#1
|
||||
|
||||
2-delige velgen met loctite?
Ik ben momenteel bezig om een setje BBS RX504 (RX2) op te knappen. Nu ben ik momenteel alweer bijna klaar om ze in elkaar te zetten, maar ik vroeg me nog iets af. Ik kan op het forum overal wel momentwaarden vinden, maar niets over de loctite, want mijn al mijn boutjes zaten met loctite gemonteerd origineel..
En een 2-delige velg kun je toch zelf in elkaar zetten? Hoeft niet uitgeklokt te worden dacht ik? En dan m'n 3e vraag, ik was ff in de search opzoek naar adresjes die bbs boutjes leveren, maar een groot deel sites die ik vind bestaan al niet meer. Ik heb alleen contact gehad met www.velgrenovatie.com, er staan prijzen op de site maar ik weet niet wat beetje normale prijzen zijn voor die boutjes? Ik zit te twijfelen of ik m'n originele boutjes terugdraai of gouden neem... |
#2
|
||||
|
||||
myn bbsjes nooit loctite gebruikt voor de boutjes vind ook niet nodig sikaflex 291 en de boutjes kruislinks met 25/30 nm vastzetten en klaar ben je. Dit is wel met bbs rm jy hebt geloof ik niet de rand die je eraf kan pakken maar het hart kan nu ff niet zoeken na je velgen maar dan hoef je geen sikaflex te gebruiken
|
#3
|
||||
|
||||
Dit is ff voorbeeld foto hier van het forum, maar het zijn precies dezelfde velgen:
Origineel zat deze dus met loctite (weet zeker dat ze nooit uit elkaar zijn geweest) Maar ik hoef niet met sikaflex te werken want alleen het hart komt er bij mij uit. Ik hoop dat iemand kan bevestigen dat deze 2 delige niet uitgeklokt hoeven te worden? |
#4
|
||||
|
||||
boutjes kan Peter van rs-velgen.nl ook leveren
|
#5
|
||||
|
||||
Hij heeft al een mailtje terug
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Heb 'm gemaild, maar hij kan alleen de originele titanium leveren, niet goudkleurig. |
#7
|
||||
|
||||
Nu zit ik alleen nog met de vraag of de boutjes er met loctite inmoeten?
En of ik ze zelf in elkaar kan zetten, of moet laten doen? |
#8
|
||||
|
||||
Goudkleurige worden niet gemaakt..
Ja met loctite, Ti>Al maakt las dus de loctite is hier ook Een isolator. Last edited by sixpack : 26-01-2012 at 13:08. |
#9
|
||||
|
||||
velgenrenovatie levert deze boutjes wel in goudkleurig, maar weet de kwaliteit hier niet van.. zou zonde zijn als na een half jaartje de gouden kleur al verdwijnt.
Ze zijn wel 1.80 per stuk, dus dat komt bij mij neer op 115.20 euro. Voor dan geld houd ik dan liever m'n originele bouten denk.. Maar deze velgen zijn dus zelf in elkaar te zetten? hoeven niet uitgeklokt te worden neem ik aan? want ze kunnen maar op 1 manier zitten. |
#10
|
||||
|
||||
Met wat voor gereedschap draai je de boutjes eruit?
__________________
Golf 1 sprinter 1980! Golf 1 CL diesel 1982!
|
#11
|
||||
|
||||
Gewoon, met een ratel en een passende dop.
Ze gingen allemaal nog vrij makkelijk los eigenlijk. Ben bij een gereedschapshandel hier in de buurt geweest om zo'n dop. Is gewoon een 12 kant torx. Ik zal zo eens in m'n garage kijken welke maat het is. Merk is van Beta, was iets van 12 euro ofzo. |
#12
|
||||
|
||||
Maar dan nog de onbeantwoorde vraag..
Zijn deze 2-delige gewoon zelf in elkaar te zetten zonder uitklokken? |
#13
|
|||
|
|||
ja is heel goed zelf te doen, heb al 2 setjes gedaan!
Ik heb wel loctite gebruikt maar weet ff niet meer welk nummer het was paars van kleur?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#14
|
||||
|
||||
Heb thuis een groot assortiment liggen met bijna alle soorten loctite, dus dat komt wel goed.
Maar als het goed zelf te doen is, dan liever zelf. Als ik heb moet laten doen kost het me weer geld en moet ik ze wegbrengen/ophalen, en dat terwijl het zelf ook kan :P |
#15
|
|||
|
|||
heb het al 2 x gedaan gewoon kruislings vast draaien.
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#16
|
||||
|
||||
Gewoon je originele boutjes polijsten ben je ook klaar.
__________________
Audi A5 SB 2.0 tfsi quattro S-line Vw Lupo 1.4 |