|
||||
|
||||
Zwaar schakelen
Mensen vraagje,
Sinds enige tijd heb ik 't probleem dat mijn golf zwaar schakelt. Hiermee bedoel ik dat de koppeling zeer zwaar gaat en het schakelen zelf ook. Tot nu toe tast ik in het donker wat de oorzaak kan zijn en hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.... Het gaat hier om een vw golf 3 1.6 uit 1996 Groeten! |
|
|||
|
|||
oxidatie in de kabelschakeling?
en dat je koppeling zwaar gaat kan aan je drukgroep liggen, maar ook aan je hulpcylinder |
|
||||
|
||||
hoeveel km rij je al met je huidig koppeling en drukgroep? en bij hoever intrappen van het koppel.pedaal merk je weerstand?
|
|
||||
|
||||
koppeling zit er nu zo'n 10.000km in. de auto hebben we net een 2 jaar en is vóór ons al 't een en ander aan gebeurt kwa koppeling. (vervangen...etc.)
@Showtime het intrappen van het koppelpedaal gaat over de complete afstand met de zelfde weerstand. (zwaar) |
|
||||
|
||||
mmm, heb zelf weleens hetzelfde probleem gehad met een polo 6N, maar die koppelde alleen zwaar. Toen nieuwe koppelingskabel gemonteerd en het probleem was verholpen.
Maar bij jou schakelt hij ook zwaar zeg je? als jij je koppeling intrapt, ontkoppeld deze dan ook volledig? of wil de auto dan al gaan rollen? Maar andere kant, als hij niet goed ontkoppeld, dan zou die ook moeten 'tanden poetsen' bij het schakelen.. |
|
||||
|
||||
ja bij mij schakelt die ook zwaar, bak wordt wel goed ontkoppelt gezien hij er er niet zwaarder ingaat en geen tandenpoetst. (auto rolt niet )
Ik sta nog voor een groot vraagteken, ondertussen blijf ik me linker been nog wel effe trainen. |
|
||||
|
||||
Toch raar, als eerste zou ik denken je druklager.
Als je dan koppelt 'remt' je rotte lager je bak af waardoor je niet soepel meer schakelt, maar dat zou je zwaar koppelen niet verklaren.. Misschien vervelend, maar ik denk toch dat je je bak eraf zal moeten halen om meer inzicht te geven in het probleem. |
|
||||
|
||||
Ik denk dat dat ook maar moet gaan gebeuren, maar niet door mij.
De golf gaat in de verkoop gezien ik de tijd in 2 andere golfjes steek en hier niet aan toe kom. Mocht ik tijd teveel hebben, dan gaat die uit elkaar Bedankt iig.! |