|
||||
|
||||
Raam naar beneden gevallen
Het raam van mijn golf 4 uit 1999 is zojuist naar beneden gevallen.
Ik wist dat dit een kwaal was van golf 4 maar na enig gegoogle.. Kwam ik erachter dat dit echt een mega kwaal is! Het is zelfs bij tros rader geweest en ook nog een coulanse aktie Maar na enig zoeken hier op het forum kwam ik slechts enkele topics tegen, ik had gedacht hier meer over te vinden. Ik heb inmiddels gevonden dat er revisie setjes te krijgen zijn. Maar dan heb je een uitgebreide en een simpele? De man van de anwb zei net tegen me dat het nogal lastig om deze te monteren aangezien je de metalen plaat moet loshalen die weer aan je slot zit Heeft iemand een goede how to hiervoor? En misschien nog andere tips en trucs
|
|||
|
|||
daar zijn reparatie-setjes voor!
http://shop.ahw-shop.de/vw-bora/rep...original?c=1593 alleen het werk wat er aan zit. portie geduld is er echt bij nodig.
|
|||
|
|||
het is wel wat werk idd, als je de metalen plaat rustig lostrek (wel rustig aan ander vouw je hem dubbel) of snij met een stanleymes langs de rand op vanwege de kit die er tussen zit. Dan pas wordt het leuk, dan moet je echt passen en meten om hem met de motor en al d'r tussen uit te krijgen! En reken maar het zal wel met een vloek en zucht gaan gebeuren. Geduld heb je er zeker bij nodig.
|
||||
|
||||
toen is bij carglass geweest met een auto van een klant.
deden 't voor niks, verzekering dekte dit volgens hun. simpelste "how let to" is het wel ervaring was bij de vestiging in hengelo wel aanwezig. |
|
||||
|
||||
Ja de anwb waarschuwde me net al, dat het echt een kut klus is.
Bedankt voor de link! Is dat de set met de geleiders erbij? (geloof t niet) Zal morgen ff de dealer bellen of ze wat hebben liggen, wil t snel gemaakt hebben Heb net ergens gelezen dat sommige mensen het ook bij carglass hebben laten maken
|
||||
|
||||
Het coulanceverhaal is er half vorig jaar uitgegaan, voor die tijd was er 100% coulance op de reparatie. Dit even ter info.
|
|||
|
|||
hier een link met een foto en daaronder staan de originele nummers van de reparatiesetjes!
http://www.hap-automaterialen.nl/Pr...51787_659.p hp succes!
|
||||
|
||||
Toch maar naar de dealer gereden.. Heb morgen een belangrijke cursus en kan het me niet veroorloven dat het plakband morgen op de snelweg loslaat..
Revisieset ca 55 euro ex En ca 120 ex arbeidsloon Gaat keihard tegen mijn principes in, maar moet morgen ca 3 uur rijden Zal de factuur opsturen naar pon, zal weinig nut hebben maar wie niet waagt.. Bedankt voor de reacties!
|
||||
|
||||
Altijd zorgen voor een knijper in je dashbord kastje
|
|
|||
|
|||
rond de 120 euro
|
|
|||
|
|||
reparatiesetjes kosten dacht ik rond de 40euro.
had half jaar geleden ook raammech. laten vervangen op me werk. coulance aanvragen en als opmerking 'radar verhaal' bij vermelden. dan gaan ze zweten in Leusden en krijg je het vergoed.(bij mij in elk geval, bora variant 2002)
|
||||
|
||||
Quote:
En dat is dus verleden tijd, geloof me ik werk bij de dealer en dit is nu dus echt over.
|
|||
|
|||
Quote:
Is bij mij gebeurt op deze manier, was goedkoper dan de uren die ze nodig hadden voor het reparatiesetje. (Ik hoefde niet te betalen was met de proefrit naar beneden gekomen )