#1
|
||||
|
||||
1.3 NZ houdt in en slaat af
Beste mede-forumgebruikers,
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een aantal problemen met mijn Golf 2. Gaat hier om een Golf 2 uit 1991, met een 1.3 NZ motorblok. Het starten van de motor is geen probleem, alleen wil deze bij het wegrijden nog wel eens zomaar afslaan. Als ik stil sta voor bijvoorbeeld een stoplicht, valt de motor ook uit het niets uit. Verder, als ik 50/60 kmh rijdt, houdt de motor af en toe een beetje in en schokt deze. Iemand van jullie die een idee heeft waar het probleem zou kunnen liggen? Ontsteking en brandstof filter zijn in minder dan een jaar geleden nog vervangen, en heb in die tijd de tank niet tot de bodem leeg gereden, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Ook zit er op dit moment voldoende brandstof in de tank. Is het gewoon de temperatuur op dit moment? Of kunnen er andere oorzaken zijn voor het misdragen van mijn motorblok?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#2
|
||||
|
||||
vacuumslangetjes en voetpakking wel in orde?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
Relais32
Aansturing van de injectie |
#4
|
||||
|
||||
Erg vreemd... Sinds vandaag precies hetzelfde probleem hier (Golfje uit 90 met 1.3). Vanochtend op weg naar het werk 2 x een schokje op de snelweg. Sta ik bij het stoplicht stil gaat het stationair eventjes op en neer. 1 km verder bij mijn werk aangekomen draait het stationair weer normaal.
De terugweg naar huis was wel wat vervelender: meerdere keren schokken op de snelweg en bij het stoplicht uitvallen. Vreemde is dat hij hierna wel direct start. Meende ook 2 x een lichte snerpend/schrapend geluid te horen bij het intrappen van de koppeling (iig een moeilijk te omschrijven geluid). Ik hoop dat het inderdaad dan Relais32 is. |
#5
|
|||
|
|||
ik heb laatst hetzelfde euvel gehad, is een polo coupé maar ook een 1.3 nz.
ook stotteren en uitvallen bij het stoplicht, bij mij was het het luchtfilter element wat vochtig was geworden. je kunt zoals eerder aangegeven even de vacuum slangetjes checken, even in de verdeler kap kijken naar vuil/vocht. succes!
__________________
Caddy mk1 |
#6
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties! Het eerste wat ik gecheckt heb is relais32. Deze bleek een heel klein beetje los te hangen, dus heb hem aangedrukt. Problem solved.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#7
|
||||
|
||||
maat van me heeft het zelfde probleem ook met een 1.3 nz golf
ik ga hier ook eventjes voor hem naar kijken had er met mijn jetta 1.3 nz nooit last van
__________________
EX: '94 Escort '92 Golf Mk3 GL '90 Jetta Mk2 Pacific '87 Golf Mk2 GTI KR '00 Bora Mk4 Highline '00 Bora Mk4 Highline '87 Jetta Mk2 Coupe '95 Golf Mk3 GTI ABF Current: '85 Jetta Mk2 GT 8V EV '01 Passat 3BG V5 Highline |
#8
|
||||
|
||||
Ik ben er inmiddels achter dat het bij mij ergens in de stekker zit die op de lmm zit. Als ik bij een schommelend stationair de stekker aanraak stop het schommelen en is het stationair normaal. Aan de stekker is niets te zien, draden zien er allemaal goed uit.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
LMM?? luchtmassameter?
__________________
EX: '94 Escort '92 Golf Mk3 GL '90 Jetta Mk2 Pacific '87 Golf Mk2 GTI KR '00 Bora Mk4 Highline '00 Bora Mk4 Highline '87 Jetta Mk2 Coupe '95 Golf Mk3 GTI ABF Current: '85 Jetta Mk2 GT 8V EV '01 Passat 3BG V5 Highline |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Nr'tje 25 : Air flow meter (=lmm ) In ieder geval het stekkertje wat daarop zit veroorzaakt het gestotter. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
ah okee bedoele we tog het zelfde
__________________
EX: '94 Escort '92 Golf Mk3 GL '90 Jetta Mk2 Pacific '87 Golf Mk2 GTI KR '00 Bora Mk4 Highline '00 Bora Mk4 Highline '87 Jetta Mk2 Coupe '95 Golf Mk3 GTI ABF Current: '85 Jetta Mk2 GT 8V EV '01 Passat 3BG V5 Highline |