#1
|
||||
|
||||
Mijn Derbyke
Beste Forumers,
Even voorstellen, Ik ben Kenny, bouwjaar 1986 en woon in Zottegem (Oost-vlaanderen in België) Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een VW Derby 1.3 GLS van bouwjaar 1977. Heb de wagen gekocht via familie van mijn vriendin. Het wagentje stond al 9 jaar stil in de garage en hij had hem gekocht van een ouder echtpaar. Wagentje heeft slechts 43.000km en is helemaal origineel. Door tijdsgebrek heeft dit autootje zolang langs de kant blijven staan maar heb nu wat meer tijd om hem in orde te zetten. Heb nog nooit een VW wagen gehad en ken er dus ook niet zoveel van. Maar ik ben er van overtuigd als ik een vraag heb dat jullie mij hier zeker zullen helpen. Volgende zaken zijn nu al veranderd om hem weer in orde te zetten: Distributieriem, waterpomp, alternatorriem, luchtfilter, benzinefilter, olie en oliefilter, brandstofleidingen, batterij, bougies, bougiekabels, delcokop, contactpuntjes, rotortje, achterste uitlaatpot, remschijven en remblokken vooraan. Zijn er nog dingen die jullie zeggen dat zeker zouden moeten vernieuwd worden? Wagen heeft 11jaar stil gestaan. Intussen draaid de motor maar start als hij enkele dagen heeft stilgestaan moeilijk en 100% zuiver draaid deze ook niet. Heb er eens een testritje meegedaan en het accelereren verloopt in 'hakken en brokken' Zou het kunnen dat de carburator gereinigd moet worden (ultrasone badje of zo?) Verder moet ik ook wel toegeven dan contactpuntjes op het gevoel zijn geplaatst daar ik niet beschik over de opening tussen de contactpuntjes. Kan iemand mij deze bezorgen? Ben dringend op zoek naar een vraagbaak of een 'kopie'. Nog een klein vraagje. Weet hier iemand waar ik de kleurcode en de benaming van het kleur kan terug vinden van mijn derbyke? Verder zou ik graag wat fotos plaatsen, maar hoe doe ik dat?(eerste keer dat ik mij op een forum registreer! Als ik op insert Image klik krijg ik een kadertje met scriptporompt ... |
#2
|
||||
|
||||
Welkom, foto's plaatsen doe je zo:http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486
|
#3
|
||||
|
||||
Welkom leuke Derby kleurcode staat als t goed is op een sticker in de. Kofferbak op het achterpaneel
|
#4
|
||||
|
||||
voor de contactpuntafstand zou ik even langs een garage gaan die autodata oid tot z'n beschikking heeft[ik kan het ook opzoeken voor je maar dan word het volgende week].
carb. zou ik eventjes losmaken en spoelen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
Bedankt mensen!
Bij deze eens proberen om foto's te plaatsen. Foto's van de derby na 2 jaar buitengestaan te hebben.ERG! |
#6
|
||||
|
||||
gaaf zo,goed aan het lopen maken,plat op z'n bek en niks meer aan doen,vooral,let op,vooral niet wassen.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
Oke, gelukt
Nu ook wat foto's plaatsen van hoe hij er nu bij staat. Ik kon het niet meer aan zien en heb dus een grondige wasbeurt gegeven en gesimoniseerd Nu stond hij proper. Op zoek gegaan naar goedkope velgjes en nieuw rubber er laten rond leggen. Het zijn originele Volkswagen wieltjes geworden. Het zijn gesmede 'Forget'?!? 6J 14 ET38 velgjes geworden. Helaas met 2 ontbrekende centerkapjes. Zo staat hij er de dag van vandaag bij. Deze laatste foto's zijn vandaag gemaakt. Hij staat weer zo vuil door dit k*tweer! Heb paar keer op en af straat gereden en hoe warmer de motor werd hoe beter hij reed. (choke probleem?!) Heb een solex carb op dit motortje zitten? Hoe herken ik de choke? Helaas in de koffer geen stickertje of iets dergelijks te vinden met kleurcode! |
#8
|
||||
|
||||
Zal t eens vragen voor je
|
#9
|
||||
|
||||
L91Z Atlasweiss
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Thx man! Heb paar kleine plekjes die ik graag zou proberen wegwerken. Nu kan ik hier mee verder. |
#11
|
||||
|
||||
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt! Als ik den derby tegen dan helemaal in orde heb, zou dit zeker kunnen gebeuren dat ik naar dit treffen ga. |
#13
|
||||
|
||||
Als er iemand de volgende onderdelen heeft liggen of weet waar ik ze kan vinden,?
- Raamrubbers voorruit en achterruit(niet verstorven) - 2 centerkapjes voor mijn wieltjes, denk dat die van VW castalletes dezelfde zijn! - Automatische choke voor Solex 31 pict 5 carbu of complete mag ook. - Witte of smoke pinkers voor in de voorbumper. - Recht metalen profiel en stootrubber en clips voor de voorbumper. - clips voor de sierstrips op de deuren + een recht eindstukje voor 1 van de sierstrips - Nieuwe chroom lijstjes voor in de raamrubbers - Nieuwe chroom strips voor dakrails - eventueel okazie verlagingssetje voor klein prijsje! |
#14
|
|||
|
|||
Zal zeggen zet je zoeklijstje hier eens neer, en misschien leuk als je je dan ook daar ff voorstellen
Maar ook welkom op het forum hier, leuke Derby |
#15
|
||||
|
||||
Nieuwe aanwinst: vraagbaak
Heb net een vraagbaakje gekocht via 2de hands site. Nu heb ik alle technische gegevens en zal al zeker de ontsteking goed kunnen regelen . Er staat ook het 1 en het ander in over hoe ik de choke kan regelen en controleren van de carbu. Zal dit ook eens nakijken en hopelijk draaid hij dan prima. ga mij alvast een reviesiesetje bestellen op ebay. Kan dit dan ineens ook doen. Zal de carbu zeker niet slecht doen!
en voor wie het ooit zou nodig hebben. Enkele gegevens over de carburator: |
#16
|
||||
|
||||
Vandaag ontsteking en klepjes nagekeken met behulp van de vraagbaak.
Klepjes stonden nog allemaal goed, vis platines geregeld op 0,45. Onsteking geregeld op 5°. elektrodes van bougies op 0,65 gezet en motortje draaid goed. Maar wel alleen als hij warm staat. Koud blijft een ramp! Het probleem ligt bij de choke. Deze schakelt veel te vroeg af. Als je de choke klep manueel weer wat toe zet draaid de motor weer mooi. Hoe kan je de choke regelen? choke werkt met koelwater en elektrisch. Heb in duitsland intussen ook een reviesiesetje besteld voor de carburator. Na bijna 35 jaar zullen de membramen en dergelijke wel eens aan vervanging toe zijn. Wordt vervolgd... |
#17
|
|||
|
|||
We zijn benieuwd naar de vorderingen.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#18
|
||||
|
||||
Vandaag carburator er afgehaald voor eens goed te reinigen.
Volledig uit elkaar gehaald en ultrasonen gereinigd. Alle kanaaltjes zouden dus weer moeten vrij zijn. Heb de membraampjes bekeken en die zagen er allemaal prima uit net zoals al de rest. Bij deze enkele fotos van voor en na de reinigingsbeurd voor: na: Hier is iets misgegaan. Draad van het boutje is stuk en kreeg dit er dus niet meer in. Iemand die donor carb heeft liggen met goede elektrische choke en dit boutje? In de loop van de week de carburator terug monteren en hem afstellen. Ga de choke beetje verdraaien zodat hopelijk hij dan minder snel afslaat en hopelijk werkt dit zodat het motortje ook goed draaid als hij koud staat. De membramen en dichtingen zijn 'nog' niet vernieuwd. Het zijn de oude die herbruikt zijn. Ze waren nergens lek dus kan er eigenlijk niet veel aan zijn. Intussen wacht ik dus nog even af van reviesiesetje te bestellen. |