|
|||
|
|||
startmotor vervangen.
Hallo,
Mijn startmotor is stuk. Nu is mijn vraag wat is het beste manier om hem er af te krijgen. Gewoon boven af of via de onderkant. Zijn er nog dingen waar ik moet opletten als ik hem er af haal? Ik heb beetje van boven af gekeken en volgens mij zit het op een best vervelende plek om er bij te kunnen... |
|
||||
|
||||
Deze thread ga ik even volgen, die van mij is ook aan vervanging toe.
|
|
||||
|
||||
euh over wat voor blok hebben we het??
Min 1100 heeft hem aan de achterkant maar mijn GTI aan de voorkant (zit aan motorsteun mee vast.)
|
|||
|
|||
het gaat om een 1300 die heeft hem ook aan de achterkant vast
|
|
||||
|
||||
Accu pool los
beugeltje die de inlaat ondersteund eraf. 3 bouten aan de bak kant los. driehoekje onderaan de startmotor los, 1 bak bout en 1 startmotor bout. motortje eruit, let op de bedrading.. nieuwe motor invetten moet kopervet aan het asje. Erin zetten, 3 bouten vast, beugeltje weer vast. Accupool terug en starten maar.
|
|||
|
|||
Zo duidelijker kan het volgens mij niet
Zal van de week eens kijken of het me gaat lukken het hagelt hier opeens... wacht wel ff tot het mooi weer is |
|
||||
|
||||
het is, -alles het een beetje wil- in 30 minuten gedaan.
|
|||
|
|||
oke die 30 min werken dus niet bij mij...
hij zou dus nu los moeten zitten de schroefjes zijn er uit. maar hij zit nog steeds muur en muur vast hebben aan lopen trekken paar tikken gegeven enzo maar zit echt geen beweging in heeft iemand nog een tip of handigheid? |
|
||||
|
||||
Het zijn 3 dunne/lange bouten en 1 dikke bout waar het driehoekje achter zit.
zijn die allemaal los?
|
|||
|
|||
Ja die zijn allemaal los.
Dus hij zou dan toch nu gewoon er af kunnen? |
|
||||
|
||||
ja eigenlijk wel.
Zit er echt geen beweging in, of loopt ie mischien tegen het inlaatbeugeltje aan? Anders even voelen achter de startmotor langs wat er tussen kan zitten. Zo niet voorzichtig wrikken met iets tussen de bak en startmotor.
|
|||
|
|||
schroevendraaier er tussen gepropt maar tikken gegeven en hij is los
Bedankt voor de hulp |