Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-03-2012, 01:40
ktmgek ktmgek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 5
Default multiriem golf v6 4motion

Hallo


Ik heb een golf v6 4motion uit 2002 modeljaar 2003
Wat moet er allemaal los,en wat moet vernieuwd worden als de multiriem vervangen moet worden? (buiten de riem zelf natuurlijk).
En hoe dit het beste aan te pakken.
In welke volgorde b.v.
Iemand enig idee?
b.v.d.

mvg Leon
Reply With Quote
  #2  
Old 05-03-2012, 20:34
ktmgek ktmgek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 5
Default

Is hier dan niemand die daar iets van weet?
Reply With Quote
  #3  
Old 05-03-2012, 22:46
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Spanner ontspannen en je tilt de riem er tussen uit.
Even je looprollen checken op speling en lagers of die ok zijn.

Verder weinig bijzonderheden, maar als je niet goed weet hoe het moet waarom zelf dan doen ? Tip teken de riem zoals deze liep/gomonteerd zat.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #4  
Old 06-03-2012, 17:35
ktmgek ktmgek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by Boss
Spanner ontspannen en je tilt de riem er tussen uit.
Even je looprollen checken op speling en lagers of die ok zijn.

Verder weinig bijzonderheden, maar als je niet goed weet hoe het moet waarom zelf dan doen ? Tip teken de riem zoals deze liep/gomonteerd zat.


Hallo

ik weet wel hoe ik de riem los moet halen,maar ik weet niet wat ik allemaal moet verwijderen om bij de riem te komen.
kan ik er b.v. van boven af bij,of moet dat vanaf de wielkast.
ik kan er van boven af natuurlijk wel van alles uit halen,maar als dat niet nodig is......
maar wel bedankt voor de tip.

mvg leon
Reply With Quote
  #5  
Old 06-03-2012, 18:40
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Nou daar kom je dan toch gauw genoeg achter ?
Binnenscherm etc is er eventueel zo uit, maar het kan best van boven hoor je motorsteun etc hoeft daarvoor niet los, dat het lastiger is als bij bijvoorbeeld een 2.0 spreekt voor zich
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #6  
Old 07-03-2012, 20:49
sab993s's Avatar
sab993s sab993s is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 30
Default

Je moet je riem en spanner vervangen, looprollen heeft ie niet.
Om goed bij je spanner te komen moet je ruitensproeitank verwijderen.
En om de riem erom te leggen moet je je binnenscherm bij je wiel verwijderen.
Is in totaal 1-1.5 uur werk.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-03-2012, 21:44
ktmgek ktmgek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by sab993s
Je moet je riem en spanner vervangen, looprollen heeft ie niet.
Om goed bij je spanner te komen moet je ruitensproeitank verwijderen.
En om de riem erom te leggen moet je je binnenscherm bij je wiel verwijderen.
Is in totaal 1-1.5 uur werk.

kijk daar heb ik iets aan
dankjewel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum