|
|||
|
|||
Klink beschermer
Hi ik ben dus slachtoffer van de klink-truc bij de golf
En idd autoradio weg. Maar goed de schade aan de auto gaat nog en ik denk dat als ik zo'n plaatje onder de klink die dit voorkomt dat ook meteen de schade is afgedekt. Weet iemand hier hoe zo'n ding precies heet en mss ook een shop om hem te bestellen? Google isn't my friend op het moment. |
|
|||
|
|||
Er is iemand op het forum hier die setjes verkocht onder de noemer: Door armor plates. Mooi kut van de schade
|
|
||||
|
||||
armor door plates
Had ze laatst ergens voor 20 euro gezien nieuw. Maar meestal iets van 40. |
|
||||
|
||||
Hmm, jij typt sneller dan ik ^^
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Thnx heb ze inderdaad kunnen vinden nu.
Ja klote van de schade. En dat is niet eens het ergste dat er iets kapot is, dat is toch wel vaker met een oude auto. Maar dat er gewoon een of andere 'onverlaat' in je wagen is geweest, dat voelt heel erg onrechtmatig. |
|
||||
|
||||
Wat ik me eigenlijk afvraag, Hoe zit het eigenlijk er mee als je een 4 deurs hebt? Moet je ze dan eigenlijk ook achter er in zetten? Of is dat daar niet nodig?
|
|
||||
|
||||
Waar heb je deze uiteindelijk gevonden? Ik ben niet op de hoogte over dit zwakke plekje voor inbraak. Gelijk er maar even tussen monteren!
Groeten Dennis |
|
||||
|
||||
Quote:
Zelfde mechanisme, ja dus. Helaas zijn die plaatjes niet op elke straathoek te vinden en wordt dat dus niet gedaan. maarja. Ik heb er zelf een setje gebruikte gevonden voor 3 euro inc verzendkosten. Nog niet gemonteerd alleen, maar dat komt op de volgende wel te zitten. Dit is DE reden waarom vw van die bouwjaren zo makkelijk te jatten is trouwens, het mechanisme dat te makkelijk te bereiken is.
|
||||
|
||||
Dus dan heb ik al 2 setjes nodig Was er ook al voor aan het kijken, Redelijk prijzig die dingen, En echt moeilijk te vinden.
Hier op het forum verkoopt ze iemand. Heb hem al een pb gestuurd een paar dagen terug. Maar heb nog niks gehoord. |
|
||||
|
||||
volgens mij zit achter een trek systeem i.p.v. een duw systeem toch? dan heb je ze niet nodig?
|
|||
|
|||
achter werkt hetzelfde als voor alleen geen slot dan. klinken van voor en achter kun je ook gewoon omzetten.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zelfde systeem, iig op diverse slopen de autos op dezelfde manier open gekregen achter als voor (meestal hebben ze daar de linken er al af gehaald, vandaar) @Gino: diegene had er dacht ik ook niet meer zoveel. De mijne ben ik per toeval op marktplaats tegen gekomen en heb ze gelijk laten opsturen. Ben nogal een koopjesjager, als je er geen haast mee hebt, is het best nog te doen om af en toe wat koopjes af te wachten. Zou zelf nooit 30 of 40 euro neertellen voor zo'n setje.
|
|||
|
|||
en zelfs met die plaatjes ben je zo binnen. Klink is maar van alu en dat is zo gebroken. Laatste winter met de jetta had ik een klink van de achterdeur in de handen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dit heb ik met mijn vorige golf gehad, deur vast gevroren. Dus een beetje met geweld geprobeerd. Was de klink afgebroken. Daar waar die schroef van de zijkant in komt |
|
|||
|
|||
yep dat stukje is gemaakt van het zwakste materiaal wat vw kon vinden. Bij mijn 1ste golf 2 heb ik de deurknopjes weggehaald cq de stangetjes om gedraaid en daar die electrische cv motors aan vastgemaakt. Vervolgens heb ik toen op de sloten in de deur zelf dat pennetje weggehaald dat door het slot word bedient. Dan komen ze alleen nog maar binnen door een raam in te slaan.
|
|
||||
|
||||
Quote:
dat kan idd zomaar gebeuren,ik moest ook een keer flink kracht zetten. Daarna de deurrubbers goed ingevet,geen last meer van vastvriezen!
|
||||
|
||||
Met wat heb je ze ingevet? Ik had ook al van alles probeert. Maar telkens hingen ze weer vast, want de winter komt er aan
|
|
|||
|
|||
gewoon met siliconespray inspuiten.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je daar misschien een duidelijkere uitleg van of eventueel wat foto's? Zoiets was ik namelijk ook van plan om te gaan maken... |