Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-09-2011, 16:31
Michano2010's Avatar
Michano2010 Michano2010 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 8
Default Past een vliegwiel van een 1.8T in een 1.9tdi(110pk)

Hallo,

Ik heb een golf 4 Tdi AHF en mijn vliegwiel is aan vervanging toe,
golf heeft bijn 3ton gereden dus ik vind zonde om zoveel geld nog uittegeven om een nieuwe vliegwiel tekopen voor 600euro, dus ik had geluk dacht ik want ik weet niet of het past als zegt die jongen dat het wel past.
Kan een vliegwiel en koppelingsplaten kopen van een 1.8Turbo(met 60.000km) mijn vraag zou die in mijn tdi 110pk passen?Ik hoop dat een van jullie weet want ik kan nergens iets over vinden.

Groeten
Reply With Quote
  #2  
Old 22-09-2011, 23:14
Michano2010's Avatar
Michano2010 Michano2010 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 8
Default

Niemand die het weet???
Reply With Quote
  #3  
Old 23-09-2011, 16:48
Gerjan's Avatar
Gerjan Gerjan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 72
Default

Voor zover ik weet zit er een twee-massavliegwiel in de TDI en in de 1.8T niet.

Het juiste antwoord zou zijn: Past niet.
__________________
Daily:BMW K1100LT 2000.
Peugeot 306 break 2000.
Vw Golf Cabrio 1980, 16D. Gerestaureerd. Verkocht.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-09-2011, 08:37
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Heb het laatst nog gedaan , dus past wel.
Was alleen een 105 pk pompverstuiver ATD volgens mij
Weet alleen niet hoe lang zoiets het volhoud .
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #5  
Old 24-09-2011, 19:07
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

een g60 koppelingsset monteren! met vliegwiel. als goed is moet dit passen.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-09-2011, 16:17
d_man's Avatar
d_man d_man is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default

past wel
heb vandaag een golf 4 agr 90 pk tdi voorzien van een 1.8T vliegwiel
rijdt weet perfect..
Reply With Quote
  #7  
Old 30-09-2011, 08:14
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Neem je dan ook de koppelingsset van de 1.8T mee ?
En wat is er verder nog aan te passen dan ?
Ga zelf voor een IV TDI met AGR motor kijken en wil ook die 2-massa ellende eruit hebben...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 02-10-2011, 11:30
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

als je die 2 massa elende er uit wilt hebben moet je een g60 vliegwiel hebben met een sachs koppelingsset, moet ff kijke wat voor type auto vorige week heeft mijn maatje zijn eigen mk4 tdi ook voorzien van zo setje. en ik rij zelf ook met een vast vliegwiel in mijn mk5 tdi.
Reply With Quote
  #9  
Old 03-10-2011, 19:25
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik kwam uit op een vliegwel en koppelingsset van een 1Z motorcode, kan dat ?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 06-10-2011, 18:10
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

ik rijd met een 1z vliegwiel en een verzwaarde sachs koppeling dit kan alleen met een 5 bak dat is wat ik er van weet mijn motor is een asz ik heb wel eens van een seat monteur gehoord dat de krukas het begeven kan door de trilling en dat het 2 massa vliegwiel hiervoor ontworpen is
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #11  
Old 06-10-2011, 20:14
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Nou er is een hele post op problemcar aan gewijd en hoewel de tegenstanders vooral met de theorie erachter zwaaien zijn er genoeg die dus gewoon probleemloos met een vast vliegwiel rijden op een rotatiepomp-TDI. De 1Z TDI is in grote lijnen gelijk aan b.v. de AGR en de 1Z is nooit met 2-massa vliegwiel geleverd.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 06-10-2011, 21:46
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

nee dat klopt en ik ben al 30dkm onderweg op deze manier mijn en mijn oude 1z koppeling heeft het 420dkm volgehouden en er zat ook nog wel vlees op om een half miljoen uit te komen
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #13  
Old 07-10-2011, 11:15
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Even ontopic: klikkerdeklik en je bent van je probleem af.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #14  
Old 23-10-2011, 11:20
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Volkswagen schrijft voor ANWB auto's zelfs voor om het dubbelmassa vliegwiel eruit te halen en een vaste set te monteren! Comfort gaat wel iets achteruit.. (meer trillingen)
Reply With Quote
  #15  
Old 23-10-2011, 12:45
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

Quote:
Originally Posted by Fryslan
Volkswagen schrijft voor ANWB auto's zelfs voor om het dubbelmassa vliegwiel eruit te halen en een vaste set te monteren! Comfort gaat wel iets achteruit.. (meer trillingen)


En ik hoorde van een seat monteur dat het kan voorkomen dat de krukas breekt omdat een 2 massa vliegwiel de klappen opvangt en een vast vliegwiel niet.

in sommige gevallen kan het ook niet bij een 6-bak bijvoorbeeld
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #16  
Old 23-10-2011, 15:56
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
En ik hoorde van een seat monteur dat het kan voorkomen dat de krukas breekt omdat een 2 massa vliegwiel de klappen opvangt en een vast vliegwiel niet.


Er zijn een reeks Toledo's geweest waarbij de TDI krukassen sowieso al braken...ongeacht of er een 2-massa vliegwiel op zat of een vast model...

Quote:
Originally Posted by indewarre
in sommige gevallen kan het ook niet bij een 6-bak bijvoorbeeld


Dit wordt door de bedrijven die de ombouw doen ook afgeraden.
Blijft wel zo dat de 2-massa vliegwielen op de rotatiepomp-TDI's erg lang mee gaan. Bij de PD motoren is dat wat minder...daar zijn de klappen van de ontbrandingen gewoon veel heftiger...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #17  
Old 23-10-2011, 16:04
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

ik hoop dat mijn krukas het wel volhoud anders word het weer een duur grapje.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #18  
Old 29-10-2011, 23:10
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Jongens, waar denk je dat de Tangentiaalveren voor zijn welke in de koppelingsplaat zitten voor zijn? Juist! om de klappen van de krukas op te vangen.

Het maakt dus geen bal uit of je een 2 massa of een 1 delig vliegwiel hebt. 2 massa word gebruikt voor het comfort, overschakelen en motor loop is net ff wat mooier als met een 1 massa. Veel mensen merken het niet eens overgens..

Ik ga volgend jaar mijn A3 90 pk ook voorzien van een vast vliegwiel ivm serieuse tuning, zodat er een versterkte koppeling in kan..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum