|
||||
|
||||
heel mijn polo trilt 1.9d
hey,
ik heb een polo 1.9 diesel. en als ik hem start trilt heel mijn auto (als ik stil sta en als ik rij) met een warme en koude motor. links en rechts hoor ik motorsteun roepen maar ik kan er niks aan zien. ook zie ik niet of die ergens het chassis raakt of zoiets. wie weet wat er is met me polo. en hoe ik het op los. groetjes |
|
||||
|
||||
heeft mijn vrouw haar polo 1.9 ook.
heb wel eens gelezen op verschillende fora dat de achterste motorsteun vervangen moest worden en daarnaa de klachten verdwenen waren. km stand onze polo 190000 steun heb ik nog niet vervangen
|
||||
|
||||
motorsteunen los gehad
nu hoor ik weer zeggen dat het mijn bak is
motorsteunen los gehad en het blijft trillen. |
|
||||
|
||||
Quote:
het is de 2 massavliegwiel voor 100% vliegwiel kost rond 500,- of vaste vliegwiel van een polo benzine monteren + koppelings platen drukgroep ook vandezelfde polo benzine alles opgelost of de zelfde verhaal en dan van een polo 6N2 SDI gebruiken |
|
||||
|
||||
oke dan
nou dan heb ik wat te doen
ik ga aan de gang en laat het meteen weer even weten of dat het was mijn dank is groot |
|
||||
|
||||
ja 2 massa vliegviel. hadden mijn 2 1.9d's ook.
|
||||
|
||||
heb vanmiddag een nieuwe versnellingsbakophangsteun gemonteerd en jawel...... het trillen is verdwenen.
is niks aant oude ophangrubber te zien maar toch.... johan
|
||||
|
||||
Was bij die van mij ook het probleem. Waarschijnlijk is het rubber te week geworden.
De 2-massa houdt zelfs de TDI motor met ruim 140pk nog steeds goed Naja over een paar week gaat de boel er toch uit om plaats te maken voor een TDI bak.
|
||||
|
||||
Quote:
Zo staan vrouwen dan ook met plezier in de file
|
||||
|
||||
nee ik zie t probleem ook niet,heb nu wel oplaadbare batterijen moeten kopen
|
|||
|
|||
Quote:
De polo waar ik aan bezig ben trilt ook enorm (binnenverlichting trilt eruit). Ik ben nu ook de koppeling aan het vervangen. De versnellingsbakophangsteun (langwerpig ding met 3 boutjes en 1 op kop) ziet er ook nog goed uit. Wat zou ik vervangen de steun of het vliegwiel??? Pfieuw 400€ voor een vliegwiel... zal een steun worden. Last edited by dominicv : 25-10-2012 at 16:30. |
|
||||
|
||||
Even het vliegwiel bekijken of die nog weerstand geeft heen en weer zeg maar. Maar wss is hij stuk.
|
|
|||
|
|||
Waarom meteen altijd eerst het vliegwiel vervangen?
Eerst proberen met een nieuwe baksteun, deze zijn vaker de boosdoener dan je denkt. Last edited by johanv22 : 08-12-2012 at 15:05. |
|
|||
|
|||
Quote:
De koppeling is versleten hoor je kan geen 90km/u halen. Daarom die vervangen en ondertussen de trilling proberen oplossen. Als de koppeling eraf is, wat moet het vliegwiel dan nog doen? Bewegen of vast zitten? |
|
||||
|
||||
Quote:
Al 3x gehad.
|
||||
|
||||
Waar zijn die baksteunen te krijgen? Ik heb pas op 1 plaats ze gevonden en dat was geen schappelijke prijs.
|
||||
|
||||
Ik heb hem gewoon bij de dealer gekocht en was iets van een 60 euro kwijt.
|
|||
|
|||
Quote:
Ik koop alles bij mister-auto online, baksteun is 40-50€. |
|
|||
|
|||
Vandaag de koppeling vervangen en de baksteun. De trilling is er nog steeds. Misschien iets minder maar toch nog meer of genoeg. Ik vind dat de motor toch wel serieus trilt, zou het toch het vliegwiel zijn?
|