#1
|
||||
|
||||
Plaat delen inlassen, hoe en wat??
Voor de golf heb ik al veel delen die ingelast moeten gaan worden, maar ik weet niet echt hoe de beginnen en wat te doen, hoe ga ik bijv. te werk wanneer ik er een nieuw achterspatbordrand in wil lassen.
Of kent iemand misschien goede links/sites waarbij het duidelijk uigelegd word, liefst wel met foto's. Ook zou ik graag weten wat voor gereedschap er voor nodig is, co2 las aparaat, of ook mogelijk met andere enz.. Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt. mvg Coen |
#2
|
||||
|
||||
verplaatst naar plaatwerk forum. hier kunnen ze je wel helpen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
Lasworkshop bij rustbuster? Check www.rustbuster.nl
|
#4
|
||||
|
||||
hm, dankjewel, maar die site had ik al eens bekeken..
Zette het hier op de site omdat ik toch wel veel mensen zie die plaatdelen inlassen, dus hoop dat iemand me een beetje op weg helpen kan. |
#5
|
|||
|
|||
Ik heb laatst een originele VW handleiding (Karosserie Repararur-Leitfaden Golf/Jetta/Cabriolet) voor het inzetten van nieuw plaatwerk op een beurs gevonden. Het is speciaal voor de Golf 1, Jetta 1 en cabriolet. Hierin staat heel duidelijk hoe je te werk moet gaan. Waar je het plaatwerk door moet slijpen en op welke manier lassen enz. Ik heb alleen geen scanner :frown:
En het zijn 235 bladzijden Last edited by MarijnZ : 22-04-2005 at 10:30. |
#6
|
|||
|
|||
ken je ook niemand met een scanner? heeeel veel interesse hiero!!! SCANNEN die hap
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Dit klinkt heel erg interressant , maar woon zelf helemaal in de kop van Noord Holland, dus dan is Apeldoorn beetje uit de buurt. Is er geen enkele moegelijkheid dat het kan worden ingescant of dat je het kan kopieren en eventueel opsturen. Heb hier echt interresse in. |
#8
|
||||
|
||||
ik heb hier ook interesse in maar kan je niet gewoon de naam en de uitgever van het boek geven dan kan ik op zoek gaan op het net.
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Het is geen boek maar een ringband met losse bladen. Hier de gegevens: Karosserie Reparatur-Leitfaden Golf/Jetta/Cabriolet Volkswagenwerk Aktiengesellschaft, Wolfsburg Herausgegeben Februar 1980 |
#10
|
||||
|
||||
Ligt er idd aan wat en waar je wil lassen.
Bij ons op het werk word er veel koper silicium gelast, omdat dit minder warmte geef krijg je minder vervorming. Ook als je een nette aansluiting wilt hebben is het handig met verzet randen te werken.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ehm ben best wel een leek op het gebied van plaatwerk Wat zijn verzet randen, misschien eventueel een plaatje daarvan? ps. heb waarschijnlijk iemand uit het dorp die me kan helpen bij het lassen. |
#12
|
||||
|
||||
Dit is een verzetrand
(Plaatje van rustbuster.nl) Je maakt het in te lassen deel dus een cm of twee 'oversize', zet er een verzet in (zijn speciale tangen voor) en legt het zo netjes onder het de rand van het oude deel.
__________________
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Ik ben begonnen, met het roestvrij maken van het oppervlak. Ben begonnen met een ijzeren borstel op de boormachine, Wat zijn andere eventueele mogelijkheden? Op rustbuster heb ik gelezen over fertan, heeft iemand hier ervaring mee?
Waar haal ik m'n plaatwerk vandaan? Hartsant? of een ander/beter adres. Hoor graag ervaringen over andere bedrijven. En als laatste, ik ben nog op zoek naar een goed lasaparaat, heeft iemand hier ook nog hints voor, minimale vereisten etc.. Alvast bedankt weer. |
#14
|
||||
|
||||
Roest afhalen met 3m scotch-bright (paarse wieltje)
Plaatwerk, liefst orgineel als je nog geen goeie lasser bent (is wat dikker), anders hartsant
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#15
|
||||
|
||||
Zou het niet met een verzet in de plaat aan elkaar lassen .
Daar trekt weer vocht tussen aan de binnen kant met alle gevolgen van dien . Daarna zal naar een paar maand de plamuur iets wegzakken waardoor je een hele lelijke streep in je lak verschijnt precies op de aanzetting . Ergernis alom . |
#16
|
||||
|
||||
Dus de beste manier zou zijn, om de stukken bijv. een mm van elkaar te houden, vast zetten met griptangen of iets dergelijks en dan vastlassen. Maar nu ben ik alleen nog erg benieuwd naar wat voor lasaparaat ik hiervoor gebruiken moet. En zouden jullie ook kunnen vertellen wat voor gereedschap jullie allemaal gebruiken. Zoals roestoplossers,grondlak, etc..
Hier een paar fototjes zodat jullie een beetje kunnen zien waar ik mee bezig ben. Zoals te zien is moet ook de binnenste rand vervangen worden. Last edited by Coen : 05-05-2005 at 14:06. |
#17
|
||||
|
||||
Verzet randen eigenlijk alleen gebruiken op plaatsen waar je het niet ziet. (altijd goed tectileren)
Op zichtbare plaatsen afwerken met tin (met brander tussen de naden laten lopen)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#18
|
||||
|
||||
vette kleur man je golf.
dat is mn favo kleur voor een golfje 1 succes met het werk en keep us posted met veel foto's groetjes bas |
#19
|
||||
|
||||
ik heb er nog wel 60 :P dus als je ff hebt..
|
#20
|
||||
|
||||
kom maar op!
leuk ding.. echt `n mooie kleur succes!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |