#1
|
|||
|
|||
Twijfels en vragen tijdens TDI ombouw
Beste forummers,
Op dit moment ben om een 1Z motor in mijn 86'er te bouwen. Wat vragen waar ik mee zit: Als ik het gaspedaal van de tdi wil gebruiken (electronisch) op mijn G60 pedalenbox moet ik het één en ander aan passen, maar dat lijkt mij niet zomaar een zaak van even omlassen, omdat je ook aan bepaalde standen vast zit denk ik zo. Zijn er mensen hier die dit eerder hebben gedaan en eventueel wat foto's hebben? Als ik dit niet doe zit ik te kijken om er, in plaats van de TDI-pomp, een 1.6TD of een 1.9TD dieselpomp op de 1Z te plaatsen, op deze manier hoop ik in de toekomst sneller kunnen gaan als ik de mechanische pomp laat (om)bouwen. Welke van deze 2 zou de beste keus zijn en welke versie/code moet ik dan hebben? Past deze zo op mijn motorblok en is dit goed werkend te krijgen (volledig standaard, dus nog niet aangepast)? Wat doet dit met het vermogen, koppel en verbruik? Ik heb er geen tandwiel bij (bij de 1.6TD) en wil deze van de TDI-pomp gebruiken, dit lijkt mij gewoon mogelijk, of wordt daar anders over gedacht? Dit aangezien ik een student ben en niet zomaar het geld bij elkaar heb om een pomp te laten bouwen Als laatste vroeg ik mij af hoe ik mijn standaard 1.6 carburateur brandstoftank aanpas. Ik moet namelijk de vulhals aanpassen had ik begrepen, zodat de slangmond van de dieselslang bij het tankstation in mijn vulhals past, deze schijnt groter te zijn. Ik heb al wat aangekloot en geprobeerd, maar het moet volgens mij veel makkelijker kunnen dan dat ik doe. Dus als iemand weet hoe, dan hoor ik dat graag! Tips, ideeën en opmerkingen zijn zeer welkom! Bij voorbaat dank Last edited by Justin : 13-09-2012 at 23:26. |
#2
|
|||
|
|||
edit
|
#3
|
||||
|
||||
Vulhals aan moeten passen heb ik nog nooit van gehoord.
Electronische gaspedaal is goed te doen, meer dan een stukje plaat buigen en beetje lassen hoeft het niet te zijn. Een mechanische TDI is niet een kwestie van een idi pomp erop knopen; de interne werking van een TDI pomp is een heel stukje anders. Het is mogelijk, maar dan moet je verschillende onderdelen combineren en best wat aanpassen. Het is iig geen plug&play. |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor je reactie!
Oke, dat zou mooi zijn. Ik had begrepen van iemand hier op het forum dat deze aangepast moest worden Moet ik bij het ombouwen van het gaspedaal dan alleen de signaalomvormer met steun overzetten icm het gaspedaal van de g60? Het moet niet meer werk worden, hoopte zo werk te besparen namelijk |
#5
|
||||
|
||||
Ff de search gebruiken, kan je heel veel over vinden deze ombouw.
En motorombouw kost altijd geld dus ik zou vooraf ff goed kijken wat voor budget je hebt. Zou zonde zijn als het halverwege niet afgemaakt kan worden. Ik zou gwn de gehele electronica inbouwen van de donor. is ff werk maar loopt imo mooier en is dmv chippen goed te tunen en nog enigzins een acceptabel verbruik mee te behalen. |
#6
|
||||
|
||||
Het aanpassen van het gaspedaal is even werk maar goed te doen.
Lees mijn project maar eens door, staat veel info in, zie mijn handtekening. Ik heb overgens de golf 3 diesel tank onder mijn golf 2, plug and play. |
#7
|
||||
|
||||
Als je op de link hieronder klikt van mn 32b TDI ombouw vind je hoe ik mijn gaspedaal het gemaakt. Stukje staal ofzo, een zaag een boor en een tapsetje was in mijn geval voldoende!
Natuurlijk is het netjes om het met een originele beugel en pedaal te doen, maar als t werkt werkt het (en budget-vriendelijk) Ik heb de draadboom stand-alone gemaakt, naast mijn gewone draadboom. Is even uitzoeken, knippen en plakken, maar goed te doen! (en eigen tijd is gratis )
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#8
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties! Ik heb jullie pagina's door gelezen en ik denk dat ik zo wel weer verder kan. Zo niet, dan horen jullie het wel ;p
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
hallo anders kan ik je wel fototje stuuren hoe het zit ongeveer ,, je kan met beetje slijpen hem er zo op lassen ,, vrgr gooigolf |
#10
|
|||
|
|||
enige wat je van je benzinetank moet aanpassen is idd de hals. Dit kun je met de schroevendraaier doen. Er zit namelijk bovenin je vulhals een plastic tuitje wat je hals smaller maakt. Ff prutsen met een schroevendraaier dan wip je die er zo uit!
__________________
Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
gooigolf pm
B-ram, moet ik dat stuk dan gewoon de tank in laten vallen en dan het vlottergedeelte losdraaien en daar uitpakken? |
#12
|
|||
|
|||
Heb ook een vraag over het ombouwen van een golf 2 naar tdi, ik zit met het probleem dat ie aanslaat voor 2 seconde en dan weer uitvalt, denk dat dit de start onderbreker is, maar kastje ring en sleutel van de sloop gehaald, en nog steeds hetzelfde probleem, nu zag ik een ander topic erover (sleutelherkenning verwijderen) hetzelfde probleem maar als ik die foto's vergeleek miste ik 1 grijs/wit kabeltje. Weet iemand of het ook gewoon mogelijk is om de startonderbreker te omzeilen in de ecu? En zo ja waar en hoeveel kost dat?
Mvg Carel |
#13
|
||||
|
||||
Computer kan gewoon vrijgeschakeld worden. In welke regio woon je? Is misschien wel handig als je iemand zoekt die de ecu kan vrij zetten.
|
#14
|
|||
|
|||
Mijn ECU (startblokkering) is bij VAG techniek vrij geschakeld en meteen getuned.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#15
|
|||
|
|||
Ik woon in de regio Den Haag, maar had je toen eigenlijk alleen de ECU weg gebracht? of ben je met heel je auto erheen gegaan?
|
#16
|
||||
|
||||
ik moet mijn ECU ook nog wegbrengen om vrij te laten schrijven, maar hoor nogal verschillende bedragen. gaat om een mk4 tdi dan trouwens.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#17
|
||||
|
||||
ik betaalde 50 euro regio friesland en gewoon de ecu meegenomen.
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Even met losse ecu langs Beek Auto Racing rijden kunnen startblokkeringsvrij maken.
__________________
PM voor kabelboom aanpassingen en chiptuning VW/audi |