|
||||
|
||||
Wielkasten omvouwen alternatief gezocht
Goedeavond
Ik heb een vraagje met betrekking tot het uitrollen van mijn spatbord randen achter. Ik heb een Golf 1, het spatbord achter steekt een stukje naar binnen. Dit wil ik omgevouwen hebben. Echter is er ooit een imitatie scherm ingekomen, hierdoor ligt het plaatwerk niet perfect opelkaar. Hierdoor is uitrollen eigenlijk niet mogelijk ( zonder spuiten ). Zijn er andere mogelijkheden om het op te lossen? gr Roel
|
||||
|
||||
Stukje wegslijpen.
|
|
|||
|
|||
wegslijpen zou ik niet doen. Grote kans dat het plaatwerk dan open gaat staan(los van elkaar) en ook direct apk afkeur.
|
|
|||
|
|||
Als je een lasapparaat hebt zou ik idd wegslijpen, dan ontkom je alleen niet aan het spuiten. Wil je persee niet spuiten dan zou ik proberen de lak voorzichtig te verwarmen en dan het randje ombuigen, wel rustig aan doen en steeds even kijken of de lak niet barst ! Als het op de goede temperatuur gebeurt zit er net dat beetje rek in de lak waardoor je niet hoeft te spuiten
Heb je trouwens kunststof randen op de wielkasten ? Zo ja, als je niet van plan bent om ze ooit eraf te halen kun je het randje ook gewoon plat drukken, opschuren en in een steenslagcoat zetten |
|
||||
|
||||
Nee ik heb geen kunststof randen gemonteerd.
Maar ik zal eens kijken of het mogelijk is om te verwarmen en toch om te buigen.
|
|||
|
|||
Als je het heel voorzichtig opwarmt en dan met een kunststof voorwerp nog voorzichtiger ombuigt moet het helemaal goed komen ! Bij het uitrollen met een wielkastroller doen ze het ook voorzichtig opwarmen om de lak net dat beetje meer rek te geven.
Enige waar je gewoon op moet letten is dat je het echt heel erg rustig aan doet, beter een paar uur ermee bezig dan 10min en gescheurde lak |
|
||||
|
||||
Met een honkbal knuppel.
Klinkt gek, maar krijg je mooi werk mee, er gaat 1 persoon aan het stuur, en rolt naar voor en naar achter, jij legt de knuppel op de band, en die rolt met de band mee. Op deze manier kun je de knuppel steeds beetje drukken, en druk je zo je rand helemaal mooi om. En gaat net als prof in mooie draai beweging van eht te drukken geval, dit geval knuppel |
|
||||
|
||||
Stukje wegslijpen kan wel, als je maar niet verder gaat dan de helft van de puntlassen, dan gaat het plaatwerk pas mogelijk openstaan.
Rustig aan, stukje bij beetje en met een viltstift steeds een lijn zetten. Mocht je toch te ver zijn gegaan dan is het nog niet verschrikkelijk want het kan altijd met een klein tiglaspuntje weer vastgezet worden zonder zichtbare lakschade. Na het slijpen de dubbele rand met zijkant van een kwast in bitumen/tectyl/steenslag zetten over behandelen met een epoxy of 2K.
Mvg Patrick Last edited by Lasklus Nederland : 20-01-2012 at 22:39. |