#1
|
|||
|
|||
Welke downpipe is dit?
In mijn Golf 2 lekt de uitlaat op het flexibele deel van de downpipe.
Ik heb een ABF motor uit een Seat in de Golf. Het leek of er gewoon een GTI 16v downpipe onder zat, dus zo 1 had ik er bij gekocht om er op te zetten. Hij is echter niet krom genoeg om over mijn stuurhuis te gaan. Zie de foto, de achterste is volgens mij van een 16v. De voorste zat op mijn auto. Kijk vooral hoe de buizen vanaf de flex gelijk schuin weg lopen. 1 beugel van de flex is er afgeslepen voor het schakelmechanisme genoeg ruimte te geven. Daardoor lekte hij nu dus ook. Dat kan met een slijptol en lasapparaat beter. Nog wat plaatjes: Zou dit toch de Seat pijp nog zijn? Weet iemand welke het is? Ik vind liever de goede, i.p.v te moeten lassen. |
#2
|
||||
|
||||
de voorste is inderdaad van een abf motor en dus waarschijnlijk dus van de ibiza
|
#3
|
|||
|
|||
Zit er dan niet een lambda aansluiting in? Want die zit er niet, die heb ik in de katvervanger zitten.
|
#4
|
||||
|
||||
nee, die zit origineel ook na de flens, voorin de kat
|
#5
|
|||
|
|||
Ok bedankt.
Heb even rondgekeken naar downpipes van een Seat, maar die lijken ook weer anders... Geen een heeft die scherpe bocht onder de flens. Weet het even niet meer wat ik nu heb liggen. |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb er nog een liggen van een pl, in goede staat. Is dezelfde als op jouw auto zat
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#7
|
|||
|
|||
@jorg-maashees:
Echt? Dat zou geweldig zijn. Heb je een fotootje? |
#8
|
|||
|
|||
Zie dit topic nu ineens . . . heeft die 'gast' in Barendrecht niet iets liggen waarmee je het een en ander kan vergelijken ?!
|
#9
|
||||
|
||||
De ABF is naar mijn weten een "hoog" onderblok. Is daarom de hoek niet anders tussen de 2 downpipes op de foto's?? (PL en KR zijn namelijk "laag")
Verder zou normaal gesproken de ABF downpipe zonder aanpassing erin moeten gaan. Tenzij je een stangengeschakelde bak hebt, dat is natuurlijk nooit origineel geleverd/ontworpen in combinatie met een ABF. (sowieso beter om om te bouwen naar ABF bak dan)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
En dat heeft ie |
#11
|
|||
|
|||
Inderdaad, stangen schakelen.
Ik zal die "gast" in Barendrecht eens bellen of hij wat heeft liggen ter vergelijk. Hij heeft me tot nu toe altijd perfect geholpen. Maar als iemand nog foto's of ideeën heeft over de dowpipe op de foto, dan hoor ik het graag! Kom nog niet echt verder. Bedankt allemaal! |
#12
|
||||
|
||||
zou het spruitstuk gedeelte van een ibiza anders zijn dan van een golf, dat je daardoor al niet uitkomt?
Trouwens, een rvs spaghetti kost 199 euro, ik zou er de moeite niet voor doen |
#13
|
|||
|
|||
Spruitstuk van de Seat zou anders kunnen zijn. Op Engelse fora al een 3 versies van ABF spruitstuk gezien.
RVS spruitstuk heb ik liggen. Die mist de bochel voor over het stuurhuis helemaal. Dat RVS spruitstuk is wel gemaakt voor het tall block, waardoor hij op zeker te laag komt. Het zou nog kunnen dat de voorste beugel bij de motorsteun, de motor iets verder naar achteren tilt. Dit is een ABF beugel. Als een KR/PL beugel iets korter is, zou ik achteren iets meer speling krijgen omdat de motor wat kantelt. Moeilijk... |