#1
|
|||
|
|||
Olie Filterhouder gescheurd 2 GTI 1985, EV
Hallo, ik startte de golf 2 vanmorgen en moest toen ff een doosje halen, dus ik kom terug bij de wagen zeikt alle motorolie er uit
Dus ik kijk ff onder de kap en nu is het houdertje van het olie filter gescheurd, precies waar de ronde flens over gaat in het vierkante blokje, het geheel is van alu. Mocht iemand nog een goeie 2e handse hebben of weten waar ik ze nieuw kan krijgen, laat het ff weten doormiddel van een PB of mailen naar janusx60@hotmail.com Greetz, Ramon |
#2
|
||||
|
||||
Je oliekoeler die kapot gevroren is wss.
Hopelijk voor jou is dat het enige wat vastgevroren zat. Heb je wel genoeg koelvloeistof in je koelwater zitten??
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#3
|
||||
|
||||
je kan er nu maar om denken ,,
carterondluchting slangen etcc .. had hier een polo spoot olie uit alle hoeken .. dichte slang was de boosdoener .. kan je helaas hier nie aan helpen ,, veel succes .. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
jep er zit genoeg koelvloeistof in ook toevallig 2 weken geleden ververst toen ik een koelslang heb vervangen Gr, Ramon |
#5
|
|||
|
|||
een week of wat terug zag ik daar ook al iets van olie en dat poetste ik weg, maar vervolgens zag ik niks, ja een dag later weer zon beetje.
Maargoed nu spoelt het er langs daar gewoon uit, zwarte sneeuw dus :P |
#6
|
|||
|
|||
Passen van alle golf2 motoren
Moet je alleen de bevesteging van de oliekoeler over zetten[buis met 2 kanten schroefdraad] |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb eventueel nog wel zo'n huis voor je. 10 euro ex verzenden mag je em wel van me overnemen.
|
#8
|
||||
|
||||
die huisjes gaan nooit kapot !!! tussen het huisje en de warmtewisselaar zit een rubberen afdichting,deze gaan nogal eens lekken.Even oliefilter loshalen en dan zie je een moer (27) die loshalen en dan komt de warmtewisselaar naar beneden.Je ziet dan vanzelf die rubberen afdichting
Mvg Ruud http://www.ruud16v-g60.nl |
#9
|
|||
|
|||
Even een up-date !
Bedankt voor al jullie reacties ! Dit is er dus aan de hand dit is wel een foto van google maar ik heb het zelfde, wat blijkt nu de rubberen ring art.nr. 038.117.070A is er vantussen, gewoon compleet verdwenen, dus morgen ff een nieuwe bestellen, vandaag de olie koeler gedemonteerd in de sneeuw Volgende up-date als de ring er tussen zit Gr, Ramon |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Of ze naar buiten scheuren durf ik niet te zeggen maar een maatje van me heeft het gehad met zen 16-kleppert dat het huis aan de binnenkant was gescheurd waardoor alle koelwater in de olie liep. Maar zoals het er op de foto uitziet denk ik toch ook meer de pakking die versleten is of de centrale moer die niet helemaal vast staat.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#11
|
|||
|
|||
Echt verdwenen , waar issie heen dan
Maar bekend probleem, ik heb het zelf ook wel is gehad. Toen was vroor het ook, ik had de auto gestart en ging even binnen de koffie opdrinken. Komt de buurtvrouw aangesneld "je auto staat te lekken". Ik ren er naar toe ligt er al een litertje of 2 olie op straat . De pakkingring kost een euro ofzo, het monteren is meer werk. Ik weet niet hoe lang het geleden is maar je kan overwegen meteen de olie+filter+koelvloeistof te vervangen. Het ligt er dan toch bijna allemaal af. Anyway, ik lag toen ook met -5 in de sneeuw op straat te sleutelen, even door bikkelen |
#12
|
|||
|
|||
Grappig. Ik heb dit ook net afgelopen week vrijdag gehad, ook een EV-tje.
De rubberen O-ring was hard plastic geworden, iets gekrompen en nu onder de druk bezweken en gebroken. Op zich ook niet raar na 28 jaar en 335.000 km... Ik was sneeuw van de auto aan het afvegen met de motor alvast lekker draaiend. Vervolgens rijd ik achteruit de oprit af, kijk halverwege even weer voor me, en zie een grote plas olie en een prachtig spoor.. Zaterdag dus de O-ring vervangen en 'slechts' drie liter olie hoeven bijtanken.. Met een brug, twee koelslang afknijptangen en een handvol goed gereedschap is het een goed te doen klusje, op straat is het inderdaad wat minder fijn... |
#13
|
||||
|
||||
Heb je een onderdeelnummer van dat ringetje???
Moet olie en koelvloeistof doen van de week... kan dit ook net zo goed meteen! Edit... zie nu in 1 keer een afbeelding met daaronder een artikelnr. lama! Last edited by Jetta MaNiA : 06-02-2012 at 14:44. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Grappig, die van mij (GTI 1984 ook een EV motor) heeft ook die km stand |
#15
|
||||
|
||||
ik zei het toch dat het die rubberen afdichting was
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Haha bij mij precies het zelfde, ik had het net 1 dag later, nu heb ik dus ook de o-ring vervangen en nog een nieuwe oliekoeler gestoken, het werkt nu weer prachtig en lek vrij !!!! De oude o ring was idd zo hard geworden als plastic, ik heb hem nog van mn houder af moeten hakken, hij was dus toch niet verdwenen haha Gr, Ramon P.s. Probleem dus opgelost! |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
|
#18
|
|||
|
|||
Haha dat is mijn foto Ga het vanavond repareren hoop ik. Weet iemand het aanhaalmoment van die bout 27?
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Tot die afbreek en dan een kwartslag terug gewoon tot die vast zit, fingerspitzengefühl |
#20
|
|||
|
|||
Hahaha precies=p heb het voor.de zekerheid maar op 30Nm gehouden. Lekt nu niet meer en gelukkig geen rare tik o.i.d aanovergehouden. Dat olielampje gaat uiteindelijk toch meestal pas branden als het te laat is dus was wel een beetje huiverig..
Was bij mij hetzelfde verhaal trouwens pakking was keihard geworden en in 2en gebroken |