#1
|
|||
|
|||
Volksrod & Street Rail
Ik keek al enige tijd stiekem mee, maar nu ik bijna ga beginnen met mijn projecten, was het hoog tijd om mij te registreren!
Jawel, projecten ! Naast mijn zeer burgerlijke bestaan (of juist daardoor) heb ik een voorliefde voor afwijkende, niet standaard auto's. Ik liep al tijden in gedachten om iets met een Kever te doen, maar kon niet beslissen tussen een Volksrod en een Rail. Daarom nu maar besloten beiden te doen ! Wat ben ik van plan? Omdat originele ideeën bijna niet meer bestaan (alles is al eens gedaan), bestaan mijn projecten ook uit het betere "jatwerk". Van het internet heb ik een paar plaatjes geplukt die de basis vormen voor mijn projecten. De volksrod: Ik vind deze look geweldig en hoop dit te kunnen benaderen! Uiteraard wordt mijn Volksrod ook flink gechopped en komt er een vouwdak in. Daarnaast lijken suicide doors mij ook wel wat ! Ben alleen bang dat ik die velgen niet voor elkaar ga krijgen. Zoek al tijden naar de juiste velgen (bijv. Ford Type Y) maar kan ze niet vinden. Dakje heb ik inmiddels al wel! Wens is nog een ovaal of brilraam, maar wil geen polyester. De Street Rail: Zonder spikes op de kofferklep en de benzinetank op een andere locatie. Pendelas chassis met achter IRS. Voor- en achter schijfremmen. Chassis wordt flink ingekort en het doel is 'm zo licht mogelijk te houden. Ik ben nog op zoek naar een luchtgekoelde motor van rond de 100 PK. Voor beiden geldt helaas dat er wel spatborden over de wielen komen. Ik zal jullie de komende tijd bestoken met vragen en in ruil daarvoor rijkelijk voorzien van foto's. De komende weken is het vooral nog plannen en onderdelen verzamelen. Het bouwen begint in september en zal wel enige tijd in beslag nemen. |
#2
|
||||
|
||||
Nice!
Alleen van die 2e zie ik niet heel veel herkenbaar keverspul. Dan zie ik liever iets als die 1e volksrod. Dat is altijd gaaf, helaas moeten er hier in NL weer spatborden op enz....zonde. |
#3
|
|||
|
|||
Toch is ook de 2e grotendeels Kever.
Alleen de carrosserie is vervangen door een buizenframe (behalve de motorkap). Maar het mist inderdaad de typische 'Kever-look). Lekker licht, dus goede 'power to weight ratio' Ik vind de Volksrod ook mooier qua uiterlijk, maar de street rail is een meer uitzonderlijke rijervaring! |
#4
|
||||
|
||||
Wil je dat sandrail frame zelf bouwen? Of uit de US halen?
Ben iig benieuwd. Ga je tegelijk bouwen of 1 voor 1?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
|||
|
|||
Zelf bouwen van 25CRMO4.
Ga ze door elkaar bouwen, maar besteed ook deel werk uit (bijv. laswerk/plaatwerk). Van uitstel komt afstel ! |
#6
|
||||
|
||||
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73292
Staat een gave rail op het int. Gedeelte van het forum. Helaas niet meer geüpdate
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#7
|
|||
|
|||
|
#8
|
||||
|
||||
Bij voorbaat al fan
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#9
|
||||
|
||||
ik ook, ben hier heel benieuwd naar.
Ben er altijd gek van geweest maar met alle regeltjes hier in belgenland is aan zo iets beginnen gekkenwerk. Als je hem dan toch ooit door de keuring zou krijgen dan duurt het mss meer dan een jaar voor er papieren voor zijn. Enige wat in belgie kan (maar eig niet mag) is een kever oldtimer laten keuren en hem dan helemaal verbouwen. Veel succes en keep on posting
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#10
|
||||
|
||||
Kijk uit naar de volgende updates!
|
#11
|
|||
|
|||
Dit kan heel leuk worden. Blijf deze volgen.
|
#12
|
||||
|
||||
Leuk project! We gaan hem volgen!
__________________
|
#13
|
|||
|
|||
Voor de street rail doen zich nu wat probleempjes voor.
Op de Keversite zijn tal van voorbeelden van mensen die met een kaal chassis of een rijdend onderstel naar de RDW zijn geweest om het chassis te 'labellen' voor het inkorten. Als je de RDW spreekt geven ze echter aan dat je met een complete Kever moet komen. Onzinnig eigenlijk, want de carrosserie wordt vervangen! Het is wel een groot probleem, want het onderstel ligt compleet uit elkaar en een carrosserie voor de rail heb ik niet. Zonde om het onderstel op te bouwen om vervolgens na 1 bezoekje weer uit elkaar te trekken. En ook een beetje een dubbele check, want na opbouw doen ze ook weer die controle. |
#14
|
|||
|
|||
Misschien een rare vraag, maar waarom moet t chassis naar de rdw voor labellen??
Vin staat voor de achterbank toch? Verdwijnt dat stuk met inkorten dan ofzo? Voor apk maakt t mij in principe niet echt uit of vin eruot is geweest of niet, zolang ie bij de keuring maar in een vast deel is ingeslagen, en natuurlijk klopt met wat de rdw aangeeft. Weet echter niet wat de verdere regelgeving hiervoor is. Wel toffe projecten, maar neem je niet teveel hooi op je vork met 2 tegelijk?? Iig succes ermee!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#15
|
|||
|
|||
Heb net ff mn apk boek gecheckt, wielbasis is ( tot mijn grote verbazing) wel een apk-eis! Dus daarom wil je t laten labelen, zodat je straks makkelijker bij de rdw je wielbasis op papier kan laten veranderen?
Gelukkig nog nooit een steekproef gehad op een doorgezaagde kevert Trouwens nog nooit een doorgezaagde en ingekorte auto gekeurt
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#16
|
|||
|
|||
Inkorten Kever chassis mag van RDW en kun je ook gewoon netjes op kenteken krijgen. Daarvoor moet de auto straks gekeurd worden. Waarom eerst labellen bij de RDW? Omdat ik anders straks bij de definitieve keuring niet kan aantonen dat er geen sprake is van het aan elkaar lassen van 2 verschillende chassis. Ik krijg dus 1 label aan de voorkant en 1 aan de achterkant.
|
#17
|
||||
|
||||
en dat gebeurt zoveel dus wat is het risico?
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#18
|
|||
|
|||
Naar mijn weten mag je best van 2chassis 1 maken.
Ik zie het probleem niet helemaal. Vriend van me (vw-unit) had na een zware aanrijding ook zijn scirocco achter de voorstoelen doorgezaagt, en er een andere achterkant aangelast, bij mijn weten niks geen rdw gezeur mee gehad. Maargoed, ik weet ook niet alles 100% zeker, dus misschien kan je idd beter mensen met eigen ervaringen ermee raadplegen...
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#19
|
||||
|
||||
Zelf al contact gehad met de rdw? Kan best verhelderend werken soms.
Verder veel succes met deze twee mooi projecten, ik ga dit ook volgen.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#20
|
||||
|
||||
De regelgeving voor kentekens is enorm aangescherpt. Vroeger was een stuk blik met het VIN, en de papieren was goed genoeg. Tegenwoordig als je als bedrijf chassisnrs in je handelsvoorraad hebt moet je een herkenbaar voertuig kunnen laten zien.
__________________
Veni vidi velcro..... Ik kwam, zag, en bleef hangen |