Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-02-2012, 21:37
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default knaak: blok kapot

Helaas is onze Polo (2001 6n2 1.4 16v) slachtoffer geworden van een blijkbaar overbekend probleem: bij stevige vorst krijgt de oliepomp niet voldoende olie, dus geen smering = hele handel naar de kloten

Wie o wie weet wat er nu het meest verstandig is? Heeft het zin om een ander motorblok in te bouwen, ook gezien de waarde? Maak ik nog kans op coulance bij de dealer?

Alle hulp is welkom, m'n vrouw moet over een paar weekjes weer aan het werk na zwangerschapsverlof, ze kan een auto dan goed gebruiken...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #2  
Old 07-02-2012, 12:37
geezer geezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 474
Default

Zorg dat je je chassisnr en km-stand bij de hand hebt en bel Dago-Duiven of een andere VW dealer. Als je geluk hebt val je in de coulance regeling... mits het het de carteronluchting is..

Wat ik gelezen had moet het wel een dealer onderhouden auto zijn.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-02-2012, 12:45
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

eergisteren precies t zelfde gehad bij de caddy, (2002 1,4 16v) motor is ook overleden. olielampje had nog heel ff gebrand voor hij overleed. ik wist niet dat dat een bekend probleem bij die blokken was?

wil je t blok gaan reviseren of vervangen?
als je t gaat reviseren, en een offerte aanvraagd, mag ik dan van je weten welk bedrag ze hiervoor rekenen, had net contact met donkers motorenrevisie in heerlen gehad, en die kwamen op 2500 euro

de caddy is niet dealeronderhouden, maar bij een vriend die bij nissan werkt. vervalt de mogelijkheid op coulance als deze niet bij vw in onderhoud is geweest? zolang de boekjes zijn bijgehouden?

geert
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.

Last edited by golfje_295.000 : 07-02-2012 at 12:50.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-02-2012, 12:52
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Mijn vriendin had afgelopen week hetzelfde met haar 6N2 1.0.
Na een paar dagen niet gereden te hebben brandde ook het olielampje en ging de zomer af. Er zat genoeg olie in.
Ik heb haar de wagen rustig laten warmrijden en het probleem is opgelost.

Ik vermoed dat het vocht in de olie ergens een toevoerleiding of het oliefilter afsluit door bevriezing...
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #5  
Old 07-02-2012, 12:54
geezer geezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 474
Default

Dan heb je mazzel gehad Vains. Bij de meeste gaat de carteronluchting dicht zitten met slutch. En dan ben je gewoon de sjaak en loopt je blok vast. Ik heb er gelukkig een carterverwarming inzitten.

Blokken zijn ook gewoon te koop rond de 1000 euro. Dus waarom reviseren?
Reply With Quote
  #6  
Old 07-02-2012, 12:57
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by geezer
Dan heb je mazzel gehad Vains. Bij de meeste gaat de carteronluchting dicht zitten met slutch. En dan ben je gewoon de sjaak en loopt je blok vast. Ik heb er gelukkig een carterverwarming inzitten


Ja dat klopt. Ik was blij dat ze mij directe vertelde over het probleem aangezien zij niet het type vrouw is die een motor op temperatuur rijdt
Als ik haar dr gang had laten gaan dan was het blok wellicht gesneuveld ja
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #7  
Old 07-02-2012, 12:58
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

t kan toch niet zo zijn dat volkswagen t erop aan laat komen, ze roepen voor de meeste onzinnige dingen hun auto`s terug, en als er massaal blokken in de soep lopen zodra t vriest, hoor je er niks over.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-02-2012, 13:04
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Komt dit probleem ook voor bij de 1.6 versie in de 6N?
__________________
'10 Skoda Yeti
'95 Golf GT
Reply With Quote
  #9  
Old 07-02-2012, 13:07
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

daar staat niks over op internet, alleen de 1.0 (lupo,arosa) en de 1.4
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-02-2012, 13:08
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Quote:
Originally Posted by geezer

Blokken zijn ook gewoon te koop rond de 1000 euro. Dus waarom reviseren?


waar dat dan? op de sloop vragen ze 600 euro voor een blok met onbekende km stand. in schijndel zit een bedrijf, die vragen 1100 ex btw. met 72000 gelopen.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.

Last edited by golfje_295.000 : 07-02-2012 at 13:24.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-02-2012, 13:25
geezer geezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 474
Default

Reply With Quote
  #12  
Old 07-02-2012, 13:42
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

nou, fijn dat ik dit topic ff lees.

net contact gehad met wealer heerlen (VW dealer) de coulancetermijn is opgerekt naar 12 jaar, dus de caddy valt binnen de coulance, zolang ik maar een rekening van vw of een universele garage kan overleggen. het geldt dus ook voor een niet vw onderhouden auto. je moet t maar weten

en nou ben ik uitgespamd in dit topic
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-02-2012, 17:22
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

om even in te haken, hier afgelopen zondag hetzelfde gehad met een lupo 1.0 uit 2001, carterontluchting dichtgevroren, direkt met pon nederland gebeld, dat de modificatie op deze auto niet is uitgevoerd.

ze namen het aan als klacht en gingen verder kijken wat ze kunnen doen.
ook wij vallen onder de coulance en krijgen de reparatie kosten (€372,-)
volledig vergoed, met de nodige excuses van de dealer die in eerste instantie meteen begon met; de auto is niet altijd dealer onderhouden. slaat dus nergens op!

misschien dat iemand hier iets aan heeft.
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #14  
Old 07-02-2012, 17:27
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

de vw dealer gaf aan dat hij niet dealer onderhouden moet zijn,zolang je maar een rekening van onderhoud hebt. vind de rep kosten van 373 euro best meevallen trouwens.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #15  
Old 07-02-2012, 18:46
geezer geezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 474
Default

Dat vw van die schijtblokken maakt daar kan je eigen garage toch niks aan doen
Reply With Quote
  #16  
Old 07-02-2012, 22:07
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Veel reacties, treurig om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik rijd altijd al VW, maar dit is toch wel een enorme teleurstelling.

Vandaag eens geprobeerd de schade via de verzekering vergoed te krijgen, maar dat lijkt op niets uit te draaien. Eerlijk gezegd laat ik het onderhoud door familie doen, facturen worden moeilijk dus wordt het coulanceverhaal ook lastig. Proberen kan natuurlijk altijd.

Anders maar eens op zoek naar een ander blokkie of zo.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #17  
Old 07-02-2012, 22:52
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

1.4 blokken zijn altijd al klote k*t blokken geweest. Raad het iedereen af om ze te kopen
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #18  
Old 07-02-2012, 23:18
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

tja, achteraf beter een 1.6 (of een gti) kunnen kopen. Helaas Pindakaas.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #19  
Old 07-02-2012, 23:46
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Zijn dit ook de 1.4 MPI-blokken in de Arosa/Lupo?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #20  
Old 08-02-2012, 09:00
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

er is niks mis met die blokken/motoren als je maar weet hoe ermee om te springen
olie word dikker in de winter en dus moeilijker aan te zuigen!!

Bekijk dit filmpje eens,,

http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum