Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-02-2012, 10:36
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default 1.8 8v RP naar Multiriem

Omdat een snaar-krukaspoelie voor stuurbekrachtiging blijkbaar moeilijk te verkrijgen is, heb ik ook de optie om over te stappen op Multieriem. Daar is veel meer voor te verkrijgen.

Ik heb de kruk/stbk en waterpomp poelie van een PG. (G60) maar niet de Poelie van de Dynamo.
De G60 heeft een riemspanner voor de multieriem.

foto PG:




Nu dacht ik, ik pak de G60 dynamo poelie en monteer dan de 3 poelies aan het blok. Werkt dit wel? welke riemlengte heb ik nodig?
Of moet er perse een spanner op, en welke lengte riem heb ik nodig?

optie 2:
De setup van een Golf 3 1800 8v (abs,ady) gebruiken. Maar hier zit de dynamo veel lager bevestigd en past de waterpomp dan nog wel?
Voordeel: deze zijn goed te verkrijgen op de sloperij.
Blijkt dat poelie zelf niet los kan en eigenlijk de dynamo ook moet pakken.
past deze setup op de RP ? wat nodig?
foto ADY:

__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 02-02-2012 at 11:17.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-02-2012, 18:55
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Heb zelf een multiriem ombouw gedaan op mijn 1.8 GU, heb alleen geen stuurbekrachtiging.
Bij een golf 3 zit deze onder aan de dynamosteun en het onderblok, weet niet of dit hetzelfde is als bij een golf 2.

Dynamo is dan de spanner (zit een veer onder) en zit samen met de waterpomp op de krukas.
Stuurbekrachtiging zit dan met een losse v-snaar.

Foto's staan hier:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88941

Last edited by Spierings : 02-02-2012 at 19:06.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-02-2012, 20:43
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

kijk is aan, dat is handige informatie! Je moet kennelijk wel wat zelf fabriceren om het in het geheel goed te monteren.

Ik heb de luxe dat ik een golf 3 en een golf 2 stuurbekrachtigingsset heb, met G60 multieriem poelies.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 02-02-2012 at 21:27.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-02-2012, 23:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Krukaspoelie voor multieriem
Dynamosteun+bouten waterpomp golf3[ABS of AAM]motor
En dynamo golf3[multieriem]
Poelie van de waterpomp[voor multieriem]
En multieriem 6PK893

Dynamosteun is de spanner

Last edited by golf mkII 16v : 03-02-2012 at 17:03.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum