#1
|
|||
|
|||
Rallye G60 probleem
Hallo mensen,
Mijn kameraad heeft namelijk een golf rallye gekocht met een 1.8 8v g60 blokje Blokje heeft circa 250pk en is gedaan bij JD engineering +-2j geleden Nu zitten wij met een probleem waar ik echter geen raad meer bij weet. Aangezien het mijn eerste G60 is waar ikzelf aan werk. Nu het probleem luid: Als de wagen koud is en je rijd er rustig mee rijd hij goed. Maar eenmaal hij iets op temperatuur komt (1/4) ofzo en je trapt het koppelings pedaal in slaagt de motor gewoon uit... dus hij blijft niet stationair draaien. Ook als je gewoon rijd als hij iets op temperatuur staat bokt en schokt hij een beetje. Ik ben te einde raad omdat ik niet weet waar ik namelijk moet zoeken. Iemand enig idee... feel free to give comment . mvg Dimi |
#2
|
||||
|
||||
controleer de;
lambda blauwe temp. sensor vacuumslangen co afstelling stationair toerentalklep Mvg Ruud |
#3
|
|||
|
|||
foto's van de rallye doen het altijd goed hier:-)
|
#4
|
|||
|
|||
Wat heeft dat met het probleem te maken ?
Idd even de stappen controleren die Ruud al aangaf en kijk even of alles stekkers overal nog op vast zitten. Succes
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
toevallig geen foto's waar al die leuke dingetjes staan? want eerlyk gezegt hebk er geen flauw idee van... + wat meer info van hoe en wat zou echt handig zijn. heb wel een vraagbaak maar niet voor g60 motor.... Last edited by Doebie : 26-10-2011 at 21:32. |
#6
|
|||
|
|||
Dan kan je er beter niet aan beginnen.
Google vind je een hoop foto's.
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#7
|
|||
|
|||
Van een digifant heb ik namelijk nog niet echt veel verstand. weet wel een deel staan maar zoals de meetwaardes oa voor het uitmeten van blauwe temp sensor... en van die stationaire toerental klep..
Wage staat momenteel niet ingeschreve en heb ook geen meet aparatuur voor co na te kijken en af te regelen. wel wil ik iets weten over die potentio meter die onder het parafaan rechts zit. Je moest dit uitmeten en op hoeveel Ohm net zette? want heb al vanalles gehoord. want dat ding zat er namelijk eerst niet tussen.. Last edited by Doebie : 26-10-2011 at 21:39. |
#8
|
||||
|
||||
als je er niet uitkomt,dan kan je altijd eens langskomen als je wil.Ik kan een G60 dromen
|
#9
|
|||
|
|||
Gistere namelijk wat verder gedaan aan de rallye,
bougies eens vervangen... accu ook gelijk vervangen. Wage starte en bleef echt HEEL proper draaien. Tot de temp meter in het midde kwam te staan dan leek het of hij verzoop op stationair toerental en hoorde je hem stap voor stap zakke tot als hij compleet uitviel. Ook begon het led lichtje van de temp meter te flikkeren terwijl de meter mooi in het midden stond. Hij heeft een goed kwartier gewoon stationair gedraaid en al het werk was weer voor niets. Dus als iemand nog wat info wil geven?... En of zaken zegge waar we naar kunne kijken. Volgens my lijkt het of de computer belogen word zodat hij denkt dat hij nog kou staat en meer benzine word ingespoten. Terwijl de wagen al warm staat en de koelventilator al eens heeft aangeslagen. Dit is iets wat in my opkomt maar geen idee heb hoe ik dit kan uittesten. Ook gezien dat de vorige bougies echt zwart aangeslagen waren. Dus elke tip is welkom. Mvg Dimi |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Kan het hier niet aan liggen zoals Ruud aangaf?
__________________
. |
#11
|
||||
|
||||
vervang die blauwe water temp sensor maar is ja wat hier al gezegt word en die kost de wereld niet
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Jij wel gluipert :P
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |