#1
|
|||
|
|||
Tikkend geluid??
Hey,
Sinds kort heb ik een jetta 1.3 van 1991 gekocht met 35000km op de teller. Alle papieren zijn in orde en morgen kan ik er de baan mee op nuja daarnet toch een probleempje vastgesteld Wagen start heel goed en draait heel soepel tot daarnet... Als de wagen stationair draait hoor ik een licht tikkend geluid en bij gas geven wordt dit luider... Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??? Alvast bedankt! Grtz Nigel
__________________
VW Golf IV 1.9 TDI (Sold) VW Jetta II 1.3 CL (R.I.P. ) VW Vento 1.8 GL (Daily ) |
#2
|
|||
|
|||
Tikkend geluid kan echt van alles zijn, is zo over het internet weinig over te zeggen.
|
#3
|
||||
|
||||
kan een klepstoter zijn die stuk is, dan loopt de olie eruit en gaan de kleppen tikken..
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#4
|
|||
|
|||
Zouden tikkende klepstoters kunnen zijn. Na het starten tikken ze vaak hard (als de olie nog niet is rondgepompt), daarna iets minder, maar ze blijven altijd wel gezellig tikken. Heb je enig idee wat voor olie er in zit?
Als het echt als een tractor klinkt, zou ik eens kijken naar de bougiekabels en ontstekingsvolgorde, en of alle cilinders eigenlijk wel meedoen. |
#5
|
||||
|
||||
als je motor koud is, is de olie inderdaad nog niet goed rondgepomped en hoor je ze tikken. maar na een minuutje (miss iets meer) moet het tikken weggaan. zoniet moet je idd je klepstoters eens nakijken. heb je hydraulisce klepstoters (volgens mij alleen bij injectie motoren toch?) zoja, don't worry, ik heb het elke ochtend.
groeten Dennis |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Bij aankoop een 3tal weken geleden heb ik een nieuwe oliefilter gestoken en kroon olie 10w40 erin gedaan. als een tractor klinkt hij niet dus denk dat het 2de wel niet zal zijn.
__________________
VW Golf IV 1.9 TDI (Sold) VW Jetta II 1.3 CL (R.I.P. ) VW Vento 1.8 GL (Daily ) |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Ok zal morgen eens kijken of het blijvend is of als het verdwijnt na een paar minuten
__________________
VW Golf IV 1.9 TDI (Sold) VW Jetta II 1.3 CL (R.I.P. ) VW Vento 1.8 GL (Daily ) |
#8
|
||||
|
||||
Klepstoters vervangen,dan ben je van dat tikken af.
Heerlijk hoor,zo'n stil blokkie!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#9
|
||||
|
||||
motor kan oud worden met tikkende klepstoters, heb 4 jaar rondgereden met een tikkende motor s`ochtends. was soms pas na 10 minuten weg
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Mijn 1.8i RP heeft ook een tijd tikkend rondgereden.
Ik vondt het wel vervelend, want de motor liep ook niet netjes,als hij tikte liep hij iets onregelmatig. Bovendien tikte hij bijna continu,dat lijkt mij toch echt niet ok! Gelukkig is dat nu helemaal verholpen Dus waarom laten lijden als het makkelijk te verhelpen is?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 19-10-2011 at 01:02. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Oud worden? Betekend bij hydraulische klepstoters dat de klepspeling niet in orde is. Wordt je auto niet zuiniger op en je blokje vind t ook niet fijn.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
En als ze ver heen zijn en de kleppen staan goed dicht kunnen ze ook nog verbranden, ik zou niet te lang ermee doorrijden. Het vervangen stelt niets voor.. |
#13
|
||||
|
||||
Snap dat als ze continu tikken er iets aan hedaan moet worden, maar als t alleen sochtends is, zou ik er minder snel iets aan doen
__________________
Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Amen!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is ook wat ze bij de dealer tegen mij verteld hadden. als ik m zeg 1 minuut gewoon stationair laat draaien hoor je het getik verdwijnen. En is er niks meer aan de hand. Dus enkeld bij een koude motor. Betekend dit dat ik ze alsnog ook beter kan vervangen? of heeft de beste kerel van de dealer gelijk dat ik hier gewoon mee door kan rijden tot t erger word? Groeten Dennis |
#16
|
|||
|
|||
Vandaag mee naar het werk gereden en niks ondervonden
toch raar dat het maar éénmalig was... nuja, de komende dagen zien wat het geeft en in actie komen als het nodig is
__________________
VW Golf IV 1.9 TDI (Sold) VW Jetta II 1.3 CL (R.I.P. ) VW Vento 1.8 GL (Daily ) |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Was het niet vlak na de eerste nachtvorst? |
#18
|
||||
|
||||
Eenmalig? kan best. Als t blokje lang heeft stilgestaan doet de zwaartekracht zijn werk. Heb t bij mijne al als ik 2 weken er niet mee rijdt en m vervolgens weer start. Even paar seconden tikken en dan is t weg. Is in dat geval vrij normaal.
Als een blokje echt lange tijd heeft stilgestaan (paar maanden) dan kan t best zo zijn dat t een tijdje duurt voor t stil wordt. En als t blokje een (lange) tijd heeft stilgestaan is het raadzaam om de olie te vervangen, net zoals het oliefilter.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#19
|
||||
|
||||
Als het maar heel even is met koude start,who cares?
Maar wel in de gaten houden natuurlijk.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
oliefilter en olie zijn vervangen geweest nu heeft hij een weekje stilgestaan dus kan mss idd daar aan liggen. vandaag toch weer niks gehoord dus denk dat het wel in orde is, en ook zo blijft.
__________________
VW Golf IV 1.9 TDI (Sold) VW Jetta II 1.3 CL (R.I.P. ) VW Vento 1.8 GL (Daily ) |