|
|||
|
|||
spatplaat nokkenas
Hallo allemaal
ik heb een golf gti 1.8 8v type EV ik krijg steeds olie (sludge schuim achtigeolie) door de carter onluchting Motor is gerviseerd nieuwe zuigerveren enzo compressie is goed Maar dus nog steeds olie nu zei er iemand zit er wel een spatplaat bove de nokkenas Nee dus mijn vraag is nu moet die er bij dit type orgineel tussen weet iemand dat alvast bedankt |
|
||||
|
||||
ik rij ook golf gti 1.8 8v met EV blok en ik heb laatst toen ik de klepdekselpakking vervangen heb gezien dat ik wel een spatplaat ertussen heb zitten en blok is compleet origineel dus deze hoort er wel degelijk tussen te zitten.
|
|||
|
|||
Bij mijn GU motor zit ook gewoon een spatplaat op.
|
|
||||
|
||||
Mijn 1.8 (RV) heeft er ook 1, ook standaard
|
|||
|
|||
Is er alleen maar voor dat de nokkenas de olie er niet uitgooit,als je de dop eraf hebt
Sludge betekend dat er vocht in het blok zit Langere stukken rijden en de auto in een lekkere warme garage vermiderd het |
|
||||
|
||||
spatplaat is orgineel op een EV.
Sludge duid idd op water bij de olie, kan verschillende redenen hebben. Bij men maat bleek uiteindelijk de oliekoeler intern te lekken.
|
||||
|
||||
Eens de auto een goed lang stuk warm rijden helpt meestal wel idd,
do polo van mijn vrouw had dit ook door iedere x 15 km naar het werk te rijden. Soms moest ik daar een seven een goed stuk mee door rijden,dan ging het weer weg. |
|
||||
|
||||
Idd, is heel vaak van kleine stukjes rijden.
|
|
|||
|
|||
Ja dat klopt maar ik bedoel de olie heeft een witte kleur
De motor word gebruikt voor het racen hij word dus warm genoeg Maar hij drukt er nog wat olie uit door de carter ontluchting |
|
|||
|
|||
ok heb nu een spatplaat gemonteerd die bleek trouwens olieschraapplaat te heten
heb de motor warm laten lopen ik kan nu gas geven wat ik wil maar geen drup olie meer |
|
||||
|
||||
Ik heb dit weekend ook een golf gekocht met een ev erin liggen en deze heeft em ook erop zitten. |
|
||||
|
||||
ev powerrrr
|