Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-12-2011, 22:07
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default 1.6 carb met 1800 monopoint injectie

Om die ellendige pierburg te vervangen heb ik de mogelijkeheid om van een kamereaad voor een schijnte het complete inectie systeem van een golf 3 1.8 motor over te kopen ( monopoint ).

Maar de vraag is:

Gaat dit passen? en welke brandstof pomp heb ik nodig?

Kan ik de pomp van een mk2 gti 16v gebruiken, of met het van een golf 2 met monopoint injectie zijn? of kan ik de golf 3 pomp gebruiken?

alvast bedankt
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #2  
Old 01-12-2011, 22:18
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Als je een mk2 hebt met nieuw type kabelboom is het aansluiten een eitje.tank of tankunit van die mk3 erbij en lambdasonde plaatsen. Is over het algemeen prima te doen,ook als je een oud type boom hebt.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.

Last edited by De Pul : 01-12-2011 at 22:21.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-12-2011, 22:20
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik heb denk ik het oude type draadboom nog ( 88 er ) ik kan dus de pomp (tankunit ) van de mk3 in de mk2 tank zetten, of is het beter de mk3 tank eronder te hangen? Maar ik dacht al dat het niet heel moeilijk kon zijn.

Ontsteking ook omzetten neem ik aan?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #4  
Old 01-12-2011, 22:28
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Sorry ontsteking ook iddals je de mk3 boom uitpluist met een schema naast je wijst het zichzelf.enige wat beroerd is is die 2 extra draadjes naar de tank toe trekken.en de mk 3 tank zou ik compleet wisselen is het makkelijkst.vlotters zijn 2 maten in dus dan zit je zeker goed.lasmoer voor lambdasomde haal je bij de brezan.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-12-2011, 21:43
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Oke, super bedankt al tot zover

Vandeweek ga ik de injectie van de mk3 demonteren, dus even een lijstje wat ik moet hebben ( denk ik ), graag correctie indien nodig.

- complete ontsteking
- injectie
- tank inlcusief pomp
- Kabelboom

Als iemand een schema heeft van de mk3 draadboom, zou ik die heel graag hebben.

__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #6  
Old 03-12-2011, 17:48
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

De brandstof pomp, moet die straks gewoon constante spanning krijgen ( uiteraard op het contact geschakeld ) ?

__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #7  
Old 06-12-2011, 18:31
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Nog een vraagje:

De brandstofleidingen onder de auto, kan ik die behouden? ik zag wel dat de mk3 ( de donor ) 3 brandstofleidingen heeft. Kan iemand mij dit verklaren?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #8  
Old 06-12-2011, 20:25
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

meestal een aanvoer en een retour . Andere buisje zal waarschijnlijk zn stroomdraadje doorlopen gok ik.
Vergeet ook niet luchtfilter en lambda sonde mee te pikken.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #9  
Old 06-12-2011, 20:31
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
De brandstof pomp, moet die straks gewoon constante spanning krijgen ( uiteraard op het contact geschakeld ) ?


Lijkt me dat die door je computer en een relais geschakeld wordt
(wel zo fijn als je op je kop ligt en de motor stopt, dat je pomp dan ook stopt)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 07-12-2011, 08:11
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Ga je de ombouw hier ook posten? ben eigenlijk wel benieuwd naar deze ombouw.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #11  
Old 07-12-2011, 18:31
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Oke, dankje voor de info tot zover.

Ik moet even kijken hoe ik de aansturing van de pomp ga regelen, aangezien ik nu carburateur heb dus liggen er geen draden voor een pomp. Zal nog een heel gepuzel worden al met al. Onderdelen heb ik in iedergeval al compleet. Ga de 2 weken kerstvakantie besteden aan de ombouw en zal het hier ook posten.

De brandstofleidingen, kan ik die zo bij de automaterialenzaak kopen? Of kan ik ook kopereren leiding 6 of 8mm gebruiken? ( heb ik zo liggen op het werk )

En heeft iemand toevallig een bedradingsschema van een golf 2/3 1800 monopoint? ( heb al het web afgezocht maar niks bruikbaars gevonden)

__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel

Last edited by jorg-maashees : 08-12-2011 at 18:29.
Reply With Quote
  #12  
Old 08-12-2011, 18:29
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Heeft iemand antwoord op bovestaande vragen?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #13  
Old 16-12-2011, 15:19
flipje flipje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 34
Default

mijn advies is om zoveel mogelijk originele onderdelen te kopen dan hoef je ook niks te verleggen met benzine leidingen enz, en jah naar carburateur gaan kan wel maar dan zou zelf gaan voor een dellorto weber heb je zuiniger weber en meer vermogen, je hebt namelijk niet alleen de race webers maar ook mooie vervangings webers zie hier http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=91807 als je iets naar onder gat zie je hem een weber met openair filter en jij hebt er dan eentje nodig voor een 1800cc denk ik.En jah de tank zou ik gewoon mk3 houden die er standaard onder zat, ombouw naar mk2 kan montage problemen geven.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum