#1
|
|||
|
|||
Golf 3 valt uit wanneer stationair
hallo,
Ik heb laatst een golfje 3 gekocht alleen zit ik met een probleem. Namelijk als de motor warm is en hij loopt stationair dan valt ie soms zomaar uit. qua toeren loopt hij al redelijk laag volgens mij (680), ik weet niet of dit normaal is, maar ik heb er verder ook niet zo veel verstand van. Verder valt hij terug in de toeren of uit als ik iets elektrisch aanzet, zoals de verlichting of de blower. Daarna kan ik hem gewoon meteen weer starten Ook heb ik de distributieriem + multiriem en waterpomp deze week laten vervangen, ik weet niet of het hiermee te maken heeft Het gaat om een Golf 3 1.6 Gl (75pk) uit '97 met aee motor. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en vertellen wat het is! alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
hallo
eve je merktekens controleren .. denk tijdstip ondsteking .. heb je dit na distrubutie vervanging ? vrgr gooigolf |
#3
|
|||
|
|||
Ja, voor de distributievervanging gebeurde dit niet...
daarvoor had ie het ook wel een klein beetje maar niet zo erg dat ie uitviel. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
HALLO .. zeten even je merktekens goed .. en kijk even als rotor hard bij kerfje rand staat .. dan staat hij ongeveer wel oke .. denk dat die niet goed staat .. of krukas nokkenas staat verkeert even controleren , succes . |
#5
|
|||
|
|||
alsjeblieft:
|
#6
|
|||
|
|||
Overigens lopen de aee motoren allemaal erg laag stationair bij bedrijfswarme motor.
+/- 600/650 toeren |
#7
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk gasklep stuk of vuil, schoonmaken en opnieuw laten inleren. Anders vervangen voor een ander exemplaar. Kan de d-riem timing zijn, maar check ook de gasklep. Heb het al vaker meegemaakt bij een aee en andere small-block 8 kleppers uit die periode.
__________________
Corrado G60 1991 |
#8
|
|||
|
|||
bedankt voor de reacties!
Is het schoonmaken van de gasklep moeilijk? Of kan iedereen dat doen? Zou het verder ook te maken kunnen hebben met de multiriem of waterpomp? die zijn er ook tegelijkertijd bij vervangen... |
#9
|
|||
|
|||
Kan iedereen doen. Logisch nadenken en alles stap voor stap doen als je het voor het eerst doet. Trouwens leert de gasklep van een aee motor zichzelf in op het moment je het contact aanzet. Als je accupool eraf is geweest, wat ik aanraad voor het loshalen van je gasklephuis.
Alles aansluiten en dan accupool er weer op. Contact aan en dan hoor je de gasklep bewegen. Nergens aan zitten voor de rest. De gasklep de cyclus af laten maken (wacht +/- 20 sec) dan sleutel uit het contact en deze er minimaal 30 sec uitlaten. Dan worden de inleerwaardes opgeslagen. Wat trouwens ook vaak voorkomt is dat de sleepcontacten in de regelunit (zwarte doos) achterop het gasklephuis slecht contact maken en dan weet de regeleenheid niet in welke stand de gasklep staat. Hier is een mooie oplossing voor. Maar probeer eerst even te reinigen. Gr |