Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-12-2011, 16:44
chiel mk1 chiel mk1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 32
Default oliedruk te hoog mtdi

hallo,

heb mijn 1.9 mtdi motor in mijn golf 1 aangesloten. maar als ik hem start, gaat mijn oliedruk meter naar 5 bar. En als ik dan gas geef begint het olie lampje te knippen en gaat de zoemer af.
heb er een toerenteller van een golf 2 gtd ingezet met toerenteller.
zit een mahle OC 51 oliefilter op.

wie weet hoe ik de druk omlaag krijg, het acculampje brand ook.
misschien heb ik de teller ook wel verkeerd aangesloten, maar dan vind ik het raar dat de oliedruk meter 5 bar aangeeft dat is wel wat hoog vind ik.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-12-2011, 16:50
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

5 bar oliedruk is niet veel als je motor koud is.
In je oliepomp zit ook een beveiliging dat als de druk te hoog zou worden dan blaast hij zeg maar af net als een wastegate.
Dus te hoge druk zal je eigelijk nooit zien.
Ik denk dat er iets anders aan de hand is.
Misschien is de teller stuk?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #3  
Old 18-12-2011, 16:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

matchen de sensoren wel met de meters?
Reply With Quote
  #4  
Old 18-12-2011, 17:16
chiel mk1 chiel mk1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 32
Default

weten jullie ook of de sensor van een mk1 ook verschillend is dan een mk2?
en hoeveel olie sensoren zitten er standaard op een motor, heb alleen 1 op mijn cilinderkop zitten
Reply With Quote
  #5  
Old 18-12-2011, 18:17
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

zijn verschillende kleurcoderingen voor[blauw/bruin/grijs/creme/zwart]dus als er een blauwe bij je klok hoort moet je er geen grijze inzetten zegmaar.
daarbij werkt een oudere [mk1/mk2] klok meestal met 2 waarschuwingen,oliedruk laag[in de kop]en oliedruk hoog[direct na de pomp].
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum