#1
|
|||
|
|||
polo 1.3 1989 op lpg... uitbouwen of niet
Hallo,
Mijn zus rijdt op dit moment in een polo'tje, 1.3 injectie op lpg (geen g3). Voor haar is het niet lonend om op lpg te rijden en ze wil de auto verkopen. Nu zat ik me af te vragen of ik de gas-installatie er gewoon uithaal en hem dan verkoop, of dat ik het er gewoon in laat zitten... -Zijn er mensen die intresse zouden hebben in een polo op lpg? -Als je lpg uitbouwt, moet je dan langs de RDW of hoe werkt dat? |
#2
|
||||
|
||||
Je moet sowieso aan de rdw kenbaar maken dat de gasinstallatie verwijderd is. Anders blijf je nog steeds extra belasting betalen.
Of je hem zomaar eruit kan halen weet ik niet. Maar eerste wat je moet doen is die gastank helemaal leegrijden, dat zeker.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
ja, ik vraag me ook af wat voor een verschil het maakt voor de verkoopbaarheid van de auto?
|
#4
|
||||
|
||||
Je kunt zelf de gasinstallatie uit bouwen, ik heb het zelf ook gedaan. Op het moment dat je de gasvulstuk losneemt sist het restant gas uit de slang. Op de tank zit ook een afsluiter. Op de site van RDW kun je zien wat je allemaal moet uitbouwen. En dat is bijna alles. Echt interessant is het niet. Een tank moet een keuring hebben. Net als andere delen. En alle slangen mogen niet ouder zijn dan 1 jaar bij inbouw/keuring. Als je alles uitgebouwd heb stuur je alle papieren op en dan krijg je nieuwe papieren terug met benzine op het kenteken.
Je kunt je polo evengoed nog goed verkopen. Ik weet niet waar de vulnippel zat, gat in je zijscherm is niet echt mooi! |
#5
|
|||
|
|||
auto is inmiddels verkocht, dus niet meer aan de orde. Vulopening zit inderdaad in zijscherm..
|