|
|||
|
|||
Wat voor diesel motor te plaatsen in een MK1 Golf
Beste vw liefhebbers,
Ik zit al enige tijd eraan te denken om weer een golf mk1 aan te schaffen en er gelijk een mooie diesel erin te bouwen voor gebruik als daily driver. Super idee, maar welke diesel motor is er dan leuk om in te bouwen? Zelf zat ik te denken aan een 1.9 dieselmotor uit een golf 3. Natuurlijk is het een beetje budget gebonden aangezien ik een student ben. Ik had vernomen dat een 1.9 ongeveer 1 op 22km zou lopen. Dat vind ik best wel netjes eigenlijk. Zijn er andere die er ervaring mee hebben ? of enig advies voor een andere motor ? Alles is welkom, mvg, Ewoud |
|
|||
|
|||
hoe handig ben je? Dan kun je kiezen van orgineel 1.6 ongeblazen golf 1 tot 1.9 tdi van golf 4. De rest zal vermoed ik wel beetje buiten het buget vallen of je moet er geschikt aan kunnen komen
|
|
||||
|
||||
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69243
hier kun je een beetje zien hoe het moet en wat er bij komt kijken |
|
||||
|
||||
Een 1,6 gtd uit golf 2 of passat nemen motorcode jr of sb heb je tenminste een beetje kracht en rijd super en is zo in te bouwen als je handig bent tenminste
|
|
||||
|
||||
Ik heb zelf een 1.6 D standaard golfblok met een 5 bak van golf 2. Rijdt verder prima. als ik heel rustig doe meestal 1 op 20. Maar in de praktijk meestal 1 op 18. Zou zelf voor een 1.9 TDI gaan
|
|||
|
|||
ik zou voor een 1.6TD gaan.
betrouwbaardere blokken dan de 1.9TD dit is wel een stuk makkelijker in te bouwen dan een TDI als je een TD gewend bent wil je geen 'gewone' 1.6 diesel meer. TD heeft wat meer power wat vooral met optrekken/inhalen wel handig is.
'70 Kever - 1.5B '76 Golf 1 - 1.9TD '78 Golf 1 - 1.6D '79 Golf 1 - 2.0B cabrio '81 Golf 1 - 1.6D '83 Golf 1 - 1.5B cabrio '83 T3 Camper - 1.6TD '84 Golf 2 - 1.3B '85 Golf 2 - 1.6TD '86 Golf 2 - 1.6TD '86 Golf 2 - 1.6TD Last edited by gerwin88 : 02-02-2012 at 21:57. |
|
||||
|
||||
een 1.9 tdi uit een golf3 (motorcode 1z) is vrij gemakkelijk in te bouwen. Eigenlijk is het wel een must dat je er complete golf3 koopt en deze sloopt voor de onderdelen.
Wat je dan nog extra nodig hebt is een baksteun voor een 02a bak van de golf 3, te koop op ebay. Verder nog een koppelingshevel van een t4 en koppelingskabel. Dan heb je alles wel en dan nog inbouwen. Kost wel even tijd |
|
||||
|
||||
Ik heb straks nog wel een Golf 1 Diesel motor automaat te koop !
Ik de mijne komt een 110 pk tdi ~ Bij interesse kun je mij pm sturen , Mvg Siep |
|
||||
|
||||
Heb nog een sdi blok staan met 115.000 km op de teller komt uit een 2003 caddy draadboom alles inbegrepen.
PM me als je interesse hebt. |
|
||||
|
||||
Ik rij met een originele 1.6 D en een 5 bak bakcode 4T en het rijdt super,trekt goed,rijdt gemakkelijk 1:21/22 en haalt een top van 170 km/h. Rij er iedere dag ruim 80 km mee.
|
|
|||
|
|||
Thanks voor alle reacties,
Ik heb besloten om een 1.9 TDI erin te gaan bouwen en ben nu ook voorzien van een blok ( plus de benodigde andere dingen) uit een corrado. Nu alleen nog eem mooie carros vinden :P Greets Ewoud |