|
||||
|
||||
vervangen toprubbers
mijn toprubbers van de golf 4 zijn aan vervanging toe maar ik krijg ze er niet af.
onderstaande is een voorbeeldfoto, de moer die je hierop ziet kan ik eraf krijgen met de perslucht slagmoer sleutel (of bolleneur zoals we bij ons zeggen ) maar daaronder zit nog moer die de toprubber op zijn plek houd, hieronder weer voorbeeldfoto. en die krijg ik er dus niet af omdat die zeskant op het einde helemaal afgerond is, in tegenstelling tot het voorbeeld op de bovenste foto. heb de schroefkit 2 jaar geleden 2de hands gekocht en mijn oog was er toen niet op gevallen dus kan de stang niet tegenhouden en die draait gewoon mee wat we ook proberen Last edited by desnelders : 26-10-2011 at 07:21. |
|
||||
|
||||
ahja heb de veerpoot er uiteraard al onderuit gehaald, de regelmoer van de vering helemaal ten einde gedraaid om de spanning van de veer te verminderen en dan met een veerspanner de spanning er nog verder afgehaald maar dan nog draait de stang nog gewoon mee als je probeert de moer te lossen
iemand al voorgehad, voorstellen, oplossingen? |
|
|||
|
|||
Als je de veer minder hard laat duwen tegen je schotel, dan is het toch logisch dat je zuigerstang makkelijker meedraait? Als je de veer laat duwen, heb je tenminste nog wat wrijving...
Je kunt ook niets blokkeren of vasthouden aan de schotel zelf? |
|
||||
|
||||
Quote:
dat klopt maar dan zit er ook spanning op die moer, waardoor ze minder makkelijk losdraait, dus kiezen wat het minste slecht is maar heb allebei geprobeerd en lukte niet. op een kw schroekkit zit er zo geen schotel maar een purperen ijzeren kegelvorm. enige waar ik nu nog aan kan denken is de veer zover indrukken dat er plek ontstaat net achter de toprubber zodat ik daar met een griptang de stang kan vasthouden |
|
|||
|
|||
kun je er niet een kleinere zeskant van maken met een dremel/slijptol?? Dat deden wij vroeger bij ingekorte schokbrekers zelf een zeskant of in iedergeval 2 rechte kanten slijpen zodat er weer een steeksleutel op paste.
|
|
||||
|
||||
dat was ook in me opgekomen maar vreesde of er nog wel genoeg materiaal overblijft, omdat het toch een holle buis is waar nog die hardheid regeling in zit, maar dat zou dus wel kunnen?
|
|
|||
|
|||
je moet natuurlijk geen mm's eraf gaan halen. Maar als je de zeskant die je hebt een beetje kunt bijwerken tot een maat kleiner zou natuurlijk geen probleem moeten zijn. Al zijn het maar 2 kanten dat is genoeg voor een kleinere steeksleutel.
|
|
||||
|
||||
griptang er op zetten?