![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb vanmiddag voor de APK mijn auto bij de garage gehad, er zijn een aantal afkeurpunten. Diegene die mij het meest zorgen maakt is afkeur op spelling in de stuur/kolom. Het stuur inclusief kolom heeft speling van een paar mm, volgens de APK keurmeester afkeur.
Ik praat over een VW Golf MKII 1.8 met motorcode RP, tot nu toe nog nooit een aanmerking hierover gehad en is mij ook nog niet opgevallen. Auto heeft vroeger wel een aanrijding rechts voor gehad maar ik spreek over 1992 daarbij is een aandrijfas ( homokinetische as ) vervangen. Wat kan hier de oorzaak hiervan zijn en is dit simpel op te lossen zonder het hele stuurhuis uit te bouwen. Het betreft een type auto zonder stuurbekrachtiging. |
|
||||
|
||||
![]() op het stuurhuis zit een boutje waarop je de speling af kan stellen.
Als je deze 1/8 aandraait is de speling waarschijnlijk weg.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt voor de snelle respons ![]() Speling in de stuur is reeds opgelost, was slechts kapje los maken onder de stuurkolom bij het contact en bout vastdraaien die los zaten door 21 jaar draaien en wrikken aan het stuur. Resultaat geen speling meer. ![]() Last edited by mschapink : 03-11-2011 at 19:41. |