Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2011, 11:58
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default bougiekabels + doppen ABF

Hallo,

Ik heb bij mijn mk3 gti ABF m'n bougiekabels en doppen is nagemeten omdat ik pas geleden ergens hoorde dat bougiekabels ook maar een bepaalde levensduur hebben.
nu staat er op m'n kabels 1K ohm, en op m'n bougiedoppen 5K ohm, dat maakt dus 6.
als ik de kabels + doppen compleet doormeet, kom ik op waardes die hier toch wel van afwijken. 1tje zit op 6,13K ohm, en de andere 3 rond de 5,7K ohm. maakt dit nu veel uit? en hoeveel mogen ze onderling verschil hebben?

de kabel van m'n verdeler naar m'n bobine mag 1K ohm zijn, die meet ik op 1,5K ohm trouwens.

zijn deze waardes nog binnen de perken? (motor loopt verder goed, maar toch)
als dit allemaal niet zo prijzig is zou ik kunnen overwegen om deze te vervangen, want m'n hele motor is nu gereviseerd, en dan zou ik op zoiets gaan bezuinigen :P
Reply With Quote
  #2  
Old 02-11-2011, 20:50
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Ik zou het mooi zo laten, die van mij verschillen veel meer en heb alles vervangen, heb nog steeds exact hetzelfde probleem dus daar kan het niet aan liggen. Plus dat een afwijking van een paar honderd ohm niet erg is, ligt aan de lengte van de kabels denk ik. Zou me pas zorgen gaan maken als hij 2 keer zo hoog geworden is...
Reply With Quote
  #3  
Old 03-11-2011, 11:37
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Het is niet dat ik er problemen van ondervind, blok liep altijd perfect.

Maar ik dacht, als ik toch bezig ben met alles vervangen, zijn deze misschien ook nodig?

want ik heb gehoord als je weerstandloze bougiekabels en doppen hebt, dat dit wel werkbaar is in vermogen, alleen ze zijn niet ontstoord, dus je kan storingen op de rest van je elektronica krijgen? zoals een ruizende radio enzo
Reply With Quote
  #4  
Old 03-11-2011, 21:54
thijstheunissen's Avatar
thijstheunissen thijstheunissen is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 834
Default

Ik zou ze even laten zitten met zo'n kleine afwijking want een nieuw setje niet-vw kost toch al snel zon 140 euries
Reply With Quote
  #5  
Old 04-11-2011, 11:06
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

ik laat ze sowieso wel zitten voorlopig, maar nu heb ik eens een andere vraag.

Race bougie kabels en doppen? is dit nu iets voor straat gebruik? want zo heel prijzig vind ik zulke setjes niet, en ken toch wat mensen die heer best wel wat extra vermogen vandaan halen.

Maar nu heb ik dus weer gehoord, dat dit geen slim plan is voor een straat auto, omdat je elektronica erop kan gaan storen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum