Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 08-01-2012, 10:31
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular

Default MTyn

Hallo allemaal, mijn naam is Mtyn, ben zelf van bouwjaar ´72 en ben in bezit van een 89er Golf MK2.
De autoliefhebberij houd daar niet op, naast de Golf 2 ben ik in bezit van nog 3 andere auto´s. Geen VWs overigens.
Het zijn er misschien iets wat veel voor mij en mn wederhelft waar ik samen mee woon maargoed, geld moet rollen toch?
En liefst op 4 wielen..

Het verhaal achter de Golf :

In 1989 kocht mijn oom een zilvergrijze Golf 1.6 CL, toen deze 3 jaar oud was en iets van 20.000km gelopen had, heeft mijn moeder in 1992 de Golf overgenomen. Bijna 20 jaar lang was de Golf haar grote trots, zelfs een splinternieuwe auto liet ze gaan omdat ze haar zilvergrijze ´tuut´ niet weg wilde doen. In september 2011 was bij haar als donderslag bij heldere hemel k*nker geconstateerd en 11 dagen later was ze er niet meer...

De Golf heeft ze, zoals ze uitdrukkelijk had aangegeven, mij nagelaten.
Inmiddels stond er bijna 64.000km op de teller en had ik de CL in de afgelopen jaren al voorzien van wat extra´s..

Ik wil de Golf zoveel mogelijk ´classic look´ houden. Dus geen dikke tuning, geen buikschuiver van maken of grote/dikke velgen eronder zetten. Wel krijgt de Golf wat originele extra´s. Het doel is dus vooral OEM en natuurlijk ervan genieten!

Paar plaatjes bij de praatjes, zoals het erfstuk erbij stond in 2010 :

Ondertussen heeft de Golf al de nodige aandacht gehad. Daarover binnenkort meer!

Last edited by MTyn : 01-07-2012 at 21:19.
Reply With Quote
Old 08-01-2012, 11:05
Tiefleger's Avatar
Tiefleger Tiefleger is offline
No personal life

Welkom en wat een super nette auto. Alleen de manier waarop je hem gekregen hebt is helaas wat minder en vooral zo snel. Sterkte nog met het verlies van je moeder.
Golf 2 GTI 84' (origineel ned)
Reply With Quote
Old 08-01-2012, 12:35
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...

Welkom op VF, en inderdaad zijn er mooiere manieren om aan een auto te komen !
Maar erg goed dat je hem zo koesterd. Hij ziet er ook zeer netjes uit.
Old 08-01-2012, 12:56
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder

welkom, en de Golf ziet er echt zeer netjes uit!

sterkte nog met het verlies van je moeder!
Old 08-01-2012, 13:05
Rallye Rallye is offline
Postwhore

Welkom op het forum.

Gecondoleerd met het verlies van je moeder.
Ik kan goed begrijpen dat je de Golf houd , dat vind ik een verstandige keuze.
Reply With Quote
Old 08-01-2012, 16:29
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular

Bedankt allemaal, ik heb iig een engeltje bij me als ik erin rij!

Toevallig is dat de Golf net de 67.000 voorbij is, er 67 in het kenteken staat en moeders 67 geworden is. Zelfs het verbruik zit ommenabij de 6,7 liter per 100km (1 op 15)..

De Golf heeft ooit waarschijnlijk een lekkende accu gehad, de accubak was iets aangetast totdat ik de accu eens eruit haalde :

Ook de chassisbalk aan de linkerkant had weggevreten gaten :

Onbegrijpelijk dat ie hiermee in Augustus 2011 nog APK goedgekeurd was. Let ook op het stuk kentekenplaat waar de accu op stond. Dit alles was ons niet bekend.

Dus hebben we de Golf in December naar een lasser gebracht om de plekken op te knappen. In totaal is er zo´n 15uur laswerk in gaan zitten. accubak, chassisbalk en de punt van het linkervoorscherm zijn ontdaan van de rotte plakken en hebben nieuwe stukken ingelast gekregen.

De opgeknapte accubak :

De opgeknapte chassisbalk :

Het linkervoorscherm (stukje wat eruit kwam is er even voor gehouden:

Na de winter krijgt alles nog een extra behandeling en krijgt de punt van het scherm ook zijn originele kleur weer.

Voor de winter heb ik een extra setje originele velgen op de kop getikt. Met velgringen van een GL. Resultaat na schoonmalen, schuren en spuiten :

En tenslotte onder de auto gezet met een setje Vredestein Snowtracks :

Tevens een originele grile zonder booskijker erin gezet.
Lekkere OEM look maar toch, die booskijker heeft ie zowat 20 jaar gehad dus zijn nieuwe snuit is toch even wennen.

En het interieur heeft een GTi stuur gekregen ipv de CL hoepel :

Verder nog GTi kofferbakbekleding erin gezet, zwarte C-stijlen gemonteerd (de rest van het kunststof was al zwart), het tussenlatje zwart gemaakt, gestoffeerde hoedenplank dragers had ik eerder al gedaan omdat ze gebroken waren. In 2010 heeft de Golf stuurbekrachtiging gekregen.

Al met al lekker compleet aan het worden maar de doos met goodies is nog niet leeg. Zo ligt er nog een tellerbak met toerenteller, Hella zijknippers, nieuwe electrische antenne, andere radio en speakers te wachten tot het lente wordt.

Tot die tijd kan ik me bezig houden met de velgen voor de zomer : een set originele 15" Estoril velgen van de Fire & Ice uitvoering!
Reply With Quote
Old 08-01-2012, 16:40
Showtime's Avatar
Showtime Showtime is offline
VW Enthousiast

Je pakt het allemaal erg netjes aan, en de auto ziet er echt top uit! Veel succes nog met je verdere plannen
Reply With Quote
Old 08-01-2012, 21:08
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular

Dank je!

Heb ook maar een projecttopic geopend in ´watergekoelde projecten´.
Zal daar de verdere vorderingen delen.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules