Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-03-2012, 10:05
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default Verschil oud en nieuw type vr6 cilinderkop

Hey,

Ik vroeg mij even iets af. Bij de VR6 heb je 2 type cilinderkoppen (eigelijk 3, maar ik reken de us niet mee)

De eerste is van het oude type en heeft 1 klein oliegat aan die zijnkant die de olie richting de ketting voert.
De 2e is van het nieuwe type en heeft daar en heel groot gat waar je bijna je hand door kan steken die de olie naar de ketting voert.

Nu vroeg ik mij af of de nieuwe type met grote doorvoer nu beter is of niet? Aan de ene kant zou ik zeggen, de ketting krijg nu meer olie.
Aan de andere kant, de olie blijft niet lang bij de nokkenassen maar stroomt direct naar de ketting door?

Wie kan mij hier wat info over geven?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum