|
||||
|
||||
sleepend / krakend / kloppend geluid bij aandrijving t3
zal hier maar eens men vraag posten want alles wat op het bus forum is geplaatst heb ik al geprobeerd , dat leg ik hieronder even uit
een dik halfjaartje geleden was er ineens een slepend geluidje aan men bus , net of er een remblokje niet terug kwam ofzo, maar dit sleepte maar om de halve toer van het wiel ( als jullie het begrijpen ) dus niet constant . dit werd maar erger en erger , nadien begon het ook te kraken , vooral goed hoorbaar als ik op lage snelheid aan het uitbollen was . en nog een dikke week later ook een kloppend geluid .. net alsof je in een trein zit , dit is zeer goed merkbaar als je +- 50 per uur rijd in 4de ( lage toeren ) edit ; dit is enkel links achter ! dus niet rechts wat is er allemaal gebeurd ; - eerst heb ik men wiellagers vervangen , trommels vervangen door andere 2dehandse , remspanning nagekeken . dit ging even goed voor ongeveer een maand . nadien terug alles wat in de tekst hierboven staat .. toen heb ik op aanraden van het busforum mijn aandrijfassen vervangen ( compleet met homokineten ) omdat ze dachten dat het aan men homokineten lag , nu na 2 maand en half ongeveer van de 1ne dag op de andere terug hetzelfde .. nu dacht ik , ik zal het hier maar eens posten want nu moet het toch wel deftig gemaakt worden aangezien ik in juli een rondrit door europa ga doen ( +- 6500 km ) ik hoop dat julli nog ideeen hebben .. ojaa het gaat om een t3 personenbus van 1990 , met een 2.1 wbx motor met 5 bak achter grtz jelle
|
||||
|
||||
niemand het word steeds erger en moet komend weekend 300 km snelweg doen