![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb een Golf 2 met een 1.3 HK motortje, de bekende pierburg carb dus. Deze heeft me al heel wat kopzorgen opgeleverd en loopt nu nog niet lekker. Vandaar dat ik graag een motorombouw wil naar een injectieblokje. Loopt mooier, starten lopen, 5 bak en zuiniger! ![]() Ik heb me al een beetje laten informeren,wil liever niet voor verrassingen komen te staan. Het beste zou een 1.3 NZ motor zijn? Aangezien dit een nieuw type Golf 2 is moet e.e.a. omgezet worden. Wat ik weet dat we moeten overzetten: - motor - versnellingsbak - kabelboom - zekeringkast - brandstoftank / pomp ? Ik kan mezelf technisch redelijk uit de voeten, dus ik doe dit samen met m'n pa en neef ( beide zeer technisch ![]() Als de motor eraf ligt vervangen we meteen even distri en al het klein onderhoud ![]() Dat moet wel goedkomen, maar er zullen vast wat struikelblokken zijn. Ik moet de auto nog kopen trouwens, suggesties zijn ook welkom! Bedankt alvast voor antwoorden! |
#2
|
||||
|
||||
![]() hallo ..
even op dit forum speuren .. er is hier een vrij jonge topic . die heeft zelfde gedaan staan denk ik al je vraagen wel in . vrgr gooigolf . |
#3
|
||||
|
||||
![]() oké, vast over het hoofd gezien. Zal even zoeken
![]() Merci! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Toevallig ben ik bezig met;
88 mh met oud type zekeringkast naar NZ nieuw type. je bent er even mee bezig en je hebt bijna alle electronica en techniek nodig van de NZ. Topic die Gooi bedoelt: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93802 Topic van de eigenaar: http://www.vwforum.nl/post1972006.html#p1972006 Als je de auto nog moet kopen zou ik zoeken naar een 88er of vroeger met een NZ (bestaat die uberhaupt?), dat scheelt weer een beetje hier en daar. wat heb je nodig: in de auto: kabelboom binnen zekeringkast stuurkolom metcontactslot (dus ook deur en achterklepslot over) stuurhendels 3e gen onder de auto: opvoerpomp in de tank ( eb zelf de hele tank gepakt vanwege het zand ed) leidingen ( 3 vs 2 leidingen) drukpomp onder de auto (moet je gaten voor boren onder de achterbank) geregelde kat met lambdasonde in het motorruim: ecu kabelboom motor sturing kabelboomverlichting motor evt. bak stadslichtpitjes knipperlichten thermoschakelaar in radiateur je moet een gat uitboren voor de ECUkabelboom in de parafaanbak. deze is af fabriek niet groot genoeg. Meer vragen, stel ze maar ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 12-01-2012 at 17:29. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Kwa ombouw kan ik je niet echt op weg helpen, echter me broer had eerder een 1.3 injectie waar die echt super veel plezier van gehad heeft altijd..starten lopen!
en me pa en ma hebben er daarvoor ook nog jaren in gereden! denk gewoonweg super keuze! ik heb gekozen bij mijn auto om ook de pierburg eraf te gooien en dubbele solex erop gezet..maar ook dat is niet heel super.. Succes met de ombouw! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd tim .. die bedoelde ik .. ![]() gr gooi |
#7
|
||||
|
||||
![]() @ tim, dankjewel! !
Ik had het topic van Quynten ook al op vwforum gevonden ![]() ( ben daar Bun ) Super, nu nog een donor vinden! NZ is toch '90 - '92 ? Welke kan ik nog meer doen dan ? |
#8
|
||||
|
||||
![]() het schijnt dat ze al vanaf halverwege '85 al geproduceerd zijn. (heb ze zelf nog niet gezien)
verder. je goed voorbereiden op dat alles wat electrisch-mechanisch is en kenmerkend voor het oude model zekeringkast vervangen gaat worden. Waar ik absoluut niet op heb gerekend is dat er gaten bijgeboord moesten worden. voor de rest, plug en play.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
||||
|
||||
![]() ja joh ? das vreemd dat het carb model dan zo lang doorloopt ..
Dat boren is niet zo'n probleem ![]() bedankt voor je tips ![]() |