgenochtend die gloeipitten ff goed insoppen met wd40 e.d. daarna ga ik ff een nieuw brandstoffiltertje halen en dan ga ik eind v/d ochten ze proberen te wisselen. Schijnt priegel werk te zijn dus hopen dat het lukt in deze kou :S
|
#8
|
||||
|
||||
![]() valt mee toch, alleen die achter de pomp kun je iets minder bij..
probleem al opgelost? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Morgen heren, morgen
Hoop gewoon heel erg dat ik ze niet afbreek. Ik ga ze echt ernstig inspuiten dus daar zal 't niet aan liggen. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Inmiddels startmotor losgemaakt en ff goed schoongemaakt en weer ingevet.
De meest linkse en meest rechtse gloeibougie is nu vervangen. Wat een kutwerk was die linker zeg... Nu ff broodje eten en dan 2e en 3e vervangen. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Nou hele dag in de sneeuw met -8 lopen sleutelen.
4 gloeibougies vervangen en startmotor schoongemaakt. Still no go.... Kwam er nu achter dat ik geen 12v op mijn brandstofpomp heb.Kan dat de boosdoener zijn? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Hoeveel staat er dan op? Misschien dat die met 6v aangestuurd wordt? Haal je kvs tempvoeler stekker er eens af rechterkant van het blok boven je bak als ik het goed heb en gloei dan eens voor en start NADAT het gloeilampje uit is. Je motor wordt dan langer voorgegloeid waardoor je warmere cilinderruimte heb en misschien wel aanslaat
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Er zit helemaal geen spanning op de pomp... voorgloeien doet ie prima, maar kan de pomp geblokkeerd zijn doordat hij geen spanning heeft? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Je bedoelt je opvoerpomp in de tank? Daar móet 12v op staan als je contact aandoet móet de pomp zoemen dan weet je of deze het nog doet
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
diesel heeft toch geen opvoerpomp ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Je brandstofpomp heeft zelf ook geen spanning draad. Maar heb net in me boekje gekeken en daarbij zie ik alleen een vlotter dus je brandstofpomp zuigt ook je diesel uit de tank (sorry voor de verkeerde info.) Weet niet wat voor draad je heb doorgemeten.
Je kan ook wartels losdraaien van verstuivers en ff doorstarten kijken of er diesel uitkomt.
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#17
|
|||
|
|||
![]() Op dieselpomp zit zeker wel een spanningsdraad op...
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Je schrijft:
Quote:
De startmotor gaat prima rond, zelfs als niets anders klopt, zolang er maar genoeg prik in de accu zit. Hij kan wel nieuw zijn, maar is hij wel vol? Misschien laadt je dynamo niet goed bij? Hang em es aan de druppellader, of zet er eens een andere auto voor. Ik heb ervaren dat een 1.6D echt een reelijk startmotorsnelheidsgang nodig heeft, anders gaat ie rond maar slaat hij niet aan. |
#19
|
||||
|
||||
![]() te dikke olie
![]()
__________________
![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Niet te geloven...
Ik deed vanmiddag even de tankdop los en weer vast, starten bam aan!... Trekt ie vacuum ofzo waardoor hij geen brandstof kan aanzuigen? Dit gezeur is begonnen toen de temperatuur omlaag ging. Ik heb inmiddels nieuwe gloeibougies erin, nieuwe accu, dynamo laad 13,7v bij op stationair. Morgenvroeg nog maar eens testen of hij wil starten. Last edited by wooter : 05-02-2012 at 14:58. |