![]() |
|
||||
|
||||
![]() Luitjes,
Ik heb op de een of andere manier de hoes van m'n aandrijfas gemolt aan de buitenkant bij het wiel zeg maar. Nu moet ik de homokineet loshalen om de hoes erom te krijgen maar kan me even niet meer herinneren hoe ik dat ook alweer gedaan heb !!!! Moet ik die homokineet gewoon afslaan van de aandrijfas ??? Er zit bij de nieuwe hoes zo'n ringetje die vervangen dient te worden en die zit dus aan de achterkant van de homokineet. Wie helpt me even op weg..... Dank u !!! ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Gewoon eraf tikken Fred!
|
||||
|
||||
![]() Wel ff alles recht houden
![]() Beste is de hele aandrijfas er ff af heb ik gemerkt vorige week ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hahahaha!!!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Haha Gerard, lekker lopen klooien ???
Heb ook al eens alle kogels van de homokineet bij elkaar mogen zoeken.... Zal de hamer eens ter hand nemen morgen... Thanx mannen voor de reacties.
|
||||
|
||||
![]() Nou, daar ben ik weer.......die verdomde t*f*s takke pl**r*s homokineet gaat dus gewoon niet van de as......heb binnen al iets gemolt zie ik alwel.
Aandrijfas al in de bankschroef zitten, niks helpt.....wel al 200 keer gemept met de hamer en allerlei ander zwaar gereedschap maar helaas...... En nu ?? Aandrijfas in de container ???
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) Last edited by LRR : 03-09-2011 at 14:25. |
|
||||
|
||||
![]() We hebben het over de buitenste homokineet neem ik aan? Als je je as in de bankschroef zet en de homokineet recht houd, paar ferme klappen erop en hij komt los? zo niet dan is er iets duidelijk stuk en zou ik een nieuw asje scoren. Of een gebruikte op de sloop natuurlijk
![]() edit; ik gebruikte in de garage altijd Novatio hoezen die je met een trechter zo over de homokineet heen trok, werkt prima als je de trechter goed invet en de hoes even opwarmt met de fohn ![]() ![]()
Last edited by Audi1981 : 03-09-2011 at 14:13. |
|
||||
|
||||
![]() Thanx voor je reactie, zal maar vast een andere as zoeken want die homokineet gaat er echt niet af......
|
||||
|
||||
![]() Er zijn speciale trekkers voor, maar de kosten daarvan gaan ver boven die van een gebruikte as. suc6
![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Als je je as toch los hebt kan je ook de andere homokineet loshalen (bakzijde) gaat makkelijker spatveer aan het einde van de as.Dan alles eraf halen nieuwe hoes erom en de andere weer terugplaatsen en as weer monteren.
|
|
||||
|
||||
![]() Euh in de oudere assen zit bij de MK1 een borgclip die je eerst moet verwijderen.
Als je dit niet doet kan je meppen zoveel je wil, dan komt ie er alleen maar af als hij kapot is. Ik spreek uit ervaring, heb er op een uurtje tijd 2 gemold. Iedereen zei tegen mij dat je gewoon moest kloppen , maar als je in een vraagbaak van een MK1 gaat kijken zie je dat er een borgring over zit die je eruit moet wippen alvorens je de kinneet van de as af krijgt. Grtz Jel ![]() EDIT: ik had beter moeten lezen ![]() Buitenkant is idd gewoon kloppen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Fred,
idd wat jel al zegt zijn ook types aandrijfassen met een borgveer in de homokineet, even vet verwijderen en even in de kineet kijken, zo ja, men nemen een punttang borgveer in knijpen en je duwt hem er zo af. groeten alex. p.s is dat ding nu af..... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ha moatie as ligt klaar voor je
grtn uut compas |
|
||||
|
||||
![]() @Alex: Ja man, zo goed als....alleen dit gemier met die as nu en nog even aan 1 kant de fusee eronder zetten met nieuwe remmerij. Dan kan er apk op. Had de stille hoop dit te redden voor Watercooled en Outlaws, maar dat word nog even krap...auto moet ook nog gepolijst worden alvorens die "toonbaar" is. Dus ga dat mooi even afmaken en dan in 1x keer fatsoenlijk voor de dag komen.
@Junior: Goed bezig kerel, haal hem aankomend weekend even op !!! Bel je nog wel..
|
||||
|
||||
![]() Ik ben voor de KR ombouw dus ook met een as bezig en kom er net achter dat er idd een borgclip in zit....oepsie !
Gelukkig complete mk2 assen meegenomen van de sloop ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Zal nog eens kijken of er zo'n borgclip in zit. Het is toch te laat, maar goed. Homokineet kan altijd nog over gezet worden...Eerst maar een naar Compas voor een ander asje !!
|
||||
|
||||
![]() Kun je er gewoon aftikken met een kunstof hamer,wel slaan en niet aaien als een mietje.
|
|
||||
|
||||
![]() Er zit gewoon een borgclip in bij sommige modellen! Niks hard slaan, ik had aan de mk1 waar ik aan bezig was 2 verschillende assen zitten; de lange had was met de borgclip in de neus (meppen en los), de korte met een borgclip die je eerst los moest maken.
|
|
||||
|
||||
![]() Zal vanavond eens kijken....
@Rooney: uit Groningen komen net als uit Twente geen mietjes ;-)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt,alleen maar bikkels ![]() |