Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2011, 20:29
Doebie Doebie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 135
Default Rallye G60 probleem

Hallo mensen,

Mijn kameraad heeft namelijk een golf rallye gekocht met een 1.8 8v g60 blokje
Blokje heeft circa 250pk en is gedaan bij JD engineering +-2j geleden
Nu zitten wij met een probleem waar ik echter geen raad meer bij weet. Aangezien het mijn eerste G60 is waar ikzelf aan werk.


Nu het probleem luid:

Als de wagen koud is en je rijd er rustig mee rijd hij goed.
Maar eenmaal hij iets op temperatuur komt (1/4) ofzo en je trapt het koppelings pedaal in slaagt de motor gewoon uit... dus hij blijft niet stationair draaien.
Ook als je gewoon rijd als hij iets op temperatuur staat bokt en schokt hij een beetje.


Ik ben te einde raad omdat ik niet weet waar ik namelijk moet zoeken.
Iemand enig idee... feel free to give comment .

mvg Dimi
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2011, 20:33
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

controleer de;

lambda
blauwe temp. sensor
vacuumslangen
co afstelling
stationair toerentalklep

Mvg Ruud
Reply With Quote
  #3  
Old 26-10-2011, 20:56
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

foto's van de rallye doen het altijd goed hier:-)
Reply With Quote
  #4  
Old 26-10-2011, 21:30
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Wat heeft dat met het probleem te maken ?


Idd even de stappen controleren die Ruud al aangaf en kijk even of alles stekkers overal nog op vast zitten.

Succes
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 26-10-2011, 21:30
Doebie Doebie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 135
Default

Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
controleer de;

lambda
blauwe temp. sensor
vacuumslangen
co afstelling
stationair toerentalklep

Mvg Ruud


toevallig geen foto's waar al die leuke dingetjes staan? want eerlyk gezegt hebk er geen flauw idee van...

+ wat meer info van hoe en wat zou echt handig zijn. heb wel een vraagbaak maar niet voor g60 motor....

Last edited by Doebie : 26-10-2011 at 21:32.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-10-2011, 21:31
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Dan kan je er beter niet aan beginnen.

Google vind je een hoop foto's.
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 26-10-2011, 21:35
Doebie Doebie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 135
Default

Van een digifant heb ik namelijk nog niet echt veel verstand. weet wel een deel staan maar zoals de meetwaardes oa voor het uitmeten van blauwe temp sensor... en van die stationaire toerental klep..

Wage staat momenteel niet ingeschreve en heb ook geen meet aparatuur voor co na te kijken en af te regelen.

wel wil ik iets weten over die potentio meter die onder het parafaan rechts zit. Je moest dit uitmeten en op hoeveel Ohm net zette? want heb al vanalles gehoord. want dat ding zat er namelijk eerst niet tussen..

Last edited by Doebie : 26-10-2011 at 21:39.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-10-2011, 18:25
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

als je er niet uitkomt,dan kan je altijd eens langskomen als je wil.Ik kan een G60 dromen
Reply With Quote
  #9  
Old 02-11-2011, 13:07
Doebie Doebie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 135
Default

Gistere namelijk wat verder gedaan aan de rallye,

bougies eens vervangen... accu ook gelijk vervangen.

Wage starte en bleef echt HEEL proper draaien. Tot de temp meter in het midde kwam te staan dan leek het of hij verzoop op stationair toerental en hoorde je hem stap voor stap zakke tot als hij compleet uitviel.

Ook begon het led lichtje van de temp meter te flikkeren terwijl de meter mooi in het midden stond.

Hij heeft een goed kwartier gewoon stationair gedraaid en al het werk was weer voor niets.

Dus als iemand nog wat info wil geven?... En of zaken zegge waar we naar kunne kijken.


Volgens my lijkt het of de computer belogen word zodat hij denkt dat hij nog kou staat en meer benzine word ingespoten. Terwijl de wagen al warm staat en de koelventilator al eens heeft aangeslagen. Dit is iets wat in my opkomt maar geen idee heb hoe ik dit kan uittesten.


Ook gezien dat de vorige bougies echt zwart aangeslagen waren.

Dus elke tip is welkom.

Mvg Dimi
Reply With Quote
  #10  
Old 02-11-2011, 13:22
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
controleer de;

....
blauwe temp. sensor
....
Mvg Ruud



Kan het hier niet aan liggen zoals Ruud aangaf?
__________________
.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-11-2011, 16:49
jeffGolfMK2VR6's Avatar
jeffGolfMK2VR6 jeffGolfMK2VR6 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 85
Default

vervang die blauwe water temp sensor maar is ja wat hier al gezegt word en die kost de wereld niet
Reply With Quote
  #12  
Old 03-11-2011, 18:43
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
als je er niet uitkomt,dan kan je altijd eens langskomen als je wil.Ik kan een G60 dromen


Jij wel gluipert :P
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum