#1
|
||||
|
||||
Golfje1 1.1 1978
Hallo , ik ben pas nieuw op dit forum en hoop hier veel bij te leren , van kleinsaf ben ik al geconfonteerd met vw klassiekertjes , maar dit geheel terzijde...
bij deze heb ik ook een Golf 1 gekocht deze wagen zal de eerste 2 jaar als daily car worden ingezet (maar geen grote afstanden) en daarna pas een volledige beurt krijgen! omdat mijn golf2 eerst moet afgewerkt zijn genoeg geleuterd :mrgreen: piczzz !!! bij de aankoop: Golf 1 1100cc bj1978 van de 1e eigenaar 140 000 km's heel net vanbinnen (jammergenoeg nog geen foto's :oops: ) (14 jaar stilgestaan) , maar technisch reeds inorde maar wel ROT :oops: Uploaded with ImageShack.us ik kon het niet laten :mrgreen: eens thuisgekomen bleek mijn alternator kapot te zijn gegaan :roll: ? , een extra kost bovenop al het roest gelukkig heb ik een goede kameraad die me wel wou helpen voor het laswerk en carroserie gedeelte , idd ,er zijn nog mensen waar je ECHT kan op rekenen , merci maat jij weet wel e :mrgreen: even enkele foto's van alle roest ellende :x , en het reeds gedane werk [IMG]http://img52.imageshack.us/img52/9635/foto0020kopie.jpg[/IMG dorpels links en rechts slecht... dan begonnen met uitslijpen en het opstarten van de laswerken was niet gemakkelijk te lassen , wat uitzoeken met de nieuwe halfautomaat gaat nu veel beter al , debracel erover en alles mooi opkuisen binnenkort dan plasmasnijder erin en alles eruit :mrgreen: intussen een nieuwe binnenwielkuip gestoken + wielboog (intussen verder afgelst dan op de foto's) Verder is de achterplaat linksachter verder afgewerkt en dan verder begonnen aan de rechterwielkuip :lol: roest aan de reschterkant :oops: tot zover deze eerste lezing :mrgreen: geef gerust jullie mening en tips Greetzzzz Hannes |
#2
|
||||
|
||||
Welkom,
Waarom hebben jullie de wielkasten achter er zo ver uit gehaald. Is het nu niet lastig strak te zetten? |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Hallo, ja de reden is eigenlijk simpel, het was gewoon allemaal enorm slecht en aangetast ... , het strakzetten zou eigenlijk geen groot probleem mogen zijn omdat wa alles met de verzettang hebben bewerkt alvorens het nieuwe plaatwerk erin te lassen en het zit er zonder veel problemen in en is zo al vrij strak , afwerking zou dus moeten meevallen greetzzz |
#4
|
||||
|
||||
Welkom en succes met het laswerk.
Je mag ook wel foto's van die Lancia die naast je Golfje staat erop zetten.
__________________
Cars. Golf 7 tdi. Seat mii Golf 2 GTI 84' (origineel ned) |
#5
|
||||
|
||||
ik zou ook eens onder het dashboard links en rechts bij de a stylen voelen daar kunnen die dingen ook zo hard roesten. meestal kan je het al voelen zonder de interieurbekleding te verwijderen. waarom binnen in? er komen 3 platen bij elkaar bij de a-style dus dat is tevens ook de reden dat het roest.
verder leuke golf!!
__________________
GAAANK is allez Remme is angst |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dankjewel , jhaa het laswerk is zeker niet makkelijk maar beetje bij beetje zou het moeten goedkomen , die lancia is van de vorige eigenaar dus heb ik er geen verdere info of pic'z van .... |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Staat sinds vandaag strak aan de wielranden , dit lukte zeer vlot |
#8
|
||||
|
||||
Vandaag even een lijstje samengesteld voor de eerste (noodzakelijke aankopen)
* Chassisbalk rechtsachter * 2X brandstofleiding van en naar de tank (rubberen exemplaren ter vervanging) * Alternator * Vulpijp van de tank * Set chrome bumpers + strips |