Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-09-2011, 11:37
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default Verlagen (voor belgie)

Hoi iedereen ik heb een vraagje over de keuring van verlaagde voertuigen.

Namelijk of er een beperkte tijd is toegestaan tussen de datum van het verlagen en het laten keuren? Of kan ik gwn wachren tot mijn huidige keuring bijna verlopen is? Wat toch nog 5 maanden zal duren.
Alvast bedankt.

Mvg, Wytse
Reply With Quote
  #2  
Old 26-09-2011, 14:57
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Wellicht dat je iets aan dit topic hebt:
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=75151

je hebt sowieso een goca attest en montage attest nodig voor de keuring.
Geometische keuring is ook noodzakelijk.
Voor zover ik weet is het beter om direct te keuren, zeker als je wordt aangehouden voor routinecontrole, dan zijn je papieren niet in orde als de auto lager ligt dan origineel.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 26-09-2011, 15:03
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Best is in 1 keer keuren.

Maar ik geraakte er ni door op de keuring met mijn veren, dus doe alle jaars een keuring met orginele veren, na de keuring verlaging eronder en een jaar rijden, dan terug met orginele naar keuring.

Ben al tig keren aangehouden maar heb nog nooit iets moeten laten zien ivm verlaging.

Zolang je niet te gek rijd en niet constant over de grond schraapt denk ik ook niet dat ze je iets zullen doen.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-09-2011, 15:04
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Bij een ongeluk ben je trouwens gewoon niet verzekerd, ik neem aan dat je weet dat je met het omzetten van de veren voor de keuring, dat risico wel geheel op je neemt? Stel je veroorzaakt een dodelijk ongeluk?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #5  
Old 26-09-2011, 15:10
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Ja en nee, heb hier ooit een discussie over gehad met enkele verzekeringsagenten.

Je bent niet verzekerd als kan aangetoond worden dat het dodelijke accident volledig te wijten is aan het feit dat je met verlaagde (ongekeurde) veren rondrijd.

Dus als er bv een veerpoot breekt en je rijd iemand aan klopt dit wel.

Maar als je bv iemand aanrijd omdat je in slaap valt dan gaat de verzekering je niet weigeren omdat je geen orginele veren hebt steken.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-09-2011, 20:49
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default

Bedankt iedereen voor de antwoorden.

Ik heb er ook aangedacht om de veren gwn om te zetten maar met de verzekering enzo wil ik dat risico niet nemen.

Mijn golf is al enkele maanden geleden verlaagd met ingevuld montage attest en validatie papier. Uitlijnen is dan ook gebeurt.

Maar mijn vraag is eigenlijk of het uitmaakt hoeveel tijd er mag zitten tussen het verlagen en de keuring ervan.

Bodemvrijheid en uitlijning is zo goed als perfect, enkel de achterwielen staan een halve graad te ver fzo.

Mvg
Reply With Quote
  #7  
Old 28-09-2011, 11:04
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Bij een ongeluk ben je trouwens gewoon niet verzekerd, ik neem aan dat je weet dat je met het omzetten van de veren voor de keuring, dat risico wel geheel op je neemt? Stel je veroorzaakt een dodelijk ongeluk?


Dit klopt niet.
Als een verlagingsset in duitsland bijvoorbeeld tüv gekeurd is voor op dat type voertuig gemonteerd te worden dan ben je in orde.
Tüv heeft dan namelijk de garantie gegeven dat het veilig is zo'n verlagingsset op dat type voertuig te monteren, en dat geven ze niet zomaar. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat het de juiste verlagingsset is voor het juiste voertuig. Het feit dat je niet de juiste documenten kan voorleggen zal je dan alleen een boete opleveren.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #8  
Old 28-09-2011, 11:06
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by wytse
Bedankt iedereen voor de antwoorden.

Ik heb er ook aangedacht om de veren gwn om te zetten maar met de verzekering enzo wil ik dat risico niet nemen.

Mijn golf is al enkele maanden geleden verlaagd met ingevuld montage attest en validatie papier. Uitlijnen is dan ook gebeurt.

Maar mijn vraag is eigenlijk of het uitmaakt hoeveel tijd er mag zitten tussen het verlagen en de keuring ervan.

Bodemvrijheid en uitlijning is zo goed als perfect, enkel de achterwielen staan een halve graad te ver fzo.

Mvg


Nu moet je nog naar een keuringstation waar ze de verlaging zullen controleren en eventueel opmeten.
Als dat in orde is krijg je een nieuwe rode kaart met de vermelding dat het voertuig verlaagd is.
Vanaf dan ben je in orde en kan je gewoon langs de keuring passeren waar je anders ook gaat.
Wel even opletten, zo'n aanpassing kan niet in ieder keurstation.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #9  
Old 28-09-2011, 17:45
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default

Quote:
Originally Posted by Thomas
Nu moet je nog naar een keuringstation waar ze de verlaging zullen controleren en eventueel opmeten.
Als dat in orde is krijg je een nieuwe rode kaart met de vermelding dat het voertuig verlaagd is.
Vanaf dan ben je in orde en kan je gewoon langs de keuring passeren waar je anders ook gaat.
Wel even opletten, zo'n aanpassing kan niet in ieder keurstation.


Groene kaart bedoeld u?
Reply With Quote
  #10  
Old 28-09-2011, 23:58
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by Thomas
Dit klopt niet.
Als een verlagingsset in duitsland bijvoorbeeld tüv gekeurd is voor op dat type voertuig gemonteerd te worden dan ben je in orde.
Tüv heeft dan namelijk de garantie gegeven dat het veilig is zo'n verlagingsset op dat type voertuig te monteren, en dat geven ze niet zomaar. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat het de juiste verlagingsset is voor het juiste voertuig. Het feit dat je niet de juiste documenten kan voorleggen zal je dan alleen een boete opleveren.


Tuv attest geld niet in belgië, zeker niet voor de keuring. Als je onrechtmatig verlaagd hebt en je veroorzaakt om die reden een ongeluk, heb je een probleem, punt.
In principe rijdt je gewoon ongekeurd rond namelijk.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #11  
Old 29-09-2011, 06:45
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Tuv attest geld niet in belgië, zeker niet voor de keuring. Als je onrechtmatig verlaagd hebt en je veroorzaakt om die reden een ongeluk, heb je een probleem, punt.
In principe rijdt je gewoon ongekeurd rond namelijk.

U zegt het zelf, een ongeluk veroorzaakt door het verlagen. Als je dus een goede set monteerd dan zal dat nooit het geval zijn.
Ik heb mijn studies autotechnologie reeds achter de rug waar ook het vak expertise ruimschoots aan bod is gekomen.
Om het kort uit te leggen: stel er gebeurd iets en de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij wil de schuld leggen bij het verlagen. Als jou verlagingsset nu goed bevonden is door bijvoorbeeld de Tüv dan wilt dat zeggen dat zij tegen de goedkeuring in gaan van de Tüv. Ik weet dat dit voor de Belgische keuring niet volstaat maar een verzekeringsmaatschappij gaat het nooit gaan opnemen tegen zo'n Duitse gigant. Wanneer je nu chinese rommel hebt gemonteerd wordt het verhaal natuurlijk helemaal anders.
Tot hier de off-topic.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #12  
Old 29-09-2011, 06:47
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by wytse
Groene kaart bedoeld u?

Jah sorry, de groene kaart natuurlijk.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #13  
Old 31-10-2011, 17:56
RedBora RedBora is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 41
Default

vanaf het moment dat je de oprit van het keurinsstation afrijdt is de keuring al niet meer geldig.. staat achterop de groene kaart..
belgische wetgeving zo krom als het maar zijn kan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum