Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-01-2012, 21:49
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 711
Default Golf 2 motorombouw: oud naar nieuw type

Hallo,

Ik heb een Golf 2 met een 1.3 HK motortje, de bekende pierburg carb dus.
Deze heeft me al heel wat kopzorgen opgeleverd en loopt nu nog niet lekker.
Vandaar dat ik graag een motorombouw wil naar een injectieblokje. Loopt mooier, starten lopen, 5 bak en zuiniger! Blijft dus een 1.3'tje

Ik heb me al een beetje laten informeren,wil liever niet voor verrassingen komen te staan. Het beste zou een 1.3 NZ motor zijn? Aangezien dit een nieuw type Golf 2 is moet e.e.a. omgezet worden.

Wat ik weet dat we moeten overzetten:
- motor
- versnellingsbak
- kabelboom
- zekeringkast
- brandstoftank / pomp ?

Ik kan mezelf technisch redelijk uit de voeten, dus ik doe dit samen met m'n pa en neef ( beide zeer technisch )
Als de motor eraf ligt vervangen we meteen even distri en al het klein onderhoud

Dat moet wel goedkomen, maar er zullen vast wat struikelblokken zijn.

Ik moet de auto nog kopen trouwens, suggesties zijn ook welkom!
Bedankt alvast voor antwoorden!
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #2  
Old 12-01-2012, 07:44
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ..

even op dit forum speuren ..
er is hier een vrij jonge topic . die heeft zelfde gedaan
staan denk ik al je vraagen wel in .
vrgr gooigolf .
Reply With Quote
  #3  
Old 12-01-2012, 08:46
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 711
Default

oké, vast over het hoofd gezien. Zal even zoeken

Merci!
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2012, 16:59
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Toevallig ben ik bezig met;
88 mh met oud type zekeringkast naar NZ nieuw type.
je bent er even mee bezig en je hebt bijna alle electronica en techniek nodig van de NZ.

Topic die Gooi bedoelt:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93802

Topic van de eigenaar:
http://www.vwforum.nl/post1972006.html#p1972006

Als je de auto nog moet kopen zou ik zoeken naar een 88er of vroeger met een NZ (bestaat die uberhaupt?), dat scheelt weer een beetje hier en daar.

wat heb je nodig:

in de auto:
kabelboom binnen
zekeringkast
stuurkolom metcontactslot (dus ook deur en achterklepslot over)
stuurhendels 3e gen

onder de auto:
opvoerpomp in de tank ( eb zelf de hele tank gepakt vanwege het zand ed)
leidingen ( 3 vs 2 leidingen)
drukpomp onder de auto (moet je gaten voor boren onder de achterbank)
geregelde kat met lambdasonde

in het motorruim:
ecu
kabelboom motor sturing
kabelboomverlichting
motor
evt. bak
stadslichtpitjes
knipperlichten
thermoschakelaar in radiateur
je moet een gat uitboren voor de ECUkabelboom in de parafaanbak. deze is af fabriek niet groot genoeg.

Meer vragen, stel ze maar
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 12-01-2012 at 17:29.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2012, 20:05
rob-vw's Avatar
rob-vw rob-vw is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 73
Default

Kwa ombouw kan ik je niet echt op weg helpen, echter me broer had eerder een 1.3 injectie waar die echt super veel plezier van gehad heeft altijd..starten lopen!
en me pa en ma hebben er daarvoor ook nog jaren in gereden! denk gewoonweg super keuze! ik heb gekozen bij mijn auto om ook de pierburg eraf te gooien en dubbele solex erop gezet..maar ook dat is niet heel super..

Succes met de ombouw!
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2012, 20:46
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Toevallig ben ik bezig met;
88 mh met oud type zekeringkast naar NZ nieuw type.
je bent er even mee bezig en je hebt bijna alle electronica en techniek nodig van de NZ.

Topic die Gooi bedoelt:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93802

Topic van de eigenaar:
http://www.vwforum.nl/post1972006.html#p1972006

Als je de auto nog moet kopen zou ik zoeken naar een 88er of vroeger met een NZ (bestaat die uberhaupt?), dat scheelt weer een beetje hier en daar.

wat heb je nodig:

in de auto:
kabelboom binnen
zekeringkast
stuurkolom metcontactslot (dus ook deur en achterklepslot over)
stuurhendels 3e gen

onder de auto:
opvoerpomp in de tank ( eb zelf de hele tank gepakt vanwege het zand ed)
leidingen ( 3 vs 2 leidingen)
drukpomp onder de auto (moet je gaten voor boren onder de achterbank)
geregelde kat met lambdasonde

in het motorruim:
ecu
kabelboom motor sturing
kabelboomverlichting
motor
evt. bak
stadslichtpitjes
knipperlichten
thermoschakelaar in radiateur
je moet een gat uitboren voor de ECUkabelboom in de parafaanbak. deze is af fabriek niet groot genoeg.

Meer vragen, stel ze maar

idd tim ..
die bedoelde ik ..
gr gooi
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2012, 21:22
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 711
Default

@ tim, dankjewel! !

Ik had het topic van Quynten ook al op vwforum gevonden
( ben daar Bun )
Super, nu nog een donor vinden!

NZ is toch '90 - '92 ?
Welke kan ik nog meer doen dan ?
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #8  
Old 12-01-2012, 22:55
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

het schijnt dat ze al vanaf halverwege '85 al geproduceerd zijn. (heb ze zelf nog niet gezien)

verder. je goed voorbereiden op dat alles wat electrisch-mechanisch is en kenmerkend voor het oude model zekeringkast vervangen gaat worden.

Waar ik absoluut niet op heb gerekend is dat er gaten bijgeboord moesten worden.
voor de rest, plug en play.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #9  
Old 13-01-2012, 08:39
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 711
Default

ja joh ? das vreemd dat het carb model dan zo lang doorloopt ..

Dat boren is niet zo'n probleem
bedankt voor je tips
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum