#1
|
||||
|
||||
Past een vliegwiel van een 1.8T in een 1.9tdi(110pk)
Hallo,
Ik heb een golf 4 Tdi AHF en mijn vliegwiel is aan vervanging toe, golf heeft bijn 3ton gereden dus ik vind zonde om zoveel geld nog uittegeven om een nieuwe vliegwiel tekopen voor 600euro, dus ik had geluk dacht ik want ik weet niet of het past als zegt die jongen dat het wel past. Kan een vliegwiel en koppelingsplaten kopen van een 1.8Turbo(met 60.000km) mijn vraag zou die in mijn tdi 110pk passen?Ik hoop dat een van jullie weet want ik kan nergens iets over vinden. Groeten |
#2
|
||||
|
||||
Niemand die het weet???
|
#3
|
||||
|
||||
Voor zover ik weet zit er een twee-massavliegwiel in de TDI en in de 1.8T niet.
Het juiste antwoord zou zijn: Past niet.
__________________
Daily:BMW K1100LT 2000. Peugeot 306 break 2000. Vw Golf Cabrio 1980, 16D. Gerestaureerd. Verkocht. |
#4
|
||||
|
||||
Heb het laatst nog gedaan , dus past wel.
Was alleen een 105 pk pompverstuiver ATD volgens mij Weet alleen niet hoe lang zoiets het volhoud .
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#5
|
|||
|
|||
een g60 koppelingsset monteren! met vliegwiel. als goed is moet dit passen.
|
#6
|
||||
|
||||
past wel
heb vandaag een golf 4 agr 90 pk tdi voorzien van een 1.8T vliegwiel rijdt weet perfect.. |
#7
|
||||
|
||||
Neem je dan ook de koppelingsset van de 1.8T mee ?
En wat is er verder nog aan te passen dan ? Ga zelf voor een IV TDI met AGR motor kijken en wil ook die 2-massa ellende eruit hebben...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
|||
|
|||
als je die 2 massa elende er uit wilt hebben moet je een g60 vliegwiel hebben met een sachs koppelingsset, moet ff kijke wat voor type auto vorige week heeft mijn maatje zijn eigen mk4 tdi ook voorzien van zo setje. en ik rij zelf ook met een vast vliegwiel in mijn mk5 tdi.
|
#9
|
||||
|
||||
Ik kwam uit op een vliegwel en koppelingsset van een 1Z motorcode, kan dat ?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
||||
|
||||
ik rijd met een 1z vliegwiel en een verzwaarde sachs koppeling dit kan alleen met een 5 bak dat is wat ik er van weet mijn motor is een asz ik heb wel eens van een seat monteur gehoord dat de krukas het begeven kan door de trilling en dat het 2 massa vliegwiel hiervoor ontworpen is
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#11
|
||||
|
||||
Nou er is een hele post op problemcar aan gewijd en hoewel de tegenstanders vooral met de theorie erachter zwaaien zijn er genoeg die dus gewoon probleemloos met een vast vliegwiel rijden op een rotatiepomp-TDI. De 1Z TDI is in grote lijnen gelijk aan b.v. de AGR en de 1Z is nooit met 2-massa vliegwiel geleverd.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
||||
|
||||
nee dat klopt en ik ben al 30dkm onderweg op deze manier mijn en mijn oude 1z koppeling heeft het 420dkm volgehouden en er zat ook nog wel vlees op om een half miljoen uit te komen
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#13
|
||||
|
||||
Even ontopic: klikkerdeklik en je bent van je probleem af.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
Volkswagen schrijft voor ANWB auto's zelfs voor om het dubbelmassa vliegwiel eruit te halen en een vaste set te monteren! Comfort gaat wel iets achteruit.. (meer trillingen)
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
En ik hoorde van een seat monteur dat het kan voorkomen dat de krukas breekt omdat een 2 massa vliegwiel de klappen opvangt en een vast vliegwiel niet. in sommige gevallen kan het ook niet bij een 6-bak bijvoorbeeld
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Er zijn een reeks Toledo's geweest waarbij de TDI krukassen sowieso al braken...ongeacht of er een 2-massa vliegwiel op zat of een vast model... Quote:
Dit wordt door de bedrijven die de ombouw doen ook afgeraden. Blijft wel zo dat de 2-massa vliegwielen op de rotatiepomp-TDI's erg lang mee gaan. Bij de PD motoren is dat wat minder...daar zijn de klappen van de ontbrandingen gewoon veel heftiger...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#17
|
||||
|
||||
ik hoop dat mijn krukas het wel volhoud anders word het weer een duur grapje.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#18
|
|||
|
|||
Jongens, waar denk je dat de Tangentiaalveren voor zijn welke in de koppelingsplaat zitten voor zijn? Juist! om de klappen van de krukas op te vangen.
Het maakt dus geen bal uit of je een 2 massa of een 1 delig vliegwiel hebt. 2 massa word gebruikt voor het comfort, overschakelen en motor loop is net ff wat mooier als met een 1 massa. Veel mensen merken het niet eens overgens.. Ik ga volgend jaar mijn A3 90 pk ook voorzien van een vast vliegwiel ivm serieuse tuning, zodat er een versterkte koppeling in kan.. |