Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-10-2011, 11:13
Ferry043 Ferry043 is offline
Forum Newbee

Default Hemel bekleden

Goeiemiddag volkswagenfreaks

Ik heb een probleempje met mijn golf, namelijk dat mijn bekleding los hangt. Dit hangt tot halverwege los, en hangt ongeveer op de bank.

Dit heb ik proberen te plakken, maar dit lukt mij niet want het laat direct los en nu is de bekleding ook verneukt.

Is dit normaal opnieuw te bekleden en hoe kan ik dit het beste doen?

Ik zou het liefst antraciet stof erop hangen, maar aangezien het nu een soort zeil is weet ik niet zeker of dit mogelijk is.

Tips en ideeen graag welkom!

Alvast bedankt,
Ferry
Reply With Quote
Old 23-10-2011, 11:17
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic

Ik was hier zelf ook mee bezig maar heb het zelf maar opgegeven, heb het geduld er niet voor om alles echt super netjes te plakken. maar de manier waarop ik het deed lukte het wel goed.

ik had via een vriend een bus spuitlijm geregeld die ze bij volvo vrachtwagens gebruiken. maar volgens mij kan je zoiets ook wel bij de bouwmarkt krijgen. eerst trek je dus die stof eraf. dan heb je allemaal geel spul, dat moet je een beetje eraf halen zodat het zeg maar goed aan de hemel zelf kan plakken. dan de lijm erop spuiten, niet te dun maar ook niet te dik, als het te dik is komt het misschien door de stof heen. En dan 5 a 10 min laten uitdampen dan de stof stukje voor stukje erop plakken en goed erop drukken. Als het eenmaal een beetje vast ziet niet meer lostrekken want dan word het een grote lelijke plek met vouwen enzod ie je niet meer weg krijgt.
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
Reply With Quote
Old 23-10-2011, 11:23
Ferry043 Ferry043 is offline
Forum Newbee

Ja dat is mij inderdaad al mislukt. Ik zoek geen manier meer om hem te plakken, maar echt om opnieuw te bekleden. Toch bedankt voor je advies!
Reply With Quote
Old 23-10-2011, 12:49
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie

bekleden is toch plakken??

Op de lapjesmarkt wat stretchstof kopen, dat vormt makkelijk. Bison spuitlijm, en inderdaad eerst de gele lijmresten wat wegborstelen.

Imnspuiten, even wachten, stof plakken en klaar!! Wel gewoon je hemeltje helemaal uit de auto halen, niet in je auto gaan zitten rommelen...
Reply

Posting Rules