#1
|
|||
|
|||
300 PK Bak kapot nu sperdiff ??? 1.8t 20v gti
Hallo forumleden,
Ik heb een vraag over mijn golf 4 gti 1.8 turbo 20v. De auto komt uit 1999 en heeft nu precies 2 weken geleden 298 pk 366 nm op de testbank gehaald bij TVS. Hiervoor heeft de auto ook al een lange tijd met 241 pk gereden. Dit is wat er aan de auto gedaan is. -Garrett gt2860RS -Grote kanalen spruitstuk -FMIC intercooler -Forge dumpvalve -Chip op maat II -410CC Bosch injectoren -3 Inch downpipe + 3 inch katvervanger -Drijfstangen & zuigers (origineel) PROBLEEM:Ik heb een week later mijn bak kapot gereden heel stuk er uit geklapt allemaal olie op de weg. Dit gebeurde toen ik van 1 vol optrok. Weet niet hoe ik het moet uitleggen maar de auto ging toen soort van stuiteren. En toen in 1 keer bam, kningelede knligende kling. Ik aan de kant gezet ik dacht is iets anders. Maar helaas niet. MIJN VRAAG: Kan ik weer een originele 1.8t bak van een golf 4 GTI er opzetten! (zonder dat die kapot gaat ) dus dat ik pech heb gehad ? Is een TT 1.8t bak misschien een optie en heeft deze origineel een SPERDIFFERENTIEEL of is er een bak van een andere auto sterker? Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en dat jullie mij antwoordt kunnen geven op mijn vraag want ik kan het ook niet zomaar op google vinden helaas. alvast bedankt!!! |
#2
|
||||
|
||||
Dat de bak stuk gaat ligt vaak aan de rijstijl
Wat is er stuk ? Zijn de klinken uit het dif gesprongen, of is de satalieten as gebroken? Als de klinken zijn gesprongen wijst richting veel clutchdump etc , en als de satalieten as is gebroken wijst op veel wielspin trekken , en burn outs etc. het dif wordt hierdoor extreem belast en hierdoor breekt de as. De bak moet dit vermogen in principe wel kunnen hebben. De tt bak is precies hetzelfde alleen met andere overbrengingsverhouding. Wil je een extreem sterke bak moet je er andere tandwielen in laten zetten. SQS of bv Quife levert zulke sets.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#3
|
|||
|
|||
oke dank je wel. ik zal even kijken wat er precies gebroken is. Maar een TT bak heeft het niet sterker of iets dergelijks ? Dat jij weet ? Maar hij moet het dus inpricipe kunnen houden?
|
#4
|
||||
|
||||
De bak moet het in principe wel kunnen hebben .
Ik ken meerdere golfjes met veel vermogen die allemaal zo`n bak gebuiken. Wil je een sterkere bak moet je een van de latere golf 4 gti`s nemen. Deze hebben een bak van het type 02M. Dit is een 3 assige 6 bak en veel sterker uitgevoerd. Je moet dan alleen wel er andere aandrijfassen , vliegwiel , koppeling ,drukgroep , startmotor en baksteun bij hebben . En er zal ook nog wel wat ander klein materiaal nodig zijn maar dit zijn de hoofdlijnen. Als je klinken uit het dif zijn kun je een andere bak nemen en hier direct de klinken uit het dif laten halen , en deze vervangen door een boutenset. Je kunt ook deze bak repareren en er bv direct andere overbrengingen in laten zetten afgestemd op jou vermogen. Ik ken wel iemand die je daar heel goed mee verder kan helpen. Bij belangstelling even PM.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#5
|
|||
|
|||
Die 366Nm moet je met een 02J wel aankunnen mits de bak goed gebouwd is en er boutjes+moertjes in het kroonwiel zitten. Ik kan je wel een bak bouwen met aangepaste verhoudingen etc. Heb ook tandwielsets (Gemini/Drenth/Quaife/RBacci) voor 02A/J/C en Drexler sets en tandwielen/overbrengingen/assen die ik zelf laat maken voor 02M.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#6
|
|||
|
|||
hallo jongens bedankt voor de hulp!
Maar 02J bak dat is van een golf 4 gti uit 2002 ongeveer ? Is gewoon bakcode toch 02J ? En ik moet een vijf bak hebben want anders moet ik weer heel me schakeltoren enzo veranderen neem ik aan? of kan dit zomaar ? melg60 kan je mij toevallig een prijs sturen ? en de opties ?De bak die ik nu heb is onbruikbaar want zit een gat in! Het doel is gewoon om weer te kunnen rijden heb namelijk nu al meerdere tegenslagen gehad achter elkaar. Er komt tevens ook meteen een nieuwe koppeling in is een originele koppeling voldoende kan deze dat houden of moet deze ook sport/versterkt? En met het vliegwiel hoe zit dat want daar heb ik ook het 1 en ander over gelezen? alvast bedankt! |
#7
|
|||
|
|||
als u bak er toch af moet, en uw originele koppeling toch versleten is, kan je er evengoed een versterkte in steken
nuja dat is wat ik vind grtjs |
#8
|
|||
|
|||
Ik kan je geen bericht sturen want je inbox zit vol.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#9
|
|||
|
|||
ohw ik zal m even legen!
obimaster. Dat klopt wat je zegt alleen er zit 200 euro verschil in! en orignele moet het ook gewoon houden volgens mij. maar dat weet ik dus niet zeker |
#10
|
|||
|
|||
Kan dicht probleem opgelost close/
|
#11
|
||||
|
||||
Ben wel benieuwd naar de oplossing dan
|
#12
|
|||
|
|||
is een originele bak onder gekomen.. Ik heb gewoon veelste lomp gedaa met de oude bak en dat klopt ook wel :P auto rijd weer fijntjes :P
|