|
||||
|
||||
Ombouw Dikke bumpers
Beste,
Ik ben nu bezig met het monteren van mijn G60 bumpers. Ben tijdens het monteren wel het één en ander tegen gekomen. Te beginnen met de voorbumper. Heb de zijpanelen al besteld vandaag, of hoe die dingen ook mogen heten. Daarnaast ben ik op zoek naar een set G60 lijsten, want met die standaard lijsten set ziet het er toch niet uit. Dan aan de voorkant. Ik heb 1 van de mistlamp steunen moeten verwijderen, anders kon ik de binnen balk niet vastmaken. Hij kon niet ver genoeg naar binnen. Hoe moet het nou als ik er mistlampen in wil gaan zetten? Is er nog iets dat ik van mijn auto moet verwijderen? Ik had een dunne lip zitten, die heb ik wel verwijderd. Iets anders dat ik nog moet weten? De achterbumper heb ik nog niet geprobeerd, maar daar heb ik wel een vraag over. Ik heb momenteel een trekhaak aan mijn smalle bumper (zit vast gelast). Deze zit met kabels door de carrosserie heen. Wat moet ik met deze kabels doen? En blijft er dan niet een gat in mijn carrosserie zitten? Als mijn vragen niet duidelijk genoeg zijn, kan ik voor nu ook nog wel wat fotootjes maken. Hoop dat jullie kunnen helpen. Zijsteunen zijn in ieder geval onderweg, evenals nieuwe knipperlichten, dus de voorbumper moet er sowieso nog een keer af.
|
||||
|
||||
de zij-lijsten heten 'wiellijsten', die hoeven niet perse G60 te zijn, maar wel van een dikke bumper, omdat deze bij de voorbumper een stuk langer doorlopen wat ervoor zorgd dat je de pin van de dikke onderlip aan kan sluiten (inschuiven).
een G60 wiellijst is breder, waardoor de auto breder wordt. Ze zijn erg gewild en zie je niet vaak. en als je een set ziet zijn ze meestal van goud gemaakt. zo prijzig zijn ze. Mistlamp beugel moet gewoon kunnen passen, heb je dat stuk plaatwerk onder de bumper net boven de onderlip weggehaald? Dat is namelijk de keienvanger die alleen bij een dunne bumper hoort en uiteindelijk past. Kabels bij de achterbumper kan je verwijderen, deze lopen naar het achterlicht. Dus daar kan je het losschroeven. Je kan van een sloper een gesloten rubber dopje pakken, gezien de bekabeling nu door een rubber dop loopt met gat. Of, je neemt genoegen met een stukje tape over het 'kapotte' rubbertje. (Je ziet er toch niet) Succes man, keertje doen en dan valt het best mee.
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 26-11-2011 at 19:40. |
|
||||
|
||||
Volgens mij moest je dan ook een extra gat boren aan de zijkanten bij de voorbumper vanwege die rollers die op de bumpers zitten, anders komt het scheef te hangen?
|
|
||||
|
||||
Met die zijpanelen/lijsten/etc. bedoelde ik die dingen waarmee de dikke bumper aan de zijkant van de auto vast gemaakt moet worden :p Nu zwabberen ze een beetje. Dacht daar pas te laat aan, hehe.
En nee, ik heb de keienvanger inderdaad nog niet verwijderd! Ik dacht dat die wel kon blijven zitten. Nou dan zal ik die ook gaan verwijderen, zodat de bumper makkelijker past. En wat betreft de achterbumper, ik zal deze informatie er bij pakken als ik er weer naar ga kijken (waarschijnlijk volgend weekend) Er bedankt voor zover!
|
||||
|
||||
aha de bumper steun in het zijscherm.
die moet je wel van een dikke bumper hebben, desnoods even langs de dealer. volgens mij was dat niet heel duur.
|
||||
|
||||
En anders hebben ze op de sloop ze wel :p die dingen steek je gewoon in je zak :p
|
|
|||
|
|||
Ik heb nog een setje van 4 van die steuntjes liggen ...
|
|
||||
|
||||
Met g60 lijsten (of de gti lijsten ) die aansluiten op je dikke bumper/g60 spoiler , heb je ook de dorpellijsten nodig ! Anders sluiten de wielranden weer niet aan op de dorpel!
Of je moet een cl lip onder je dikke bumper willen ,maar dat lijkt niet echt mooi ..... en met deze dorpellijsten moet je ook de bijhorende achterwielkuipranden hebben ,want deze sluiten ook weer aan op de dorpels .
|
||||
|
||||
Je kan ook zonder die G60 lijsten rondrijden, dan zet je de 16v lip op de voorbumper, dat sluit wel aan op de kleinere lijsten. Maar wat je zegt, dan zit je nog steeds met de dorpel lijsten :P
|
|
||||
|
||||
Die snap ik even niet r.icky,
16v lip zit onder de dunne bumpers. of je bedoelt de g60 onderlip. zonder G60 lijst, bedoel je wiellijsten, dorpellijsten of..
|
||||
|
||||
je heb voor die dikke bumpers n G60 lip of n 16v lip, die zijn wat smaller, net als dat je voor dunne bumpers n dikke lip heb en n dunne lip
|
|
||||
|
||||
ah zo, ik had 't onderscheid anders gemaakt, de 'dikke' G60/GTI lip en de 'dunne' GL lip (die onder de GL uitvoeringen >'89 is te vinden)
|
||||
|
||||
Ik heb ook nog wel een dunne lip van de dikke bumper liggen, eens zien of dat wat beter past. Maar ik ben inderdaad van plan om de hele lijstenset te vervangen. Dus de wielkastranden en de sideskirts.
En ik heb vandaag op het werk al van die steuntjes besteld! 12 euro als ik me niet vergis, en helemaal nieuw. Kan iemand misschien een foto plaatsen van de voorkant van een Golf 2 met een G60 bumper? Recht van voor, zodat ik dat met mijn auto kan vergelijken.
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 Last edited by Wouter42 : 27-11-2011 at 12:12. |
|
||||
|
||||
2 van m n ouwere, 1tje had de complete G60 lijstenset, de andere de GL set maar beiden met dikke lip, ik heb ook nog foto s van zijkanten en achterkanten evt.
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=255162 http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=255163 Last edited by R.icky : 27-11-2011 at 13:27. |
|
||||
|
||||
Zou je mij die foto's van de zij- en achterkant ook kunnen sturen?
En is het de bedoeling dat ik alleen de keienvanger verwijder, of moet daar ook weer iets voor in de plaats? Edit: Even snel wat fotootjes geschoten, om de huidige situatie te kunnen laten zien. Let niet op de plekjes op de bumper zelf, moeten uiteindelijk overgespoten worden, maar deze zien er in ieder geval beter uit dan mijn vorige setje! En ze zijn rood. Mistlampen zitten er nog niet in zodat je er doorheen kunt kijken.
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 Last edited by Wouter42 : 27-11-2011 at 13:48. |
|
||||
|
||||
Zij en achterkanten van de G60 lijsten
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=255357 http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=255358 http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=255359 Zij en achterkanten van de GL lijsten http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=255374 http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=255375 http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=255376 |
|
||||
|
||||
Wat ik op jouw 3e G60 lijsten plaatje zag, is dat jouw voorbumper daar ook kiert. Net als op mijn eerste foto. Is daar niet iets aan te doen??
|
||||
|
||||
de huidige lijsten kunnen ook gewoon met de dikke bumpers. ze zitten er gewoon niet goed op.
|
||||
|
||||
Dat heb te maken met de G60 wiellijsten, die van een G60 zijn breder
|
|
||||
|
||||
Nou ja ik zal nog wel even op mijn zijpanelen wachten, en dan weer een foto plaatsen als die er op zitten