#1
|
|||
|
|||
storing sharan
Ik heb wat problemen met mijn sharan 2.0 uit 1996. De motor loopt niet zo mooi en de toerenbegrenzer gaat er met 4500 toeren al in. Bij het we rijden ruikt de auto ook naar benzine en als ik het gas in trap heb ik het idee dat mijn toeren blijven hangen, om vervolgens weer op te pakken en dan rijde de auto wel weer. Echter hij blijft wat schokkerig rijden. Ook zie je bij stationair het toerental wel eens verspringen. Het lijkt ook net bij het starten en wegrijden of de uitlaat lek is, maar dat is hij niet. Iemand bekend met dit probleem. Ik heb de dealer de auto al opnieuw laten uitlezen en afstellen. Het probleem leek toen wel wat minder maar het is nu gewoon weer terug gekomen.
Wie heeft de oplossing. |
#3
|
|||
|
|||
Klinkt mij als een cylinder die niet meeloopt. Verkoolde of erg smerige bougie. Dit temeer daar er een dikke benzine lucht aanwezig is. Ook het gas intrappen niks te voelen en dan wel op te pakken...
Bougiekabels wel goed?
__________________
DCI, because its family. |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reactie,
Bij het uitlezen weet ik dat ze wel de afstelling hebben aangepast, maar ook omdat ze de distributieketting hadden vervangen. Ik zal de bougies en kabels zeker na gaan kijken. Weet iemand nog waarom de toerenbegrenzer erbij 4500 toeren in klapt of hoord dat zo te zijn. Volgens de technische gegevens namelijk niet. |
#5
|
||||
|
||||
Uitlezen leverde niks op ?
Co2 gemeten ? > lambda sonde defect ? Gasklephuis nagezien ? Krukas positie sensor nagemeten ? Dit klinkt als een motor die in noodloop staat namelijk....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
|||
|
|||
luchtmassa meter defect?
kan de dealer uitlezen. of de werkelijke en voorgeschreven waarden kloppen van de hoeveelheid lucht die door de Luchtmassameter heengaan. succes!
__________________
mijn Bora Variant wie breed wil rijden moet regelmatig nieuwe wiellagers monteren! |