Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-09-2012, 09:50
Justin Justin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 369
Default Twijfels en vragen tijdens TDI ombouw

Beste forummers,

Op dit moment ben om een 1Z motor in mijn 86'er te bouwen.

Wat vragen waar ik mee zit:
Als ik het gaspedaal van de tdi wil gebruiken (electronisch) op mijn G60 pedalenbox moet ik het één en ander aan passen, maar dat lijkt mij niet zomaar een zaak van even omlassen, omdat je ook aan bepaalde standen vast zit denk ik zo. Zijn er mensen hier die dit eerder hebben gedaan en eventueel wat foto's hebben?



Als ik dit niet doe zit ik te kijken om er, in plaats van de TDI-pomp, een 1.6TD of een 1.9TD dieselpomp op de 1Z te plaatsen, op deze manier hoop ik in de toekomst sneller kunnen gaan als ik de mechanische pomp laat (om)bouwen.

Welke van deze 2 zou de beste keus zijn en welke versie/code moet ik dan hebben?
Past deze zo op mijn motorblok en is dit goed werkend te krijgen (volledig standaard, dus nog niet aangepast)?
Wat doet dit met het vermogen, koppel en verbruik?
Ik heb er geen tandwiel bij (bij de 1.6TD) en wil deze van de TDI-pomp gebruiken, dit lijkt mij gewoon mogelijk, of wordt daar anders over gedacht?

Dit aangezien ik een student ben en niet zomaar het geld bij elkaar heb om een pomp te laten bouwen



Als laatste vroeg ik mij af hoe ik mijn standaard 1.6 carburateur brandstoftank aanpas.
Ik moet namelijk de vulhals aanpassen had ik begrepen, zodat de slangmond van de dieselslang bij het tankstation in mijn vulhals past, deze schijnt groter te zijn.

Ik heb al wat aangekloot en geprobeerd, maar het moet volgens mij veel makkelijker kunnen dan dat ik doe. Dus als iemand weet hoe, dan hoor ik dat graag!


Tips, ideeën en opmerkingen zijn zeer welkom!

Bij voorbaat dank

Last edited by Justin : 13-09-2012 at 23:26.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-09-2012, 09:56
Justin Justin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 369
Default

edit
Reply With Quote
  #3  
Old 11-09-2012, 10:14
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Vulhals aan moeten passen heb ik nog nooit van gehoord.

Electronische gaspedaal is goed te doen, meer dan een stukje plaat buigen en beetje lassen hoeft het niet te zijn.

Een mechanische TDI is niet een kwestie van een idi pomp erop knopen; de interne werking van een TDI pomp is een heel stukje anders.
Het is mogelijk, maar dan moet je verschillende onderdelen combineren en best wat aanpassen. Het is iig geen plug&play.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-09-2012, 10:25
Justin Justin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 369
Default

Bedankt voor je reactie!

Oke, dat zou mooi zijn. Ik had begrepen van iemand hier op het forum dat deze aangepast moest worden

Moet ik bij het ombouwen van het gaspedaal dan alleen de signaalomvormer met steun overzetten icm het gaspedaal van de g60?

Het moet niet meer werk worden, hoopte zo werk te besparen namelijk
Reply With Quote
  #5  
Old 11-09-2012, 10:43
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Ff de search gebruiken, kan je heel veel over vinden deze ombouw.

En motorombouw kost altijd geld dus ik zou vooraf ff goed kijken wat voor budget je hebt.
Zou zonde zijn als het halverwege niet afgemaakt kan worden.

Ik zou gwn de gehele electronica inbouwen van de donor. is ff werk maar loopt imo mooier en is dmv chippen goed te tunen en nog enigzins een acceptabel verbruik mee te behalen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 11-09-2012, 11:19
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Het aanpassen van het gaspedaal is even werk maar goed te doen.

Lees mijn project maar eens door, staat veel info in, zie mijn handtekening.

Ik heb overgens de golf 3 diesel tank onder mijn golf 2, plug and play.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-09-2012, 11:33
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Als je op de link hieronder klikt van mn 32b TDI ombouw vind je hoe ik mijn gaspedaal het gemaakt. Stukje staal ofzo, een zaag een boor en een tapsetje was in mijn geval voldoende!

Natuurlijk is het netjes om het met een originele beugel en pedaal te doen, maar als t werkt werkt het (en budget-vriendelijk)

Ik heb de draadboom stand-alone gemaakt, naast mijn gewone draadboom. Is even uitzoeken, knippen en plakken, maar goed te doen! (en eigen tijd is gratis )
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #8  
Old 11-09-2012, 12:14
Justin Justin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 369
Default

Bedankt voor de reacties! Ik heb jullie pagina's door gelezen en ik denk dat ik zo wel weer verder kan. Zo niet, dan horen jullie het wel ;p
Reply With Quote
  #9  
Old 11-09-2012, 20:48
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Justin
Bedankt voor de reacties! Ik heb jullie pagina's door gelezen en ik denk dat ik zo wel weer verder kan. Zo niet, dan horen jullie het wel ;p

hallo anders kan ik je wel fototje stuuren hoe het zit ongeveer ,,
je kan met beetje slijpen hem er zo op lassen ,,
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #10  
Old 11-09-2012, 20:58
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

enige wat je van je benzinetank moet aanpassen is idd de hals. Dit kun je met de schroevendraaier doen. Er zit namelijk bovenin je vulhals een plastic tuitje wat je hals smaller maakt. Ff prutsen met een schroevendraaier dan wip je die er zo uit!
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #11  
Old 12-09-2012, 08:09
Justin Justin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 369
Default

gooigolf pm

B-ram, moet ik dat stuk dan gewoon de tank in laten vallen en dan het vlottergedeelte losdraaien en daar uitpakken?
Reply With Quote
  #12  
Old 12-09-2012, 21:41
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 345
Default

Heb ook een vraag over het ombouwen van een golf 2 naar tdi, ik zit met het probleem dat ie aanslaat voor 2 seconde en dan weer uitvalt, denk dat dit de start onderbreker is, maar kastje ring en sleutel van de sloop gehaald, en nog steeds hetzelfde probleem, nu zag ik een ander topic erover (sleutelherkenning verwijderen) hetzelfde probleem maar als ik die foto's vergeleek miste ik 1 grijs/wit kabeltje. Weet iemand of het ook gewoon mogelijk is om de startonderbreker te omzeilen in de ecu? En zo ja waar en hoeveel kost dat?
Mvg Carel
Reply With Quote
  #13  
Old 12-09-2012, 22:13
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Computer kan gewoon vrijgeschakeld worden. In welke regio woon je? Is misschien wel handig als je iemand zoekt die de ecu kan vrij zetten.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #14  
Old 12-09-2012, 22:22
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Mijn ECU (startblokkering) is bij VAG techniek vrij geschakeld en meteen getuned.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #15  
Old 13-09-2012, 08:51
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 345
Default

Ik woon in de regio Den Haag, maar had je toen eigenlijk alleen de ECU weg gebracht? of ben je met heel je auto erheen gegaan?
Reply With Quote
  #16  
Old 13-09-2012, 11:10
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik moet mijn ECU ook nog wegbrengen om vrij te laten schrijven, maar hoor nogal verschillende bedragen. gaat om een mk4 tdi dan trouwens.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #17  
Old 13-09-2012, 12:23
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

ik betaalde 50 euro regio friesland en gewoon de ecu meegenomen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #18  
Old 13-09-2012, 13:32
Michiel. Michiel. is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 94
Default

Quote:
Originally Posted by Carel Ha
Ik woon in de regio Den Haag, maar had je toen eigenlijk alleen de ECU weg gebracht? of ben je met heel je auto erheen gegaan?



Even met losse ecu langs Beek Auto Racing rijden kunnen startblokkeringsvrij maken.
__________________
PM voor kabelboom aanpassingen en chiptuning VW/audi
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum